Skip to main content
  • 29.07.2023.

Dimitri J: -Fokusirajte se na sadržaj i kvalitetu onoga što dijelite-

Dimitri J je srpski DJ i producent, vlasnik labela, radijski voditelj i suosnivač Time:Codea i Footworksa

Piše: 

Večeras gostuje na Final Destination partyu na dnu isušenog Lokvarskog jezera, fenomenu koji se događa jednom u 20 godina, pa smo uhvatili nešto vremena da popričamo s njim i predstavimo šire njegov opus djelovanja.

Kako su izgledali tvoji počeci i koji su tvoji prvi doticaji s elektronikom? Gdje se izlazilo i što se slušalo?

Na sceni sam već preko 10 godina. Neki početci me vezuju sa organizaciju Belgrade Bangning, koje sam bio dio. Kako je Beograd uvijek kasnio za trendovima, postojao je veliki potencijal da se pokrene nešto što će nam svima otvoriti mnoga vrata po pitanju muzike ali i ostalih umjetnosti koje obuhvaćaju jedan muzički brend. Konkretno pričam o scenografiji, live nastupima, performerima, videografima i sl.

Kroz samu organizaciju evenata, sam imao priliku upoznati mnoge izvođače, i sagledam ovu industriju iz korijena. Negdje u tom periodu sam počeo graditi i svoje temelje u ovoj industriji i da se sve više povezujem sa istom. U to vrijeme izlazilo se u Mint, Plastik, Tube itd. Što se tiče toga šta se slušalo, mislim da u Beogradu ima za svakog ponešto. Naravno, neki pravci su bili manje popularni, a neki više. Vjerujem da smo mi sa preko 80 događaja doprinjeli da se određeni žanrovi populariziraju. Bilo je svega, od Steve Angella do DJ Kozea.

Priča se da imaš kreativnu i 'outstanding' energiju u setovima. Gdje nalaziš inspiraciju kao DJ i producent? Kako bi opisao svoj stil?

Vjerujem da ta energija, proizilazi iz moje velike ljubavi prema muzici, zvuku. Također vjerujem da svako od nas posjeduje neku vrstu energije ali da ogroman broj ljudi nije spreman ili se ne usuđuje da je ispolji kroz neki vid umjetnosti, stvaranja, plesa itd. Ono što ja shvaćam kao svoj zadatak za DJ pultom je da prenesem to publici. Tu upravo pronalazim i insipiraciju.

Pored toga, tu iskru pronalazim i u nastupima drugih izvođača, u trakama koje me iznova vrate u neko drugo stanje. Zatim u odjeći, modi, fotografijama, filmovima, festivalima. Sama riječ inspiracija je latinskog porijekla i u stvari znači ''udahnuti'' a sa druge strane znači i 'početak'. Prema tome, probajte da udahnete nekom ili nečemu život, i stvorit ćete jedan mjehur inspiracije koji vas vuče naprijed.

Ako pričamo žanrovski, svoj stil bih opisao kao mješavinu tech house-a, minimala i hip hop-a. Nekad nekad i house-a, breakbeat-a, jackin house-a. Setovi su uglavnom brži, (128-130+ bpm) uz dosta elemenata drum-ova i drugih instrumenata koji karakteriziraju upravo sam groove. Veoma je teško ostati u mjestu i ne plesati uz ovaj zvuk, jer vas elementi trake nose sa lijeve na desnu nogu i podižu raspoloženje. Setove često improviziram na licu mjesta čime se dodatno posvetim svakoj publici i kreiram samo za njih.

Osim što si DJ i producent, u 2018. godini si postao i osnivač Time:Codea, a 2021. si osvojio Ambasador nagradu za live stream godine. Možeš li nam opisati što je Time:Code i čime se bavi?

Time:Code je brand koja ima za cilj promociju muzike i rijetkih, povijesnih lokaliteta širom svijeta. To radimo spajanjem muzike i videografije na samom eventu.
Događaji se organiziraju na mjestima poput tvđava, zamaka, botaničih bašti, palača za ograničen broj ljudi. Nekada je to 100 nekada 3000 ovisno od kapaciteta lokacije.

Uglavnom se organiziraju u večernjim satima, jer se set glavnom izvođača večeri, snima sa 6 do 8 kamera, u punoj minutaži, i putem našeg YouTube-a i ostalih društvenih mreža plasira gledateljima širom svijeta. YouTube kanal prati već preko 100.000 ljudi, sa više od 140 miljuna minuta watch time-a. Pored toga organiziramo i snimanja izvođača bez publike, na nekim od najljepših i nedostupnijih lokacija poput Karpata, nacionalnih parkova itd.

Koji su ti projekti do sada najdraži i za tebe osobno najvažniji?

Hmm ima ih više, ali svakako bih izdvojio Time:Code događaj kod samog Pobednika na Kalemegdanu. Ujedno i 10. eventi po redu i do tada najveći. Pored toga tu je i one-man-show sa Bled zamka u Sloveniji, odnosno set izvođača bez publike na lokaciji. Što se skorijih događaja tiče, to bi svakako bio Footworks Show u Drugstore sa Dennis Cruzom.

Glazbena industrija se stalno mijenja. Koje su to pozitivne i negativne promjene koje su se izdešavale od tvojih početaka pa do sada? Smatraš li svoje projekte bitnima za poboljšanje scene u Srbiji i regiji, ako ne i dalje?

Promjena je neizbežna, progres je ono što opcionalno. Mislim da je jedna od najvećih digitalizacija. Opet, za neke loše za druge odlično. Dok se jedni budu žalili na drugi će koristiti val i napredovati. Ukoliko ste spremni da surfate na tim 'valovima' kretat ćete se naprijed. Samim tim ne bih dijelio promjene na jedne ili druge tako striktno. Ipak, ono što sve češće primjećujem je da nekad faktor same muzike bude po strani, jer neke brojke na mrežama 'diktiraju' trend i bookinge. Ali opet, tako je kako je. Ja često kažem: no one cares, work harder. Savjet za sve u ovoj industriji u ovim vremenima kada influenceri postaji artisti i sl.:

Fokus na sadržaj i kvalitetu onoga što dijelite, a zatim na brojeve i analitiku. Ne obrnuto. 'Meme' na storiju će imati više pregleda od vaše muzike i to je tako. Sve velike zvijezde uveliko imaju cijele timove ljudi koji se bave njihovim 'online' prisustvom. Što se tiče utjecaja svojih projekata na sredinu-iskreno vjerujem da smo napravili pomak u regiji, a s obziron na gledanost i popularnost samog kanala i gledanošću u preko 90 zemalja rekao bih i globalno u muzičkoj industriji.

S obzirom da je fokus sceongrafije sama lokacija, uspjeli smo popularizirati rijetke lokalitete, prikazati ih u potpuno novom svjetlu i ''sačuvamo'' u digitalnoj verziji muzičkog video spota. Često dobijamo i pisma preporuke institucija, kao i poruke širom svijeta od gledatelja, promotora kao i turističkih organizacija o prijedlozima lokacija za slijedeći Time:Code. Drugi najbitniji korak je sam značaj promocije za izvođače sa kojima smo surađivali a kojima je u većoj mjeri značio performans na našem eventu. Tu se nalazi preko 40 stranih i 60 domaćih izvođača.

Imaš li kakvih planova za budućnost koji se mogu otkriti?

Planovi za budućnost su orijentirani ka muzici i samo muzici. Želim da se što više ostvarim kao producent i artist i doprinesem sceni koliko mogu. Kako kroz nastupe, tako i radio show epizode, record label i eventove. Trenutno sam na pola ljetnje sezone koja je bila dosta intezivna što se tiče nastupa u raznim državama i na novim tržištima. Ovaj mjesec završavam nastupom na Final Destination festivalu u Hrvatskoj 29.07. na Lokvarskom jezeru.

Dosta novih video setova, kao i traka očekuju svoje vrijeme objave u narednim tjednima.

Možete me pratiti na https://linktr.ee/dimitrijmusic kao i na dimitrijmusic.com

 

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem