Skip to main content
  • 7.08.2024.

Glia: “Berlin je grad u kojem možete otići na piće s prijateljima i upoznati 20 ljudi koji se bave glazbom”

Razgovarali smo s talentiranom slovenskom DJ-icom i producenticom koja svoju karijeru gradi iz Berlina

Piše: 

Maja Ceh poznatija kao Glia je slovenska DJ-ica i producentica, kao i jedna od pokretačica Mozaix Collectivea te Sugar Factoryja. Svoje prve glazbene korake je napravila u Sloveniji, a zatim se preselila u Berlin na studij gdje je krenula u ozbiljnije glazbene vode.

Ovog ljeta, Glia se po treći put vraća na Sonus festival na plaži Zrće koji će se održati od 18. do 22. kolovoza, a upravo ususret njenom povratku na Jadransku obalu smo porazgovarali o njenim glazbeni počecima, zvuku, životu u Berlinu i samom nastupu na Sonusu.

Bok Glia! Kako si? Kako ti ljeto zasad prolazi?

Pozdrav! Do sada ljeto je bilo jako dobro. Uvijek se osjećam kao da se život događa tijekom ljeta. Imala sam vrlo zaposlenu zimu sa svrikama, tako da se ljeti festivali i gaže dođu kao pozitivni povjetarac!

Rođena si u Sloveniji, svoje prve korake u karijeri si upravo tamo napravila. Tko su ti bili uzori u odrastanju i prvim danima karijere? Jesu li to možda tvoju sunarodnjaci, pioniri scene Umek ili Valentino Kanzyani ili pak neko drugi?

Rođena sam i odrasla nedaleko od Maribora. Rođena sam 90-ih, tako da je velik utjecaj na mene imao dolazak interneta u moje selo i otkrivanje YouTubea. Kada sam imala 9 godina, sjećam se da sam stalno gledala Tiestove setove sa Sensation Whitea, i u tom trenutku je on meni bio najveća inspiracija. Generalno, ta generacija DJ-eva je imala veliki utjecaj na mene da se zainteresiram za DJ-ing i produkciju. Glazba me jednostavno osvojila i od nje nisam nikako mogla pobjeći. Na mene su ostavili utjecaj i Underworld, The Prodigy, Deadmau5 i Fatboy Slim. Umek je definitivno imao velik utjecaj na cijelu moju generaciju sa svojom ikonskim trakama “Carbon Occasions” i “Posing as Me”. Ove trake su se vrtjele na televiziji, koristile u reklamama i ostavile veliki trag kod tadašnje mladeži.

Sada si ponovno s adresom u Berlinu. Što te je potaklu na selibu u glavni grad Njemačke? Kako izgleda život nadolazećeg umjetnika u Berlinu koji si želi stvoriti karijeru u elektroničkoj glazbi?

Prvi put sam došla u Berlin 2016. godine kako bi studirala audio produkciju. Tamo sam završila svoj prediplomski studij. Zatim je došao COVID i ja sam se preselila u Lisabon. Portugal je tada bila jedina lokacija gdje sam mogla dobiti gaže i nisam htjela izgubiti momentum u karijeri. Vratila sam se u Berlin prošlog studenog. Osjećaj koji ovaj grad pruža je neusporediv s bilo čim što sam doživijela negdje drugdje. Berlin je grad u kojem možete otići na piće s prijateljima i upoznati 20 ljudi koji se također bave glazbom. Nadalje, grad nudi mnogo mogućnosti za umrežavanje s relevantnim ljudima. Osim toga, grad diše i živi za elektroničku glazbu i ima vrlo utjecajnu scenu. Dobivanje gaža, biti konzistentan u produkciji glazbe uopće nije teško, pogotovo kada si povezan s pravim kolektivima.

Kako bi opisala svoj zvuk nekome tko te još nije imao prilike poslušati dok sviraš?

Kada sviram, moj cilj je stvoriti intezivnu, ali i intimnu atmosferu, koja će otvoriti srca publike i na kraju seta zatvoriti. Volim voditi publiku kroz različite pozitivne trenutke. Svoj bih zvuk opisala kao intenzivan, tribalan i groovy, s prizvukom old-school pjesama koje sve povezuju i podižu. Moja produkcija je na taj način malo drugačija. Teško mi je ostati unutar jednog žanra, a ne želim se ograničavati. Uvelike koristim analogne sintisajzere i često uključujem svoj glas. Pustim svoju kreativnost da slobodno teče, što je rezultiralo zvukom koji se može kategorizirati kao techno s naznakama duba, groovea, breakbeata i hard-driving elemenata.

Nedavno si objavila i svoj novi EP “Virgo Psycho”. Možeš li nam reći nešto više o njemu?

Kada produciram EP-jeve ili albume, oni uvijek odražavaju stanje mog duha i uma tijekom nekog određenog razdoblja. “Virgo Psycho” je produciran za vrijeme jednog mog ludog perioda života. Izašla sam iz duge veze, vratila sam se u Berlin i moj se cijeli svijet vrtio oko znatiželje i avanture. Prepustila sam se kreativnosti apsolutno, što se mislim i čuje u samim pjesmama. Mala anegdota, sestra i ja smo upale u “astrološku sektu” stoga i sam naziv EP-ja aludira na to – Virgo (djevica) kao rođenje u rujnu, a psycho jer je bilo lud period vremena.

Jedna si od osnivačica Mozaix Collectivea koji je već odradio nekoliko događaja u Ljubljani, a spremate još nekoliko njih za jesen. Što nam možeš reći o svome novom projektu?

U Sloveniji imamo nekoliko zanimljivih projekata i kolektiva koji daju život različitim žanrovima i partyjima. Međutim, naša scena je jako mala, jer mi smo općenito mala sredina. Osjetili smo potrebu uvesti više otvorenosti na partyjima, prihvatiti istomišljenike koji su tu da poštuju druge i da se dobro zabave. Pripremamo lineupove s umjetnicima kojima se divimo, a ne koji samo posjeduju komponentu mračnog techna koja je popularna već nekoliko godina u stilu lanci, mračna odjeća i ozbiljna lica. Željeli smo dovesti malo pozitive na scenu. Tako da izvođači koje pozivamo da sviraju na našim događajima su oni koje poštujemo te se ugledamo na njih. Oni imaju dobru glazbenu produkciju i jedinstvenu selekciju. Htjeli smo biti poput proljeća – svježi, novi, čvrsti i rascvjetani.

Ovog ljeta se po treći put vraćaš na Sonus. Što sviranje na Sonusu znači za tebe? Imaš li neku uspomenu na svoje prijašnje nastupe?

Sviranje na Sonusu je uvijek bila velika privilegija. Sretna sam što imam priliku svirati po treći put na njemu. Cijenim našu suradnju i osjećam da nema ograničenja kada je riječ o kreativnom procesu DJ-a. Mnogo puta, DJ-evi su gurnuti u različite okvire kako bi impresionirali publiku. Sonus predstavlja ono što Berlin meni predstavlja – to je prostor u kojem umjetnici mogu slobodno ponuditi novu glazbu i iskustva publici, i oni su tu zbog toga! Svaka godina je jedinstvena na svoj način. Za mene, Sonus se najbolje odnosi s izvođačima što sam dosad iskusila. Ovo postavlja potpuno novi standard i daje povjerenje te vjeru u manje glazbenike poput mene.

Ovog ljeta na Sonusu otvaraš večer i zagrijavaš floor za Lee Ann Roberts, Claru Cuve, Indiru Paganotto, i Saru Landry. Imaš li već ideju kako će tvoj set izgledati?

Sretna sam što imam prilike svirati pored takvih imena. Iako ja imam nešto drugačiji zvuk od cura s kojima ću dijeliti pult, ja ću se potruditi da stvorim nešto što ima smisla. Definitivno možete očekivati ljetne groove beatove s mnogo driving ritma, gospel vokala i utjecaja Detroita. Jako se radujem svom setu. Na samom festivalu sam već svirala u Kalypsu, tako da razumijem prostor kluba i znam što može proći tijekom moja dva sata za pultom. Pripreme su već krenule jer testiram neke od najboljih traka koje imam u svojoj selekciji na gažama prije Sonusa.

Regionalne ulaznice za Sonus potražite na web stranici organizatora, dok su kompletan raspored nastupa i satnica dostupni ovdje.

Novi dokumentarac u fokusu ima razvoj čikaške house scene i njenog utjecaja na svijet
Novi dokumentarac u fokusu ima razvoj čikaške house scene i njenog utjecaja na svijet