Skip to main content
  • 21.05.2024.

Boris Brejcha: “Kod kuće ne slušam elektroničku glazbu, jer ne želim da utječe na moje ideje”

Njemačka elektronička zvijezda skrivena pod maskom je započela svoju veliku turneju povodom izlaska novog albuma, a evo nekoliko misli koje je podijelila ususret samoj turneji.

Piše: 

Nakon četiri mjeseca odmora od nastupa te skladanja novih stvari u studiju, kao i same pripreme za izlazak novog, dugoiščekivanog albuma “Level One”, Boris Brejcha se vratio nastupima. Prije svog prvog nastupa nakon izlaska albuma, nešto ranije ovog mjeseca, popularni “Joker” je s DJ Life magazinom odradio veliki intervju, a mi izdvajamo nekoliko najzanimljivijih razmišljanja njemačkog maestra.

Kako si kreativno pristupio stvaranju novog albuma? Što “Level One” znači za tebe?

Za mene, album je emotivni “roller coaster“. Namjerno sam ga nazvao “Level One” jer on označava novi početak za mene. Trake na albumu me predstavljaju 100% kao umjetnika. Tu su stvari koje podsjećaju na Borisa iz ranih dana, ali kao i na Borisa koji tek dolazi. Sve je to upakirano u jedan lijepi album. Imao sam puno pjesama koje sam htio objaviti, i zaključio sam da je najbolje da ih sve spojim u album koji ima priču od početka do kraja.

Da budem potpuno iskren, kod kuće ne slušam elektroničku glazbu, jer ne želim da utječe na moje ideje.

Kako biraš suradnje za album i tko će s tobom raditi pjesme?

Takve stvari se dogode spontano. Ja započnem pjesmu i kada osjetim da trebam vokal za nju, provjerim u svom “bazenu” vokalista koji mi se sviđaju čiji bi glas mogao ležati na toj skladbi. Primjerice, Malenu Narvay sam otkrio na Instagramu, odmah mi se svidjela i sa mnom je odradila pjesmu “Vienna.”

Generalno, kako izgleda tvoj proces stvaranja glazbe?

Pokušavam da sve bude spontano. Krećem sa stvaranje beata, kojemu zatim dodajem bas linije i onda gledam gdje će me glazbeno putovanje odvesti. Volim ovako producirati, jer onda mogu sam sebe često iznenaditi. Nekad, isto tako znam sjesti za klavir i samo krenuti svirati iz glave, tako je primjerice nastala “Gravity” koja je jako emotivna pjesma.

Čiju glazbu posebno cijeniš? Imaš li nekog najdražeg producenta?

Da budem potpuno iskren, kod kuće ne slušam elektroničku glazbu, jer ne želim da utječe na moje ideje. Iako moram spomenuti Moritza Hofbauera, jako je talentirani producent, ima odlične ideje i radi jako dobru muziku.

Kada si za DJ pultom kako izgleda tvoj setup? Kako bi opisao svoj način miksanja glazbe?

Koristim standardni Pioneerov mikser i dva CDJ-a. Mislim da sam jako klasičan DJ, bez puno efekata, tehniciranja i zafrkancija. Smatram da je važno i volim svirati pjesme od početka do kraja, a ne raditi tranzicije svako dvije minute. Jednostavno, svaka pjesma ima to nešto svoje, zbog čega je tu. S obzirom da sviram samo svoje produkcije, znam svaku pjesmu “u srce” i kada koja može stvoriti kakav osjećaj.

Što je danas posao DJ-a uopće?

Ovih dana, posao DJ-a se promjenio. Moraš biti zabavljač. To je sada cool. Iako ja mislim da treba imati balans. Volim biti na pozornici i svirati svoje produkcije te gledati kako ljudi plešu uz njih. Takvi trenutci mi daju osjećaje koje ne bih za ništa mjenjao na svijetu.

Što te čeka dalje?

Vratio sam se na turneju i na njoj sam sve do kraja prosinca. Radujem se svim nastupima i uzbuđen sam. Četiri mjeseca sam bio na odmoru, iskoristio sam ga za dosta produciranja, tako da imate priliku poslušati album, ali i još poneku novu stvar na mojim nadolazećim nastupima. Glazbeno, uzimam pauzu od produciranja neko vrijeme, ali to ne znači da nemam spremne trake za objavu.

Među prvima na svijetu, priliku da se posluša novi album, kao i poneki novi ID će imati publika na zagrebačkom Jarunu gdje Boris Brejcha dolazi 31. svibnja u sklopu proslave 22. rođendana Future Scopea. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano