Skip to main content
  • 7.05.2013.

Debitantski album berghainskog veterana

Od 2004. godine stalni je rezident kultnog berlinskog Berghaina, ali Marcel Fengler tek sad se odlučio na izdavanje vlastita albuma.


Ipak, iza njega je već veoma hvaljen Berghain 05 mix iz 2011. godine, niz EP-eva i singlica, a nedavno je snage udružio s Efdeminom s kojim zajedno potpisuje glazbu za Berghainov balet MASSE. Album naziva Fokus izlazi 8. lipnja na Berghainovome labelu Ostgut Ton, na CD-u će se naći 11 traka dok će LP-u biti njih devet. U razgovoru za Resident Advisor, koji prenosimo, njemački techno/house producent otkriva kako je album sniman tri mjeseca u njegovom studiju, a vrijeme izlaska je po njemu savršeno jer izlazi mjesec dana prije njegova vjenčanja.
{youtube}ABIWbtfAd0Q{/youtube}
 
Već si šest godina u produkciji, ali tek sad si se odlučio na vlastiti album – kako to?
Htio sam si dati dovoljno vremena jer album je, po meni, nešto najkompletnije što jedan producent može izdati. Ne znam nijedan drugi medij prikladniji za probijanje iz okvira klupski orijentiranih EP-eva, singlova ili remikseva i isprobavanje novih stvari, posebice onih konceptualnije naravi. 
 
Sam je album veoma atmosferičan i uspješno pomiruje techno i house, ali i eksperimentalnije zvukove. Kakav si ugođaj htio postići?
Moja glazba na Ostgut Tonu na razmeđi je housea i techna što je primjetno na svim mojim  prijašnjim izdanjima. Na Fokusu se i dalje osjeti taj kontinuitet, ali osjete se i novi pristupi koji nisu nužno očekivani kod mene. Djelomice je to rezultat toga što u početku nisam bio siguran želim li napraviti samodostatan, posve nov projekt ili pak jednostavno razvijati dalje stare ideje. Na kraju imam  album koji pomiruje i klupsko i eksperimentalno. 
{youtube}afm7f7gfFmc{/youtube}
 
Što još spremaš ove godine?
Svakako se pripremam za svoje vjenčanje u kolovozu, a oko tog ima poprilično posla. Nabavio sam i novu opremu koju jedva čekam isprobati zajedno s Peterom van Hoesenom. Glazbeno govoreći, preda mnom su remiksiranje van Hoesena, Terrencea Dixona i Abstract Divisiona.  U drugoj se pak polovici godine planiram više posvetiti svom  labelu IMF – moja planirana izdanja zvučat će sirovije od traka na albumu. A kako sam se s Efdeminom poklopio kreativno dok smo radili za balet MASSE, planiramo istražiti daljnju suradnju.
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano