Skip to main content
  • 8.07.2020.

Egoless: Seasplash je, kratko i jasno, institucija!

Egolessu je od rane dobi glazba bila bijeg od oštre stvarnosti koja ga je okruživala i vrlo brzo, nakon što je oko 1997. otkrio punk i rock, osnovao je svoj prvi bend, a prve svirke je imao već s 14 godina.

Piše: 


Nakon preseljenja u Zagreb, gdje boravi do danas, odmah se zakačio za dub, reggae i posebno jungle, i to kroz Goldijev album „Timeless“, a nedugo nakon toga 2002. počeo se baviti glazbenom produkcijom, stvarajući dub, reggae, jungle i ponekad eksperimentalnu glazbu.


Foto: Egoless live @ Moscow (Mikhail Petrov)

Iako je ljubitelj i istraživač glazbe od malih nogu, svoj profesionalni glazbeni put Egoless započinje 2009. kada izbacuje svoj „No, Ego, No Problems“ EP. Uskoro počinje kombinirati dub i dubstep glazbu u jednu organsku cjelinu, zadržavajući temelje oba stila, koristeći stare jamajkanske dub tehnike i hardver (analogni mikser i efekte, trake, reverbe, instrumente…). U istom duhu izvodi svoj live nastup koristeći navedenu tehnologiju te uživo manipulira aranžmanima autorskih stvari i remiksa stvarajući unikatne verzije tijekom samog nastupa.

Nakon 2012. godine i prvog vinil izdanja, posvetio se isključivo glazbi što je rezultiralo bezbrojnim uspješnim vinilnim i digitalnim izdanjima i remixevima za vrlo cijenjene etikete poput: System: Sound, Scrub a Dub, ZamZam, Lion Charge Records, Blacklist… 


Foto: Bartosz Madejski

Godinu 2018. obilježio je sjajnim izdanjima na prestižnim etiketama Sentry Records, DJ-a Youngste, te na utjecajnom DEEP MEDi labelu kojeg vodi jedan od osnivača dubstep žanra, Mala. Održao je koncerte, festivalske nastupe i turneje diljem svijeta unazad 8 godina uključujući i impresivne svirke na Outlook festivalu u Puli.

1. Kako si upao u glazbu i kako je punk i rock ušao u tvoj život? Koji bandovi i glazbenici su bili najznačajniji za tebe u ovim ranim godinama? Koje instrumente si svirao u svom prvom bandu? Jesi li formalno glazbeno obrazovan ili samouk?

Rock je djelomično uletio preko roditelja, punk (uglavnom tkzv. “kalifornijski”) kroz skateboarding kojim sam se intenzivno bavio u mladosti što je rezultiralo prvim bendom i nastupima dok smo još praktički bili maloljetnici gdje sam svirao gitaru i pjevao.

2. Preseljenjem u Zagreb izložen si dub-u, reggae-u i jungle-u? Što te privuklo ovoj glazbi i kako Goldijev album sjeda u slagalicu? Rane 2000-te donose turneje s raznim bandovima? Jesi li tada već duboko zagazio u elektroniku ili samo očijukao?

Kao mladi “panker” sva tri žanra sam već pomalo slušao netom prije preseljenja u Zagreb 2002. godine. Reggae & Dub imaju određene dodirne točke sa punkom ponajprije zahvaljujući jamajkanskim emigrantima koji su ga donjeli u UK i tamnošnjim pankerima pokazali da se ne radi o nekoj “cheesy” ljetnoj glazbi već o itekako socijalno angažiranom ozbiljnom žanru.


Foto: GB Multimedia

Goldijev album “Timeless” mi je početkom 2000. u potpunosti promijenio paradigmu poimanja elektroničke glazbe i pokazao da ista ne mora biti isključivo 4×4 house / techno varijacija nego da se radi o nevjerovatno potentnoj formi za izražavanje kreativnosti u neograničenom smjeru. Interesantno, prije par godina sam se vozio s njim u kombiju na Outlook festivalu, nekoliko tjedana uoči mog prvog nastupa u kultnom londonskom klubu Fabric i zahvalio mu se na inspiraciji.

Meni je to osobno bio vrlo bitan moment, neko zatvaranje kruga.


Foto: Egoless live @ Electric Brixton

Sredinom 2000-ih počinjem svirati synthove po raznim bendovima idućih 10-ak godina. Bio je to odličan period, možda ne toliko financijski koliko zabavan i zapravo mi je po prvi puta u životu priuštio nastupe na velikim binama sa bendom ST!llness, (npr. pun veliki Dom Sportova kao predgrupa TBF-u ili nastup pred oko 9000 ljudi na glavnom trgu u Novom Sadu, na main stageu nekadašnjeg Terraneo Festivala u Šibeniku, main stageu na Špancir festivalu u Varaždinu itd…) no uvijek sam znao da se u jednom momentu moram potpuno posvetiti vlastitom projektu i orjentirati ga van granica Hrvatske.


Foto: Egoless live @ Fabric

3. Reci nam ponešto o svom prvom službenom elektroničkom EP-ju „No, Ego, No Problems“. Kako se razvijala tvoja žanrovska preferenca kroz godine i koji je tvoj prepoznatljivi glazbeni potpis? Što je to tako magično u live nastupu naspram DJ seta?

Prvi EP je odradio točno ono što je trebao u vidu prezentacije projekta stranoj publici i otvorio mi dosta vrata za daljni rad i interes stranih labela sa scene. Daljnji zvuk se razvijao u svom smjeru, nikada se nisam previše ograničavao na neki egzaktan stil, iako bi većinu toga mogli staviti u dub / europski dubstep / bass ladicu. I dalje mi je drago to prvo izdanje, no volio bih da imam orginalne kanale da ga ponovo miksam & masteriram jer tada nisam imao apsolutno nikakve uvjete rada (kućni studio sa lošim zvučnicima).

Set u formi live dub mix-a je moj osobni, stilski izbor jer se tako osjećam najugodnije, no inače ne radim nikakve razlike između live i DJ setova. Oba imaju i svoje prednosti i mane, no ipak na kraju je najbitnija glazba koja izlazi iz zvučnika i kako ljudi reagiraju na nju.


Foto: Egoless live @ Manchester (GB Multimedia)

4. Postoji li nastup, turneja, izdanje ili label za koji si posebno vezan? Što smatraš svojim najvećim postignućem do sada i gdje ćemo te sve moći slušati 2020.?

Što se nastupa tiče teško mi je izdvojiti neki konkretno, ovako nasumično iz glave mi na pamet pada prvi gig na krcatom main flooru amsterdamskog Melkwega. Svi gigovi u londonskom Fabricu (jednom drugi floor i dva puta main), gig u Electric Brixtonu, na Boomtown Festivalu, gotovo svaki puta u Bristolu, prvi nastup na indijskoj turneji u New Delhiju, gig u Moskvi koji je profesionalno zabilježen kamerama, zadnjih bar 6 nastupa na Outlook Festivalu itd…

Što se turneja tiče sve su posebne, od UK-a / Indije / N. Zelanda & Australije no ipak mi je najupečatljivija ostala turneja po SAD-u & Kanadi prošle godine jer sam na “cesti” bio gotovo 2 mjeseca i to mi je najduži tour do sada u karijeri.

Izdanje za koje sam dosta vezan bi svakako bilo “Empire of Dirt” EP za britanski Deep Medi. Pjesma je jednostavno pogodila tu neku žicu kod publike i svaki puta kada je pustim bilo gdje klub ili festival se u većini slučajeva pretvara u masovni sing-a-long. Također smo prodali jako puno ploča tog izdanja.

Ove godine sam bookirao dosta gigova / festivala po svuda te novu američku turneju u 9. mj. no iz svima znanih razloga je to sve odgođeno do daljnjeg. Nedavno sam završio sa opremanjem novog studija čiji se koncept bazira isključivo na hardveru (32-kanalni mikser popunjen ritam mašinama, synthovima, eurorack modulima, mpc semplerom, efektima…) pa ovo čudno vrijeme koristim za nove ideje, novu glazbu i razvijanje u nekim novim smjerovima. Nakon intenzivne prošle godine sa gotovo 60 nastupa na 3 kontinenta, možda mi čak i dobro dođe mali odmor od putovanja ove godine i veći fokus na stvaranje nove glazbe.

5. Lovimo te i na ovogodišnjem Seasplashu od 16. – 19. srpnja. Koji dan nastupaš i kakav set spremaš? Pripremaš li setove unaprijed ili slušaš intuiciju jednom kada si za mašinama? Što bi volio poručiti plesačima u Šibeniku?

Nastupam prvog dana na main flooru. Pošto se radi o festivalu koji prvenstveno njeguje reggae & dub glazbu, odličan je trenutak za odvrtiti čistokrvan live dub set kojeg inače ne izvodim toliko često. Što se “plesača” tiče nemam im ništa za poručiti pošto ih uglavnom sve znam i vidim relativno često 🙂 Dub scena u Zagrebu nije pretjerano velika, ali je dugotrajna i jako povezana, a Seasplash je, kratko i jasno, institucija.


Foto: Egoless live @ Manchester (GB Multimedia)

6. Wild card pitanje: Koja je najvažnija univerzalno životno primjenjiva pouka koju si do sada naučio?

1. Pazi što želiš, jer bi ti se isto moglo i ostvariti…

2. Ne shvaćaj se preozbiljno jer bi se za 10-ak godina mogao smijati sam sebi


Ulaznice za Seasplash ovdje!

boogaloo web
boogaloo nye
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u
dobar house mobile
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u