Skip to main content
  • 15.04.2015.

After Neven: “After je i dalje moja primarna kreativna muza”

Pričali smo s After Nevenom uoči nastupa u zagrebačkom Sirupu na "Interstellar Destiny Tour" uz Thyladomida. Pritom je After Neven snimio i podcast koji je konceptualno zamišljen kao analogno svemirsko putovanje s povratkom.

Piše: 


1.    Koja je tvoja glazbena priča i odakle ime After Neven?

After Neven se rodio spontano, na malo većim kućnim afterima naše šire party ekipe. Nikada zapravo nisam gajio pretjerano otvorene ambicije prema bavljenju DJingom, više sam se htio zadržati u sferi konzumenta i uživaoca u glazbi. Mislim, od malena sam uključen u glazbu, od sviranja instrumenata do proučavanja njene teorije, povijesti kao i efekata koje ima na mene i ljude općenito, ali prvenstveno iz osobnih i hedonističkih interesa.  Doduše, na nagovor kolega iz Deep'n Out organizacije te ljudi koji su slušali moje after selekcije krenuo sam svirati u afteraškom vremenu na našim Deep'n Out tulumima. To je ubrzo otvorilo prostor nekim drugim ponudama te sam počeo sve više rovati što po svojoj kolekciji, što po bespućima interneta u potrazi za glazbom koja mi se sviđa i koja mi omogućava da ispričam određenu priču te pružim iskustvo induciranjem emocionalnih i mentalnih stanja koja mi se čine najprikladnijima za kontekst u kojemu sam angažiran. Iako je „after“ i dalje ostao moja primarna kreativna muza, niti sviranje u warm-up slotu mi nije strano, doduše filozofija je potpuno drugačija i svakako interesantna. Zapravo mi je prime-time slot nekako najmanje privlačan, ali i tome se mogu prilagoditi.

boogaloo nye

Unazad zadnjih par godina počeo sam glazbu sve intenzivnije povezivati sa znanjima, spoznajama i razmišljanjima iz domene psihologije, jednog od mojih studija, te sada definitivno znam da je to nešto što želim istraživati na jednoj ozbiljnijoj, znanstvenoj razini. Pitanja psihologije glazbe su kompleksna i zapravo se jako malo toga zna, dok su znanja koja postoje većinski vezana uz klasičnu glazbu pa tu vidim velik prostor za napredak što se tiče elektronike. Ono što sam do sada shvatio jest da je za DJing puno bitniji senzibilitet za emocionalni aspekt glazbe, odnosno što ta glazba pobuđuje u ljudi u određenom kontekstu (koji si treba ispravno predočiti), nego glazbena teorija i matematika glazbe. Iako je veza matematike i glazbene teorije fascinantna i definitivno se može iskoristiti, kada se ljudima komunicira glazba taj teorijski aspekt je uglavnom ostavljen sa strane, a veza s emocijama izravna. To je ujedno i jedan od razloga zašto sam oklijevao s DJingom, mislivši da ću onečistiti taj put teorijskim dijelom DJinga, no ubrzo sam shvatio da je to također puno više osjećaj. Teorija je, iako u jednu ruku preduvjet, zapravo sekundarna stvar u priči. Ta izravna veza me i dalje fascinira i čini još više znatiželjnim, a znatiželja je, uz hedonizam, jedan od mojih glavnih motivatora…

2.    Što nam možeš reci o projektu Deep'n Out?

Deep'n Out je tulum privatnog koncepta u organizaciji kolektiva kojega činimo Emir, Dodo i moja malenkost. Uzvanici su uglavnom striktno ljudi s popisa te ne koristimo oblike oglašavanja izvan naših zatvorenih kanala. Na to gledamo kao više na „obiteljski“ događaj, koji je doduše malo narastao jer nikada nismo branili frendovima da dovedu svoje frendove, dok god je pozitivan vajb. Naravno, ne radi se o nikakvom elitiziranju nego o nastojanju da se zadrži što pozitivnija atmosfera, a za dobre i pozitivne ljude smo uvijek otvoreni – ako ima mjesta. Deep'n Out  je nastao kao outdoor tulum za frendove ispod jedne od kućica na Jarunu. Za razglas smo koristili kućno kino našeg dobrog prijatelja i mog kolege Jana, koje ispod krovića te kućice isporučuje iznenađujuće dobar zvuk – još jedna u nizu simpatičnih i s(p)retnih okolnosti koje prate naše tulume. Možda najsimpatičniji moment s tog tuluma je ipak bio dolazak policije – naime suprotno našim prijetnjama o prekidanju tuluma oni su isti pohvalili, izrazili žaljene što ne mogu zapartijati s nama te nam poželjeli dobru zabavu uz molbu da ipak mrvicu stišamo. Ono što se na tulumima trudimo postići jest cjelovitost iskustva, od ekipe koja je na tulumu i koja je već u startu povezana do muzičkog flowa jedne večeri koji se uvijek trudimo uskladiti između DJ-eva u smislenu, kontinuiranu i cjelovitu priču. Ulažemo puno entuzijazma, energije i truda kako bi postigli savršen setting i pripremili glazbu za upravo taj setting i mislim da to ljudi poprilično cijene.

3.    Što nam možeš reci o projektu Liquosphere?

Liquosphere je projekt koji je nastao prvenstveno kao hedonistička želja za slušanjem liquid funk i atmospheric dnb-a, podžanrova drum & bassa koji je posljednjih godina u Zagrebu debelo zapostavljen, ali i kao ljubav prema estetici tih žanrova i želja za njenim približavanjem publici koja sa njima nije upoznata. Uz mene kao idejnog začetnika i organizatora u kolektivu je i rezident DJ InChoon. Tulumi se odvijaju otprilike 2 puta godišnje, kako apetiti ipak nisu veliki kao za houseom i technom, ali posjećenost, energija i atmosfera su svaki put na razini. Na jesen/zimu je u planu i prvo strano gostovanje na Liquosphereu.

4.    Planovi za ljeto After Nevena i Deep'n'Outa?

Ljeto je uvijek rezervirano za odlazak na festivale i punjenje glazbom po Jadranskoj obali. Prije toga dogoditi će se jedan tulum na otvorenom na kojemu će se Deep'n Out i Liquosphere snage ponovo ujediniti na dva floora, a nakon toga u 8. mjesecu imamo u planu napraviti malo veću, dvodnevnu Deep'n Out zabavu na jednoj zabačenoj privatnoj plaži na Cresu.

5.    Što možemo očekivati o tvog nastupa 17.04. s Thyladomidom?

Sve ovisi o tome kako će teći ostatak večeri, ali nekako računam da će biti dosta interstelarno tako da sam za kraj planirao odsvirati set povratka na malo tvrđe, debele i tople zemljanje gruvove.

6.    Komentar na novi album Thyladomida?

Zreo i cjelovit uradak s estetikom na prvom mjestu, pristup koji funkcionira jedino kada je jako dobro izveden kao što je ovdje slučaj. Osobno mi se najviše svidjela prva polovica albuma koja je nešto manje vokalna. U trenutcima me podsjeća na blend Reconditeovog Iffya i Avatismovog Adamanta koje jako volim, naravno uz veliku dozu vlastite autorske komponente u priči. Biti će zanimljivo vidjeti poveznicu između albuma i onoga što ćemo čuti na flooru.

7.    Što nam mozes reci o svom mixu za KS, jeli se krije neka prica/koncept iza njega? Kako je izgledala selekcija ili priprema prije snimanja?

Činjenica da je snimljen uoči jedne međuzvjezdane klupske večeri svakako se osjeti u estetici, posebice na početku mixa. Konceptualno je zamišljen kao analogno svemirsko putovanje s povratkom. Pri tome sam ga ciljao provući kroz svoju glazbenu kolekciju na način da se dobije što šira muzička slika, a da mix bude smislenoga flowa – kontinuirano putovanje od početne točke u svemiru do odredišta s druge strane zemljinog horizonta.

8.    Najdraže jelo? Jelen ispod peke moga čače.

9.    Najdraža planina? S obzirom da sam ovu novu godinu planinario na Zavižan još sam pod dojmom i morati ću reći Velebit, nadam se da će mi Sljeme oprostiti.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano