Skip to main content

Hannes Bieger: “Ono što najviše volim su ti čarobni trenuci kada izvođač i publika postanu jedno”

Hannes Bieger etablirano je ime u svijetu elektroničke glazbe, poznat po svojim impresivnim live nastupima i vrhunskoj produkciji

Naslovna foto

A K BERLIN

U ovom intervjuu razgovaram s njim o albumu Galaxies, njegovom kreativnom procesu i live act nastupima. Kao osnivač etikete Elektrons, stvorio je prostor za vlastitu kreativnu viziju, kombinirajući melodične elemente s čvrstim techno ritmovima.

Njegov novi album Galaxies istražuje teme svemira, ljudskog iskustva i povezanosti kroz devet pažljivo izrađenih traka. Hannes Bieger je tijekom godina nastupao na prestižnim festivalima poput Awakeningsa i Ultre, dok je njegov jedinstveni live act sastavljen isključivo od sintesajzera osvojio publiku diljem svijeta.

Foto: Hannes Bieger – Elektrons / Credits: A K BERLIN

Vaš novi album Galaxies vodi slušatelje na međuzvjezdano putovanje. Što je bila glavna inspiracija iza koncepta albuma i kako ste pristupili prevođenju kozmičkih tema u zvuk?

Sve je počelo s mojim velikim singlom „Black Hole“ prošle godine koji je pokrenuo moju izdavačku kuću Elektrons, a na kraju i album. Pjesma je na neki način postavila ton i temu albuma. Vjerojatno je izraz “konceptualni album” pretjerano korišten, ali sviđa mi se ideja albuma kao kohezivnog tijela rada koje pruža više prostora za istraživanje ideje nego samo singl ili EP. Naravno, sintesajzeri i kozmički svjetovi su par koji je također pun klišeja, a ja sam to pokušao izbjeći i pronaći svoj put. Ipak postoji toliko toga što me fascinira o prirodi i svemiru općenito. U konačnici, album govori o sučeljavanju individuuma s ogromnim prostranstvima svemira i o tome kako to iskustvo dijelimo s drugima.

Radili ste kao producent, inženjer zvuka i live izvođač. Kako je vaše inženjersko iskustvo utjecalo na vaš pristup stvaranju glazbe, posebno s albumom Galaxies?

Tijekom svoje karijere proveo sam vjerojatno oko 50.000 sati stvarajući glazbu u različitim oblicima – svirajući, skladajući, aranžirajući, producirajući, miksajući… bilo bi tužno da to iskustvo nije imalo utjecaja na ono što radim. Mislim da je ljepota ovoga u tome što toliko mnogo zadataka na neki način postane mišićna memorija, tako da dok radim ne razmišljam previše, samo radim – ali na čvrstim temeljima velikog znanja i iskustva. Za mene je to idealno stanje da budem kreativan, da ostanem unutar toka, ali i dalje uspijevam uloviti sve detalje.

Vaši nastupi uživo poznati su po energičnosti i spontanosti. Kako se pripremate za live act i koji je najuzbudljiviji dio izvođenja vaše glazbe pred publikom?

Uvijek je stvarno uzbudljivo svirati novu pjesmu po prvi put i vidjeti reakcije. Ali ono što najviše volim su ti čarobni trenuci kada se izvođač i publika uključe u tu petlju povratnih informacija gdje je to samo čista emocija izvan vremena i prostora. Ponekad se naježim, a ti trenuci su mi najdraži…

Vaša etiketa Elektrons prostor je kreativnosti i umjetničke slobode. Koja je vaša vizija za etiketu i kakve izvođače ili zvukove želite predstaviti?

Ova industrija je postala tako brza i orijentirana na mainstream, i ja sam stvarno sve više zainteresiran za bezvremenske kvalitete pjesme. Ne mogu reći da se toga stalno držim, ali postoje pjesme koje sam objavio prije 5 ili 6 godina, i još uvijek zvuče svježe, i što je još važnije, u mislima su ljudi. Ne trčim za najnovijim modnim trendom, razmišljam dugoročno ​​i želim stvarati glazbu koja nema samo rok trajanja od dva tjedna. Naravno, moja etiketa je proširenje ovog razmišljanja. To je za umjetnike sa sličnim pristupom poput mene. Ne sviraju svi uživo, ali mnogi od njih jesu – i svi su glazbenici.

morales 600
Artbat, Bedouin, Jan Blomqvist, Miss Monique i Adam Beyer su svoje setove izvodili na spektakularnim lokacijama diljem svijeta
morales 600
Artbat, Bedouin, Jan Blomqvist, Miss Monique i Adam Beyer su svoje setove izvodili na spektakularnim lokacijama diljem svijeta