Skip to main content
  • 30.07.2016.

Damir Cuculić: Očekivali smo 500, 600 ljudi, a došlo je oko 5000.

Pomisliš li na Damira Cuculića, gotovo automatski si povučen unazad u prošlost na same početke rađanja zagrebačke elektronike.

 
Karijera koja je započela po klubovima još 70-ih, u 80-ima je uklizala u elektronički žrvanj da nikada više ne bi iz njega bila oslobođena iz ugodnog mljevenja mašina. Deset godina u vodstvu emisije "Top DJ Mag" zatim stvaranje prvog pravog zagrebačkog ravea "Under City Rave" i uskoro potom i u legendu upisanog "Future Sound of Zagreb", čini se da je Damirov dodir ekvivalent Midasovom u glazbenom smislu. Pa je tako pozlatio i sjećanja na FSOZ objavom koherente kompilacije “Future Sound of Zagreb – The Ultimate Electronic Collection From Croatia”, koja kao dvostruki CD ispada s Dancing Beara. 

 
Gospodin Cuculić je tako sjeo s ekipom Nacionala ne bi li elektroničku sferu pomalo približio i onima koji ne žive svoje dane i noći zarobljeni u ritmu svega onog plesnog. Tako započinje razgovor s redakcijom objašnjenjem zašto je nastala kompilacija i što sve ćete na njoj moći upecati.
 
"To je projekt koji postoji već punih 16 godina. Krenuo je 1999. godine kao party u klubu The Best. Potom smo obilježavali 200. TV emisiju “Top DJ Mag” i htio sam to proslaviti pa sam napravio mali klupski festival koji je kasnije izrastao u Future Sound of Zagreb. Nakon toga sam to radio jednom godišnje. Posljednjih nekoliko godina razmišljao sam o tome da bi bilo dobro objaviti glazbu s tog festivala, ali da nisu u pitanju DJ setovi. Naša producentska scena posljednjih šest, sedam godina je porasla i pojavilo se jako puno novih imena, ali ima i DJ-a koji su već preko 20 godina na sceni.
 
Kada pogledaš imena ljudi na toj kompilaciji, lista je zaista impresivna, od stare generacije preko srednje generacije do mlađih. Ideja vodilja je bila da objavim sve žanrove elektronske glazbe posljednjih šest, sedam godina. Tako su na albumu zastupljeni svi osnovni žanrovi kao što su techno, house, drum’n’bass i trance te svi podžanrovi koji su se iz njih razvili. Kompilacija sadržava 24 pjesme, a za neke izvođače bilo je jako teško odrediti kojem glazbenom žanru pripadaju. Pokrili smo četiri osnovna žanra elektronske glazbe, ali ima tu i disco funka, duba, trapa, dub stepa…"

 
Damir se osvrnuo i na evoluciju domaće elektronike riječima "Elektronska glazba je u svojim počecima bila dosta ograničena. Na početku je bio popularan jungle i break beat koji su kasnije evoluirali u drum’n’bass, trance, goa trance pa potom u progressive trance, techno, gabba, house…", da bi nastavio prema paradoksalno malenoj medijskoj pokrivenosti domaćih umjetnika koje internacionalno zatrpavanju lovorikama poput Petra Dundova, Egolessa i Ilije Rudmana, a založio se i za punopravno podupiranje elektroničke glazbe u mainstream medijima s barem 30% pažnje koji se daje "trashu". Ipak, napominje kako mu je jasno da je za ovo dijelom zaslužna situacija razdjeljenosti na samoj sceni koja je žanrovski raskoljena u tabore.
 
Dotaknuo se ujedno i tvoje lijepe zemlje s novonastalim imiđem kao party destinacije par exellance: " Postali smo definitivno hit party destinacija na globalnoj razini, što je utjecalo i na razvoj naše elektronske scene. Kod nas se održavaju neki od najboljih svjetskih festivala elektronske glazbe koji nude nastupe vrhunskih izvođača. Gotovo da nije bilo DJ-a iz A lige koji nije nastupio u Hrvatskoj. Moji favoriti su festival Outlook i Dimensions koji ove godine dovodi i Massive Attack u pulsku Arenu. To su vrhunski izvođači koji nastupaju na tim festivalima. Ti producenti, DJ-i i izvođači donose svoj zvuk koji utječe i na naše ljude, što potiče razvoj scene i popularizaciju te glazbe." samo da bi spontano uklizali u razgovor o jučerašnjoj temi koju smo ujedno i sami potegnuli, prijetnjama Ultre Europe da će seliti iz Splita ne udovolji li grad njenim uvjetima:

 
" Već su počeli problemi s festivalom Ultrom jer navodno uprava nije zadovoljna pristupom Hrvatske, Ministarstva turizma i grada Splita festivalu i tvrde da dovoljno ne ulažu u projekt i da nemaju dobre uvjete. S druge strane, Malta i Barcelona nude bolje uvjete pa postoji šansa da Ultra ode iz Hrvatske, što ne bi bilo dobro zbog turizma. To nije zabava ni glazba po mom ukusu, ali mi je vrlo drago da Ultra postoji. Ja to zovem elektronska Eurovizija. Zabavno je gledati sve te zastave iz cijelog svijeta."
 
Kako je FSOZ nastao kao isključivo domaći projekt koji se koncentrira na domaće DJ-e i producente Damir se ne osjeća ugodno s uvođenjem stranih investitora i napominje kako mu nebi bilo mrsko gradonačelnika Zagreba tražiti za pomoć jer se sada financiraju isključivo od ulaznica. Kako je sve u potpunosti legalno, kada jednom podmire sve troškove i izvođače ne ostaje gotovo ništa. Financijska injekcija grada mogla bi omogućiti podizanje festivala na višu razinu, a ako je potrebno kulturnjacima pokazati o čemu se radi sasvim je u redu s pozivanjem Hasanbegovića na pokoji party.
 
Uoči stvaranja novog Zagreb Disco Festivala i povratka 30 godina unazad u zvuku prisjetio se i Under City Ravea, jednog od onih stvari koje učiniš jednom u životu i stvoriš nešto toliko dobro sasvim slučajno da se možeš samo odmaknuti i gledati kako buja izvan tvoje kontrole. Pa kaže: " Mislim da se to ne može ponoviti. Puno je ljudi htjelo da se to ponovi. Tada je i MTV napravio reportažu o partyju. Bilo je to ratno doba i desilo se svakakvih sranja, ali mi smo ga ipak uspjeli organizirati. Zapravo je bilo nevjerojatno. Očekivali smo 500, 600 ljudi, a došlo je oko 5000. Na svu sreću, sve je super prošlo. Hvala Bogu da nije nitko nastradao. Nije uopće bilo zraka, a i nismo imali ni ventilaciju.

 
Vlaga je bila valjda 120 posto. Urbana legenda kaže da ni upaljač Zippo nije palio uz tako veliku vlagu. Ventilaciju smo radili tako da smo otvorili vrata tog tunela s jedne strane u Mesničkoj i s druge u Radićevoj. Nakon nekoliko minuta uspjeli smo napraviti propuh. Međutim, kada smo otvarali vrata, buka je bila jaka, imali smo preko sto poziva i stalno je dolazila policija. Objasnili smo im da je to dobro za promidžbu Hrvatske i da će vijest o partyju prikazati na mnogim svjetskim televizijama."
 
No šuškanje je sve glasnije i o mogućnosti stvaranja dokumentarnog filma kao koherentnog presjeka Hrvatske elektronike, prema čijem ostvarenju se prvi koraci ostvaruju upravo lansiranjem Croatian RAVE Nation stranice, u suradnji s DJ Cetom. Za puni intervju skokni na stranice Nacionala i uživaj u reminiscencijama i snovima za budućnost u riječima onoga koji se ne miče s centra od samih početaka.
boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem