Skip to main content
  • 6.08.2022.

East Side Connection Podcast + intervju: Filip Xavi

U ovom izdanju East Side Connection podcasta gostuje rezident beogradskog kluba Drugstore – Filip Xavi

1. Hvala Filipe što si odvojio vrijeme za naš podcast i dobro došao na East Side Connection.  Kao jedan od artista sa ovih prostora koji je imao priliku pratiti i biti dio scene od njenih samih početaka koje bi naveo da su temeljne razlike iz perspektive Dj-a u tome šta je značilo biti DJ tada i šta to znači dan danas?

Prvo veliki pozdrav za ESC i vašim pratiteljima 🙂   
Najveća promjena/razlika bi bila brzina kojom se stvari sada događaju (protok svih informacija) u odnosu na nekada i aspekt socijalnih mreža koji se vremenom čvrsto integrirao kao (primarni) kanal kojim se DJ koristi kako bi komunicirao sa svojom publikom i kolegama i obznanio svijetu svoj rad i postojanje. Ranije je bilo dovoljno fokusirati se uglavnom na muziku i plasman iste i družiti se s ljudima –  a sada je poželjno da budeš  dio svakodnevnog scroll matriksa kao pisac, novinar, aktivist, političar, foto model,  komičar, fotograf – a sve to u svrsi – biti DJ u 2022 🙂 .   

boogaloo nye

2. S obzirom na velicinu i snagu elektronske scene u Srbiji ako gledamo na kolicinu ljudi koji ju prate, klubove koji doprinose samoj sceni i DJevima koji se dovodi, misliš li da sama scena ide u dobrom smjeru i na koji način bi se moglo još doprinjeti poboljšanju iste?

Scena je u redu. Mislim da sve ide svojim prirodnim tokom i dokle god postoje ljudi koji žele i rade na tome da se dobre stvari događaju i ne zadovoljavaju se prosjekom, na dobrom smo putu. Što se tiče kako je poboljšati, nisam siguran da imam neki jednostavan odgovor za to, a da nekog ne uvrijedim 🙂 . Mislim da sam svojim radom u Dragstoru u proteklih 9 godina do danas vrlo jasno ukazao i pokazao na smjernice kojima mislim da je dobro da se stvari kreću i kako se može doprinjeti tom cilju.  

3. Vlasnik si labela Teskoba Recordings koji je ugostio moćne artiste kao što su Lag,Charlton, Mattias Fridell, Alexander Johansson te mnogi drugi, koliko je teško danas probiti se u svijetu gdje ima "more" label-a i kako doći do izražaja?

Dosta je teško, ali manje teško ako imaš šta da kažeš, jasnu viziju, smjelost u izvedbi iste i ludačku istrajnost + prijatelje koji će ti iskreno reći kada nešto stvarno ne radiš dobro. I dalje teško , ali vraški zabavno.

4. Kada bi morali pronaci techno velika sa kojim nisi nastupao zaista bi se morali potruditi, to sve govori o značaju Filipa Xavia za balkansku techno scenu, samo ove godine si več nastupao sa velikama kao što su Dasha Rush i Ben Sims i još te za sada čekaju nastupi sa Anthony Linellom te Jeroen Searchom. U moru nastupa kroz karijeru ima li neki party koji ti je posebno ostao u sjećanju i zašto baš taj?

Iz svoje osobne i emotivne perspektive – izdvojio bih prvi dolazak mog dragog prijatelja Stanislava Tolkacheva 2013, što je ujedno bio i moj prvi booking u Dragstoru – osim intenziteta nastupa koji  se na ovim prostorima do tada nije čuo i vidio, značaj ovog partija je  bio  pomicanje granice poimanja ljudi šta je zapravo moguće doživjeti u klubu na techno partyu u Beogradu.  Poslije ovog partya vjerovali smo da su čuda moguća i dobili vjetar u leđa za sve što je uslijedilo.

Moram isto da spomenem i prvi dolazak Dashe Rush 2014. kada je Dasha poslije svog seta (koji je bio fenomenalan) ostala u klubu i odlušala cijeli moj set, a zatim me pitala da li bi htio da radimo b2b do kraja večeri. Naredna 3 sata do 9 ujutro i do posljednjeg plesača, puštali smo zajedno i to jutro i energiju  ću zauvijek upamtiti.  Dashina podrška tada je bila prijelomna točka, kada su ljudi i u Srbiji i van nje, počeli da s većom pažnjom posmatraju moj rad i ono što se događa u Dragstoru, i za to ću biti vječno zahvalan. Tijekom godina je toliko jakih i značajnih eventova bilo tijekom svih ovih godina, ukoliko bih nastavio priču, bio bi nam potreban novi intervju :).

5. I za kraj možeš li nam navest 3 Dj-a sa kojima nisi nastupio a volio bi odradit B2B set?

Nisam neki fan b2b setova osim ako ne osjetim da se radi o ljudima koji razmišljaju blisko, to je moram priznati ne tako često, to je obično neki random spontan trenutak. B2B, a i sam DJing  je dosta intiman momenat i ne bih volio forsirati bilo šta :). Fantazije neke posebne o nekim b2b nemam, to je sve stvar trenutka.

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano