Skip to main content
  • 17.05.2022.

Dalin Vajcner: -Zrće možda postane naš drugi dom-

Dalin Vajcner iz Češke je CEO projekata Apokalypsa i Citadela (Summer of Love) koji ovoga ljeta početkom srpnja po prvi put dolaze na Zrće sa dva velika festivala u klubovima Rocks i Kalypso

Piše: 


O oba dva eventa već smo pisali – Apokalypsa je za ljubitelje različitih vrsta techna i housea, dok Summer of Love mami uzdahe onima koji rado vole EDM zvuk. O svojim iskustvima koja traju preko dva desetljeća u Češkoj, te na Ibizi, i konačnim planovima za Hrvatsku i Zrće saznajte u nastavku izravno od gospodina Vajcnera.

Na elektroničkoj ste sceni dugi niz generacija, kakvi su bili vaši počeci i prvi kontakti s plesnom glazbom?

Na elektroničkoj smo sceni od 1999., Paul van Dyk je došao na naš prvi event u vlaku za 200 njemačkih maraka i imao plastičnu vrećicu s 10 vinila u ruci, ili smo organizirali događanja u autogaražama gdje su Chris Liebing i Marco Carola vrtili nevjerojatan underground techno. Iskreno govoreći, u Češkoj su 90-ih postojale diskoteke u kojima su dr.Alban, 2Unlimited i veliki momci iz teretana slijegali ramenima, tražili tučnjave i fizički napad. Upravo je to bio razlog zašto se nisam osjećao ugodno na ovim događajima – smatrao sam da je to primitivno zabavno. S druge strane, na techno/house eventima je vladao mir, tolerancija, nitko nije gledao tko ima kakvu odjeću, a zajedno su uživali u glazbi. To je bio glavni poticaj – kohezija i zajedništvo.

Jeste li posjetili i proveli neko vrijeme u Pagu, Hrvatska?

Naravno, kao "pravi" Čeh bio sam "dužan" svake godine, kao malo dijete, provoditi mnogo dana u Hrvatskoj, jer je naša obitelj imala turističku agenciju i godinama je vodila turiste na Pag. Imao sam tamo lijepo djetinjstvo i mnogo "tinejdžerskih uspomena".

Koja je priča o nastanku Apokalypse i Citadele?

Apokalypsa i Citadela jedni su od prvih velikih techno indoor eventa u Češkoj i jedina su dva indoor eventa koja su preživjela toliko godina i traju i dana – svi ostali su bankrotirali. Malo ljudi današnje generacije ne zna da su Apokalypsa i Citadela od 1999. godine konkurenti i veliki rivali. Apokalypsa je dovodila poznata techno imena koja su tada bila "in"; Citadela je dovodila više intelektualaca. Ovaj "rat" je dobila Apokalypsa, a projekt je kupila Citadela. Apokalypsa je uvijek dovodila imena koja su nešto značila i uvijek smo tražili svježinu i inovativnost. Istodobno, nismo se bojali uvesti druge varijante techna, u Češkoj smo pokrenuli trend "schranz" – danas hardtechno.

Taj stil još uvijek držimo u svojim rukama, možda iz nostalgije, ali ipak vjerujemo da je jutro vrijedno za izbiti se iz cipela. Apokalypsa je oduvijek bila kontroverzna jer se nismo bojali unijeti puno tehnoloških inovacija u to vrijeme – poput vodenog laserskog zida, voice over DJ trailera ili pokretnih LED ekrana, prvih megamiksova i horor-end-of-world svjetske teme (shvatite, govorimo o 2004. godini). Kupnjom projekta Citadela ovaj smo događaj pretvorili u univerzalni elektronički projekt bez techna, gdje Paul van Dyk svira redovito i nekoliko puta godišnje, ili ponekad sviraju imena kao što su Worakls ili Paul Kalkbrenner, Sven Vath, po prvi put smo doveli Deadmau5a. Citadela se morala razlikovati od Apokalypse, jer bi kao techno projekt prestala postojati.

Ove sezone na Zrće dolazite s dva festivala (Apokalypsa i Summer of Love), poznajete li jadransku elektroničku scenu općenito?

Kao jedan od članova našeg tima imam puno iskustva sa plažom Zrće. Sa suprugom [Misa Salacova] sa torbom punom glazbe sam proputovao cijelu Europu, organizirali smo događanja u Češkoj, Slovačkoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima zadnjih 22 godine. No, da budem iskren, naše produkcijsko iskustvo prikladno za Zrće je uglavnom s Ibize, gdje smo organizirali vlastite projekte u Eden clubu, Cafe Del Maru, Mambou ili ste naše projekte mogli čuti na primjer na Ibiza Global radiju. Ibiza je odlična škola za proizvodnju događanja na plaži. Čvrsto vjerujemo da ovoj plaži imamo što ponuditi, nešto iz nje naučiti i nešto ostaviti na Zrću.

Kakvu atmosferu i energiju ćete donijeti s Apokalypsom? Različiti oblici elektroničkog zvuka?

Apokalipsa ima karakter događaja, gdje je na glavnoj pozornici uvijek nekoliko varijanti techno glazbe. Uvijek želimo da se svaki posjetitelj dobro provede na Apokalypsi, bilo da voli više groovy techna, dark techna, detroita, pa čak i acid techna, klasičnog engleskog techna ili se ne boji ući u hard techno na kraju događaja. Apokalypsa uvijek uključuje tematsku AV priču, dj trailere koje pripovijedaju holivudski govornici. Također želimo donijeti posebne lakše setove, zbog čega smo odabrali boat party u kojem se nalaze house alter-ego Dj Rusha i Ben Simsa. Tko može reći da je doživio ova dva tehno veterana u house verziji na moru?

Koji su neki od razloga zašto ste odabrali plažu Zrće za mjesto festivala? I kakvi su Vam planovi ovdje?

Već dugo pratim plažu Zrće – i nadam se da ovim neću nikoga uvrijediti, dugo sam je doživljavao kao svojevrsnu "dječju" diskoteku za turiste, osim Cluba Kalypso koji je trenutno najbliže našoj ideologiji. Zaista ne želim nikoga uvrijediti i poštujem svakog promotora, ali to je bio moj osjećaj. Naravno, uvijek postoje žanrovi koji su u điru određeno vrijeme i promotori moraju raditi te događaje jer se puno puta plaćaju zaradom od događanja koja su na potpuno drugoj razini u smislu glazbene kvalitete. Ne radimo samo techno, već rasprodajemo dvorane i amfiteatre za 15-20 tisuća ljudi s pop mainstream umjetnicima iz cijelog svijeta, organiziramo turneje za rock bendove ili radimo klasičnu glazbu. Sa Zrćem smo u posljednje 2 godine stekli dojam da želi postati više Ibiza, biti stvarno klupski, a ne više samo luka za djecu bez glazbenog mišljenja – i želimo biti tamo, jer u tome uživamo i veselimo se sljedećim godinama!

Koji je koncept i ideja festivala "Summer of Love"? Hoće li ponuditi nešto inovativno i jedinstveno na hrvatskoj obali?

Festival Summer Of Love bio je jedan od najboljih čeških plesnih festivala na otvorenom ikad, a ja sam kupio prava na ovaj festival nakon njegove propasti samo kako bih spriječio da brend SOL nestane – nikad nisam mislio da ću ikada iskoristiti ovu ideju. Kada sam vidio mogućnost održavanja događanja na Zrću, automatski sam povezao naziv festivala s ovim krajolikom – to je bio znak.

Summer Of Love koncept je EDM festivala na koji uvijek želimo pozvati više svjetskih imena na jednu pozornicu i uz jedan ulaz. U ovoj prvoj godini pripremili smo sjajan line up obogaćen popodnevnim partyjem na plaži uz more ili party brodom, gdje je atmosfera nevjerojatna i ni jedan češki party brod ne može joj se približiti. U klubu Kalypso na premijernom izdanju nastupit će dva imena iz Top 100 DJ-a svijeta. Vrijedi spomenuti i Moksi, ime koje je vrlo popularno kod nas i u zemljama u okruženju. Potom će u klubu Rocks nastupiti Brooks, kojeg poznaje više obožavatelja Martina Garrixa.

Kakav je vaš cjelokupni pogled na hrvatsku elektroničku scenu? Jeste li bili na nekim festivalima i događanjima u Hrvatskoj? Ako je tako, kojih se najviše sjećate?

Hrvatska nema toliko klubova kao, primjerice, Češka, više su kao lounge barovi pa nema usporedbe. Nije slučajno da je u Hrvatskoj jedan od najvećih festivala na svijetu, Ultra Europe. Novalja je prekrasan grad, a plaža Zrće je kao manja Ibiza. Vidim da na Zrću možemo izgraditi vrlo jak brend koji će posjetiteljima ponuditi najbolje što svjetska scena nudi. Zrće ima veliki potencijal da postane još jedna Ibiza i zato smo ovu destinaciju odabrali kao svoj sljedeći dom.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano