Skip to main content
  • 24.01.2023.

Greenlight – kolektiv iz Gorskog kotara koji spaja prirodu i elektroniku

U zadnje vrijeme se u Rijeci i okolici sve češće može čuti za Greenlight, novi kolektiv čiji osnivači dolaze iz Gorskog kotara, a osim glazbenog entuzijazma dijele i ljubav prema prirodi

Nedavno smo ih uvrstili u perspektivne kolektive čije vrijeme tek dolazi. Kao rezultat toga nastaje specifični, „zeleni“ vizualni identitet koji nas je potaknuo da saznamo više o mladim imenima riječke scene.
 

1.       Tko sve sudjeluje u kolektivu?

Greenlight kolektiv djeluje kao udruga i broji osam članova od kojih su petero članova naši rezident DJi, kronološki: Grenco, Andreas, Phonophobes i Ivan Erjavac.

2.       Kako je došlo do pokretanja kolektiva?

Kolektiv svoje korijene vuče u Gorskom kotaru. Trojica osnivača kolektiva su bili srednjoškolski kolege: Andreas Lenac, Fran Grenko i Marko Ivošević. Već tada intenzivno prate elektroničku glazbu, a Andreas i Fran uz to i polako eksperimentiraju s DJingom. Mišljenja smo da puno ljudi nije svjesno ljepota koje Gorski kotar ima za pokazati. Uz ljubav prema elektroničkoj glazbi, pokušavamo svjesno i aktivno cijeniti prirodu svog rodnog kraja, te se tu pojavila želja za spajanjem tih strasti.

Otkad imamo interes za elektroničku glazbu, rastužuje nas činjenica da u Gorskom kotaru ima izuzetno malo događaja koji se bave promocijom njenih zaraznih beatova.

S vremenom smo odlučili preuzeti stvar u svoje ruke, te nakon nekoliko uspješnih privatnih evenata na nama dragim lokacijama u Gorskom kotaru, na ljeto 2021. odlučili smo osnovati udrugu i krenuti u ozbiljan rad s našim kolektivom. S aktivnim radom smo krenuli u travnju 2022., kada nam se pridružuju naši ostali članovi iz Rijeke i okolice, a i šire.

Ukupno smo organizirali 4 događaja i izbacili 4 seta koje smo objavili na našem youtube kanalu. Pokrenuli smo svoje večeri u The Beertija Klubu, na kojima smo predstavili svoju priču, kako glazbom tako i ambijentom.

‘Highlight’ naše godine je definitivno bio naš poziv i ugošćivanje Kassiana, renomiranih londonskih producenata i izvođača, u Crkvi. Tim vrhuncem godine pod našom organizacijom smo dobili na ozbiljnosti naših događaja, a time i ozbiljnosti samog kolektiva, uspješno odrađujući prvu zahtjevniju organizacijsku zadaću. Event u Crkvi smo organizirali u suradnji s Linija brandom, s kojim već neko vrijeme surađujemo, a isto planiramo i u budućnosti.

Godinu smo zaključili izbacivanjem seta Ivana Erjavca u Mrzloj Vodici, koji je naš osobno najambiciozniji pothvat snimanja. Uz nadograđenu opremu snimanja u pogledu fotoaparata i dronskih snimaka delničke tvrtke CroSpot, podigli smo naš video sadržaj na novi standard.

Set u Mrzloj Vodici posebno je katarzičan iz razloga što su snimci prekrasne jesenske prirode u kombinaciji sa dubokim, minimalnim zvukom Ivanove selekcije popraćeni edukativnim sadržajem u obliku „fun facts“ o povijesti, geologiji i geografiji jezera, sela i regije. Time iskazujemo poštovanje i ljubav prema kraju, i podsjećamo publiku na korijene Greenlight kolektiva.

… i sve to u 6 mjeseci aktivnog rada našeg malog i mladog kolektiva!

3.       Koje su vaše želje i očekivanja?

Najveće želje su nam nastaviti raditi kvalitetne evente s kvalitetnim izvođačima, kako lokalnim tako i većim, internacionalnim imenima. Želja je također ostvariti suradnje s kolektivima koji su nama slični, kako bi Rijeci, a i Gorskom kotaru, mogli predstaviti novi zvuk i novu generaciju DJa i organizacije eventa.

S vremenom i s većom mogućnosti financiranja naših evanata, planiramo podignuti i izazvati sam koncept i pojam eventa elektroničke glazbe, te eksperimentirati s miješanjem medijskih sadržaja – kao što naš set na jezeru u manjem mjerilu demonstrira.

4.       Kako ste došli na ideju da svoje događaje obilježite zelenilom i biljkama?

Greenlight ne radi uvijek događaje u Gorskom kotaru, ali zato uvijek donosi dašak Gorskog kotara sa sobom.

Kako se u našem imenu namjerno krije riječ “green”, nije bilo teško odlučiti što odabrati za naš zaštitni znak. Razmišljali smo kako predočiti ambijent našeg kraja i u zatvorenom prostoru, a smatramo da smo to uspjeli ostvariti upravo kroz uređivanje prostora zelenilom, kako u obliku biljaka, tako i u obliku većinski zelene rasvjete i custom vizualizacijama za ekrane koje radimo sami.

Uređivanje prostora je jako bitna stavka naših događaja i to je polje na kojem imamo puno raznih ideja za budućnost. Ultimativni cilj nam je da se na Greenlight event ne dolazi samo zbog našeg zvuka, nego i zbog vizualnog iskustva u kojem se osjeti trud i ljubav prema tome što radimo.

5.       Kakvi su vaši planovi za narednu godinu?

Planiramo raditi Greenlight evente otprilike svakih mjesec – mjesec i pol dana u manjim klubovima kao što su Beertija Klub i novootvoreni Portun klub, gdje ćete moći slušati naše rezidente, a i poneko drugo lokalno ime. Od većih projekata u planu je event u Crkva klubu za Uskrs, koji radimo ponovno u suradnji s Linija brandom, pri čemu je plan dovesti neko zvučnije ime kao što je to bio Kassian. Za ljeto još nemamo točno definirane planove, no svašta spremamo i sigurno ćemo se družiti i na eventima na otvorenom (također i na domaćem terenu udruge – Gorskom kotaru!).

Uz evente, u planu je i snimiti još setova kao što je set Ivana Erjavca u Mrzloj Vodici, u kojima ćemo u kombinaciji s raznolikom ali kvalitetnom selekcijom prikazati ljepote Lijepe naše, kako u Gorskom, tako i izvan. Ovdje smo potpuno otvoreni za prijedloge jedinstvenih lokacija!

6.       Postoje li neki izazovi s kojima se susrećete kao novi kolektiv na riječkoj sceni?

Definitivno je izazov bio predstaviti kolektiv kao ozbiljan projekt, pošto smo svi mladi i relativno novi DJi na riječkoj sceni, no moramo reći da smo jako sretni kako nas je scena prihvatila. Jako smo zahvalni riječkoj sceni i kolegama organizatorima i DJevima na svim savjetima i pomoći koje smo dobili, kojih je bilo puno. Bez njih ne bismo mogli tako brzo narasti u ozbiljnosti.

Izazov je također financijsko planiranje isplativosti događaja i drugih oblika investicije u projekt, pri čemu nam je žao da je clubbing scena relativno često prožeta neisplativim investicijama. Voljeli bismo vidjeti veću inicijativu i potporu lokalnih vlasti po pitanju promicanja underground clubbing kulture i ozbiljnije shvaćanje cijelog tog svijeta.

boogaloo web
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem