Skip to main content
  • 1.12.2015.

Fabian Jakopetz: Markirao bih u školi po dva tjedna i svaki dan odlazio mixati

Fabian Jakopetz sprema još jednu Sinergiju. Kao ona koje definira spoj dijelova koji samim sljubljivanjem postaju toliko mnogo više on same sume dijelova, prikladan je naziv za ono što dolazi.

 
4. prosinca podij neizrecivog Tabooa postaje poprište spajanja ponude i potražnje. Ono što se nudi kako bi utažilo tvoju želju je postponoćno glazbeno ludilo na mraku floora kroz povijesni presjek elektroničke glazbe i klupske klasike pa sve do suvremenih glazbenih obilzeka. Podršku Fabianu, koji se već desetljeće osjeća počašćenim što može sudjelovati u izgradnji onoga što voli, pruža i mladi talentirani Makaranin Marijan Babicz sa svojim vlastitim Deep i Tech pristupom.

 
Dok petak ne utisne svoj glazbeni pečat na tvoje mentalne horizonte Fabian je s nama podijelio priču o počecima, talentu, trudu, planovima i životnim maksimama kojima se vodi. prepuštamo mu podij, a mi se vidimo na flooru Tabooa.
 
 
1. Kako je za tebe sve započelo? Gdje je skočila elektronička iskra i jesi li imao mentora koji te vodio na početku puta?
 
Pa mogu zahvaliti sve svom starijem bratu koji je bio prva generacija rejvera od početka 90ih godina, pa sam zajedno s njim slušao radio emisije, gledao satelitsku i preslušavao kompilacije koje su se tada nabavljale uglavnom van HR. Kako je moja ljubav za glazbom rasla, tako je rasao i interes prema istoj. Prvo sam svirao gitaru u raznim bandovima gdje se nisam uspio kompletno izražavati kao sto to radim danas, no ključni trenutak je bio odlazak u srednju školu. U tom periodu upoznao sam "glazbenu enciklopediju", odnosno mog "mentora", DJ Labosha koji mi je otkrio sve tajne glazbe koje su me zanimale. Naime, čovjek posjeduje preko 15 000 vinyla, od opere do tvrdog Techna, tako da i sam danas gledam na glazbu vrlo široko i nikada se ne ograničavam, tako da kada me pitaju koji stil sviram, obicno odgovaram da sviram plesnu elektronsku glazbu 😀 hehe… Ne mogu se ograničiti na jedan stil, jednu glazbu… U svemu imam favorite ako osjetim umjetnički expression.

 
 
2. Kako si došao do prve miksete? Koliko misliš da dobrome DJ-ju znači talent, a koliko trud i vježba tehnike? Može li jedno biti važnije od drugog ili je nužno oboje?
 
Inače ja sam osobno vježbao sa ekipom iz Preradovićeve u Internet Caffeu "Mama" prije gotovo 15 godina, te sam tamo naučio prve korake i rad na opremi. Sjećam se da bi markirao u školi po 2 tjedna i svaki dan tamo dolazio mixati po nekoliko sati (mama je sve to opravdala 😛 haha). Upisom na fakultet onih dana ostvario sam obećanje roditeljima koji su mi omogućili moju prvu opremu kao nagradu za upis, iako sam ja svirao već i prije toga, no to mi je svakako bio konkretan push up. Sto se tiče vježbe, tehnike i talenta, to je vrlo individualno. Ja sam osobno naučio vrlo brzo raditi beatmatch, otprilike u tjedan, dva vježbe, no ostalo je sve došlo kroz nastupe, te sam izgradio svoj stil mixanja s vremenom. No tako je sa svakim poslom, jer ključna je vježba. Vježbom do majstorstva, ne? 🙂 Gledao sam ljude koji su naučili mixati tek nakon 5 godina (tada nije bio moderan sync button :P), no neki su savladali sve principe u vrlo kratkom roku. Bilo kako bilo, talent je nešto što individualni umjetnik osjeća i nitko ga ne može uvjeriti u suprotno, no ključan je rad, kao i u svakom poslu. Jer ništa ne znaci talent ako ga nitko ne primijeti. Većina ljudi je naviknuta na komociju i da im sve dolazi samo od sebe. Ja nisam osobno bio jedan od tih, jer i dan danas se uglavnom sam pobrinem za sve što radim. I zato želim poslati svim novim umjetnicima poruku: "Ne treba nitko ikada odustati od nečega što osjeća i voli, koliko god se ljudi smijali i sprdali za način kojim radite. Ako radite konkretan posao, na kraju ćete se Vi smijati, a oni će šutiti… Just ignore the neysayers!!!"  😉
 
3. Koji ti je primarni fokus kada produciraš glazbu, bilo da se radi o Yin Yangu, Family Groovesu ili Decideu? Kako pronađeš što funkcionira?
 
Jedini fokus mi je da stvorim ono što će funkcionirati na dance flooru, no da ne izlazi iz okvira moje iskrenosti, ljubavi i predanosti prema glazbi, sto bi značilo da um vise ne uključujem u to, već samo emocije. Trudim se da mi je produkcija funky, da ima groove i pošto volim dinamičnu glazbu, nerijetko sam progressivan. Obično se prilagodim etiketi za koju radim neki uradak ili remix, no uglavnom vise nemam problema s tim, jer vlasnici labelova danas ciljano traže moje trake, tako da mislim da sam stilski postigao što sam mislio, a sada samo moram raditi i dalje tako, pa ćemo vidjeti što će vrijeme pokazati….

 
4. Gdje te sve možemo uhvatiti za pultom u skorije vrijeme i koja izdanja krčkaju pod površinom?
 
Ovoga ljeta počeo sam raditi kao rezident DJ u riječkom klubu Nina 2. Sasvim spontano sam ušao u projekt s lokalnim majstorima kao što je vrhunski producent i DJ, Adoo, njegov kolega iz istog grada Pule, Poco Loco, te jedan od najboljih promotora i organizatora sa Kvarnera, DJ Labozz. Na prvom eventu smo imali preko 250 ljudi i svakako je taj prostor pokazao potencijal. Osim toga, rezident DJ sam u zagrebačkom klubu Taboo gdje ujedno ovog petka imam jednogodišnji ekskluzivni all night DJ set gdje kanim prezentirati svoje apsolutne bezvremenske klasike, novu svjetsku neizdanu produkciju, te vlastitu koju stvaram u svom kućnom studiju. Osim ove dvije čvrste rezidencije, može me se cesto vidjeti i na line up-u kluba Depo
 
Sto se tiče izdanja, za Yin Yang Records koji vodi Pedro Delgardo, izdao sam svoje prvo originalno izdanje tamo "Tech it or leave it", iako sam napravio već i nekoliko remixeva za isti label, tako da je izdan remix za Progressive legendu, Thomas Pentona koji radi sada Techno pod imenom Arkatec, a čekam da mi izađe remix za talijanskog producenta Fabia Pilleta, no iznimno sam ponosan na remix koji sam odradio nedugo za legendu elektronske scene, Ali Wilsona. Osim toga, izašao mi je remix za slovenskog top artista Stanny Abrama na Family Grooves. Osim ovih gotovih traka, u pripremi su remixevi za Rydela na Glamour Punk, Sthekersona na Teknotik Artist Records, Shane Fontanea na Funk n' Deep Records, Veljka Jovica na Creed Records te zadnji remix koji sam prihvatio raditi će biti za Jean-Marie Konea na 432 Hertz Records.  

 
 
5. Kako vidiš svoj put dalje? Koji su planovi za blisku i dalju budućnost? Ima li novih projekata na pomolu i što te inspirira da rasteš?
 
 
Svoj put vidim na isti način. Voljeti, ne mrziti, surađivati, ne sputavati, organizirati evente, odnosno "Sinergy", raditi glazbu iskreno i predano, a ostalo će vrijeme pokazati. Planiram i dalje otvoreno i iskreno ovo raditi kompletnim bićem i postojanjem, pa kamo me takav stav odveo. Što se tiče inspiracije, to je jedna famozna stvar. Nekada me inspiriraju ljudi, nekada izlazak van, nekada vrijeme ili jednostavno određeni događaj, a nekada čujem jedan zvuk u nekoj pjesmi ili nešto, pa se poigram da napravim svoju izvedbu istog. No stvarno se uvijek trudim biti svoj i originalan, pa i onda kada me inspirira neko tuđe djelo.
 
 
6. Wild Card pitanje: Kojim motom se vodiš u životu?
 
Karma me prati cijeli život, uči me i ukazuje na moje pogreške te nagrađuje moj trud, tako da u svemu tome sam našao svoj jedini adekvatni moto koji me vodio i koji me i dan danas vodi, a siguran sam da će me voditi i do kraja života. Moto je nastao smisleno i kroz dokaz da drugačije ne ide, tako da moj moto glasi ovako: "Što zračiš, to privlačiš…"
 
Nevjerojatno snažna stvar… Kada ti se percepcija i misli mijenjaju u glavi, nekako čovjek i počinje zračiti drugačijom frekvencijom, a to se i odražava na vanjštinu. Kada sam shvatio ovaj princip, možete si zamisliti količinu sreće u meni, jer zapravo znam kojim putem idem i sto mi on donosi. Najvažnije je biti iskren prema sebi i drugima, prihvaćati istinu i govoriti istu, a ostalo dođe sve samo po sebi. Svemir, vjera i ljudski um su ključni sastojak sretnog života.
 
No kako tvoja Klubska želi da guštaš u dobroj glazbi i prije no što petak pokaže svoju divnu njušku, Fabian je bio tako ljubazan da snimi jedan ekskluzivni podcast za KS da ti skrati vrijeme do vikenda. Pa okini play i enjoy!
{enclose KS_Podcast_Fabian_Jakopetz.mp3}
boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano