Skip to main content
  • alt
  • 28.08.2014.

Ljudi me nadahnjuju da sviram bolje

Tri će puna sata svirati legendarni detroitski producent i DJ Carl Craig na zatvaranju klupskog serijala Adriatica Nights u klubu Barbarellas u Pirovcu.

 
Craiga smatraju jednim od najvažnijih imena druge generacije detroitskih techno producenata. Pristupivši technu uz inspiraciju koju crpi iz raznih žanrova, kao što su jazz i soul, Craig je stvorio vlastiti prepoznatljivi izričaj i postao ikona elektronske glazbe. S Craigom smo porazgovarali uoči njegova nastupa u subotu, 30. kolovoza.
 
Sve je više-manje započelo u Detroitu koji je i dan-danas jedan od najutjecajnijih gradova glazbeno govoreći. Što čini Detroit tako posebnim  i što treba imati neka glazba da bi ju se nazvala Detroit technom?
To je kao da nekoga pitate što jazz čini jazzom. Ne mogu na to odgovoriti. To jednostavno znate.
{youtube}nat9Y5YMpO8{/youtube}
 
Kakvo je trenutno stanje u Detroitu jer nedavno se pisalo o njegovu bankrotu, da li se to stanje odrazilo na glazbenu scenu u ikojem pogledu?
Tehnički gledano, glazba bi trebala biti bolja jer bolja glazba proizlazi iz nezadovoljnih ljudi, ljudi koji su pod pritiskom. Čini se kako se danas izvozi mnogo detroitskog zvuka. Veselim se čuti i vidjeti što nam donosi novi val detroitskih producenata.
{youtube}W7Lnhe2-Ea0{/youtube}
 
Kad već govorimo o sceni, kada i gdje je sve počelo za tebe?
Sve je počelo s Derrickom Mayem.
{youtube}vCq7d23T–I{/youtube}
 
Uz to što si producent i DJ, osnivač si  jednog od najuglednijih labelova ikad, Planet E, koji uskoro slavi i 25 godina djelovanja. Jesu li u pripremi kakva slavljenička izdanja i koja su tebi osobno najdraža dosad izašla izdanja?
Bilo ih je zaista mnogo… Od Psychea, preko Moodymana, Recloosea, Tribea, Vincea Watsona do Kennyja Larkina.
{youtube}u0yAUQtoMYY{/youtube}
 
SAD su nam dale Chicago house, Detroit techno, electro (Drexciya, Dopplereffekt, DJ Stingray…), ali i EDM. Što misliš o samome EDM-u, da li je to dobra ili loša stvar?
Mislim kako glazbu treba cijeniti zbog onoga što ona jest i EDM je tek još jedna faza glazbe koja se trenutno odvija. Ima tu i dobrih i loših stvari, ali ne razbijam glavu time da li je EDM dobar ili loš za glazbenu industriju.
{youtube}gRlFt1IhX0g{/youtube}
 
Svirao si diljem svijeta, ali neka mjesta su posebnija od drugih – što party čini nezaboravnim?
Kada me ljudi nadahnu da sviram bolje. I to nije unošenje meni u lice ili navijanje ili pumpanje rukom u zrak, to je kada ih vidim kako plešu i uživaju.
{youtube}XttGd57987Q{/youtube}
 
Koje bi tri svoje stvari izdvojio kao esenciju svoga zvuka i zašto njih te radiš li trenutno na čemu?
Previše ih je  i zaista ovisi o nizu čimbenika. Trenutno radim na resetiranju samoga sebe, da postanem bolji čovjek, a ne butter man (to become a better man, not a butter man).
{youtube}uojHduZVmvo{/youtube}
 
Što bi savjetovao onima koji tek započinju glazbenu karijeru?
Budite svoji. Radite svoje. Budite cool i idite u školu.
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano