Skip to main content
  • alt
  • 11.06.2014.

Guram i podupirem one koji tek dolaze

Zagrepčanin Marjan Matković, poznatiji kao Marmat, na sceni je aktivan već više od desetljeća, iza njega su nastupi u skoro svakom gradu Hrvatske, a rasplesavao je i u Londonu, Beču, Beogradu, Ljubljani, Budimpešti, Novom Sadu, Sarajevu, Stuttgartu…

 
Otac je programa Sicko Disko koji ulazi u svoju sedmu sezonu, a lani je zajedno s Kristianom Šormanom osnovao booking/management agenciju Cokeandsmoke te su zajedničkim snagama pokrenuli i Loveweek festival. Nedavno se vratio s mini turneje Indijom te smo porazgovarali s njime o prvim dodirima s glazbom, o Sicko Discu, Loveweek festivalu…
 
Možeš li se prisjetiti svojih prvh susreta s glazbom?
Da ne počnem kao velika većina DJ-eva, odmah na početku ću reći da nisam jedan od onih koji su već od malih nogu, tek što su prohodali, osjetili da će se u životu baviti glazbom i da će mi ona postati jedna od najvažnijih i najdugotrajnijih ljubavi. Ono što sam ja slušao kad je riječ o formativnim godinama za glazbeno obrazovanje je rock’n’roll (od Yu rocka preko klasičnog rocka) te nešto kasnije Brit pop i indie s pop senzibilitetom. Bilo je to razdoblje srednje škole, dok sam na fakultetu otkrio trip hop /downtempo i cijelu tadašnju vrlo jaku bečku scenu na čelu s labelom G Stone i kojeg i dandanas vode legendarni Kruder&Dorfmeister. 
{youtube}ZFwnlCudeC0{/youtube}
 
Kroz zvukove trip hopa/downtempa/chill outa došao sam do veličina poput Massive Attacka, Portisheada, Trickyja pa nadalje Air, DJ Shadow i sličnih koje su me kasnije odvele do broken beata, future jazza, a naposljetku i do housea te svega drugoga elektronskog. Ovdje bih htio napomenuti da da nije bilo klupskog programa Kontrapunkt bio bih vrlo vjerojatno zakinut za mnogo toga dobroga u glazbi, a dodao bih i Moovare program u Močvari te Groodanje u KSETu i CFSN & Bass Invaders tulume. Na svima njima sam se glazbeno oblikovao i upoznao s breakbeatom, drum’n’ bassom i drugim stilovima uglavnom elektronske glazbe. Ovdje ću napomenuti da, osim jednog ili dva partyja, nikada nisam išao na techno tulume jer me to jednostavno nije vozilo.
 
Kako su prošla tvoja prva DJ iskustva?
Prvi dodiri s DJingom, nesigurni, ali odlučni, bili su s dva obična discmana i Numark miksetom, pa fade in/fade out, pa slaži pjesme po tempu, pa si piši kad koja stvar počinje, a kad završava i slično. Kroz neko vrijeme sam si upiknuo kultne playere Pioneer CDJ100 te Technics gramofone i nekako mi se otvorio drugi svijet. Ova cijela priča mi se dešava relativno kasno, u 22. godini. Tek tada sam se ozbiljnije počeo baviti svirkama i pomalo organizacijom vlastitih tuluma. Isto tako to je razdoblje kad je pristup glazbi bio ograničen, postojali su neki servisi na netu za skidanje glazbe, ali u to vrijeme s dial upom si čekao i po sat vremena na jednu pjesmu, a to ne smatram uopće lošom već  pozitivnom stvari jer se glazba više cijenila. O odlascima po ploče u inozemstvo i nošenju istih nazad da niti ne govorim. Bilo je to drugo, avanturizmom obojeno, vrijeme. Danas si samo jedan klik udaljen od skidanja cijele riznice. Pomalo tužno.
 
Ubrzo nakon susreta s istomišljenikom DJ Oh_boy! –em  2004., krenula je i zajednička radio emisija na Radio Studentu, a ubrzo ti prvi pravi masovniji tulumi u brodiću na Savi. Nikad prežaljenom Papillonu. Program smo krstili Broken BPM, a filozofija je bila da nema stilskih ograničenja sve dok se radi o elektronici. Bila su to neka druga, prijateljskija, toplija, iskrenija i povezanija vremena. Na tulume smo zvali sve za koje smo smatrali da mogu doprinijeti cijeloj priči. Izmjenjivali su se razni pojedinci (MILE, Sergio, Pytzek, Freez, Basta…) te svi mogući crewovi (Croboti, Jabbaton, Bass Invaders…) – zapravo riječ je o cijeloj tadašnjoj, novoj, zagrebačkoj elektronskoj sceni koja je prošla kroz naš program.Kao i tada, i danas se također trudim gurati i podupirati one koji tek dolaze, a ne provjerene i prežvakane face iz sezone u sezonu.
 
Kako se zakotrljala cijela priča oko tvog programa Sicko Disko?
Sicko Disko je moj prvi solo projekt pokrenut 2007. godine koji eto traje te ne misli stati na već šest sezona J. On je moja beba i s njim sam skvotirao skoro sve klubove u Zagrebu poput Boogalooa, Aquariusa, Logica, Cab cluba… pa sve do starog i novog Sirupa u Paromlinu gdje smo i nedavno zatvorili sezonu. Bilo je i gostovanja u Novom Sadu, Rijeci, te sam doveo i Sicko Disko na jednu cijelu sezonu u Beograd – u klub Laika.  Puno bih toga mogao ispričati, dosta ljudi je i prošlo kroz Sicko, bilo kao rezidenti, bilo kao dizajneri, bilo kao promotori, i stvarno mogu reći da je velika većina priča bila pozitivna. Bilo je, naravno, i padova, ali uvijek smo se trudili biti prisutni. Ova sezona je pokazala, iako je domaće publike nešto manje, da su se pojavili stranci koji su nam redovito punili večeri i podržavali nas govoreći nam da ovo što radimo je ono na što oni izlaze kad idu u clubbing. Barem što se glazbenog izričaja tiče.  Mnogo je priča, a premalo prostora pa ću samo reći da trenutno, uz tjednu emisiju na Radio 808, postoji Sicko Disko DJs rezident team – Freez, Jan Frensin i novopridošli Hrwo E, a proširenu ekipu čine i Pill Jackson te Martyn Negro.
 
Nedavno si se vratio s mini turneje Indijom, a glazba te zasigurno odvela i na koja druga mjesta diljem svijeta?
Zahvaljujući, pretpostavljam, dobrom izboru glazbe i predanošću onome što volim, bilo kao DJ guest slot ili kao Sicko Disko program doputovao sam do klubova u Londonu, Beču, Beogradu, Ljubljani, Budimpešti, Novom Sadu, Sarajevu, Stuttgartu te skoro do svih gradova u Hrvatskoj. Isto tako gostovao sam na festivalima poput EXITa, Gardena (ove godine također), Stop Making Sensea, Hartere, Atlantisa, Sirup nationa i još nekolicine drugih s tim da ove godine Sicko Disko DJs prvi put nastupaju i na Soundwaveu.
 
Svaki grad, svaki klub ima svoju priču, a ono što ih povezuje su upravo ljudi koji organiziraju te priče i publika koja ih podržava, bez njih ne bi ništa funkcioniralo. I zato naklon svima koji su u toj clubbing priči. Što se tiče Indije, sve je započelo prošlo ljeto kada sam s kolegom Kristianom Šormanom pokrenuo booking/management agenciju  Cokeandsmoke i Loveweek festival na Zrću. Loveweek festival se održava u Papayi i Aquariusu uz poseban boat party/cruise, ali koji glazbeno dosta odskače od klasičnog Zrće đira. Stavili smo glavni naglasak na deep house i house glazbu uz povremene izlete u žešće vode – posebno na večernjim klupskim partyjima. Izvorni moto festivala je SEA, SUN, MUSIC & FUN jer preporučamo posjetiteljima da, osim tulumarenja, provedu 7 dana uživajući u aktivnom odmoru i istraživajući okolne plaže i sve što otok Pag može ponuditi.  Prva godina je prošla vrlo dobro, utisci su odlični, feedback posjetitelja i izvođača je jako dobar, a ove godine očekujemo još i više. Uz klasičnu FB promociju, organizirali smo nekoliko promo evenata po Njemačkoj i Austriji, ušli u najveći UK festivalski vodič, te se povezali s nekoliko jakih promotorskih ekipa, a u sklopu toga se i desila turneja po Indiji. 
{youtube}oBSGRjhXJGw{/youtube}
 
U Indiju sam išao na 15 dana, uz tri promo partija u tri različita grada – Bombay, Pune i Bangalore. Svirao sam u odličnim klubovima, jedan od njih je i službeno proglašen najboljim u Indiji, a sve na poziv indijskog DJ-a Animesha. Njega sam upoznao prošlo ljeto i odmah smo dogovorili dugoročnu suradnju na relaciji Indija – Hrvatska. Naravno, ono što je velika prednost nad Europom – Indija je ogromno i neistraženo tržište i kod njih je clubbing, za glazbu koju mi prezentiramo, tek počeo i ima ogroman potencijal. Sama turneja je jako dobro prošla, svi su bili ugodno iznenađeni deep house / house zvukom i već nam stižu neki upiti iz Indije kako doći na naš festival. A to je i bio glavni cilj. Privući nove ljude i novo tržište.  Jedna od glavnih ideja je da Loveweek festival bude i most između različitih kultura tako da ove godine premijerno gostuje jedan od najpoznatijih DJ-a iz Indije koji će tjedan dana prije našeg festa imati čast svirati na velikom Tomorrowlandu. 
 
Otkrij nam neke planove za budućnost?
Dalje samo ovako  Planova je mnogo. Ono što sa sigurnošću mogu reći je da Sicko Disko maršira dalje u svoju sedmu sezonu, Loveweek festival također postaje sve bitniji faktor u festivalskoj ponudi s još jačim line upom nego prve godine. Tako da ovaj put imamo cijelu Kittball label ekipu – Tube&Berger, PAJI live, Juliet Sikora, P.A.C.O., zatim ponovno Hardwell sa svojim Revealed programom, kao glavni headline. Tu je i deep house wunderkind Lexer te nova zvijezda Stefan Biniak I provjereni hitmaker Robin Schulz, a iz Engleske, kao i prošle godine, dolazi one man beatboxer/gitarist ThePetebox. Uz, naravno, mnogo, mnogo drugih, up and coming izvođača. 
{youtube}tiY5S_U_wYw{/youtube}
 
Isto tako planirani su još neki programi – od kojih je Neonski mačak u Pepermintu – uz suradnju sa street artistom i novopečenim DJ-em Lunarom  već zaživio. Također sudjelujem u organizaciji Art Clubbing programa, isto u Pepermintu, dok za Katran vrlo brzo spremamo nešto skroz novo i opušteno. A šuška se i neka ljetna shema u novootvorenoj Kantini kluba Sirup.
 
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano