Skip to main content
  • Jean Claude Ades
  • 23.05.2006.

Intervju: Jean-Claude Ades (D)

Jean-Claude je rođen u Italiji gdje je i odrastao. Uskoro odlazi u Minhen, da bi na kraju došao do Ibize. Iako je počeo s karijerom klaviriste, u srcu je uvijek bio producent, DJ i remixer. Nakon što je naučio svirati klavir, otišao je u smjeru sintisajzera i kompjutorske tehnologije.

Piše: 

Naslovna foto

Jean Claude Ades
  • Za početak, kako si se počeo zanimati za glazbu?

Počeo sam vrlo rano, svirao sam klavir kad sam imao 6 godina, a kasnije se razvila strast za elektronikom, sintesajzerima i računalima. Prvo računalo sam kupio kad sam imao 18, 19 godina, svirao sam sa samplerom kad mi je bilo 20 godina i od tada sam počeo stvarati vlastitu glazbu. Prvo izdanje mi je izaslo '94. na Virgin Records, stvar se zvala ½The Color Of My Style½ i bila je hit. Ali to je bilo davno, nakon produciranja polako sam počeo i dj-ati.

boogaloo nye

  • Kako opisuješ svoj glazbeni stil?

Teško mi reći kakvu vrstu glazbe sviram. Fuziju housea, elektroničkih elemenata, nije baš stara škola housea zato jer se glazba konstantno mijenja, kao valovi. Neki ljudi propuste val, neki idu za njim, ali kad zajašiš val u pravom trenutku i probaš nešto novo, to mi je vrlo važno. Uvijek isprobavam nove stvari, ali volim fuziju elektronske glazbe i klasični house, poletno, vrlo energično i moćno…

  • Gdje te nedavno odvela glazba?

Prije par mjeseci sam bio u Kini na MTV Heineken Touru…bilo je izvrsno.

  • Velika publika?

Da, da. Nakon 5 godina smo u Hong Kongu opet svirali i došlo je oko 5 000 ljudi na privatni otok i bilo je stvarno izvrsno. Svirao sam 6 sati i ljudi su poluđivali. To je bila moja najveća svirka u posljednje vrijeme, inače sviram u Europi…naravno da se uvijek sjećaš najvećih partyja (smijeh…)

  • Ima li nešto što mrziš u ovom poslu, što je s putovanjima?

Preko tjedna produciram, vodim svoj label Swing Records, ali vikendima uvijek putujem, krećem se. Petak, već dio subote i vraćam se u nedjelju pomalo iscrpljen, pa punim baterije nedjeljom, ponedjeljkom…

  • Utorkom?

Ne, ne utorkom, pokušavam manje ići na partyje

  • Stvarno?

Znate što želim reći. Ako sviraš 2 ili 3 večeri tjedno, moraš birati prave partyje na koje ćeš ići. Uvijek imam dovoljno energije da se u ponedjeljak vratim u studio i radim produkciju, remixe i to je to.

  • Što se trenutno događa na house i elektroničkoj sceni u Njemačkoj?

Trenutno je vrlo uzbudljivo jer imamo fuziju stilova. Prije smo više bili u funky i disco houseu, pa smo imali deep i minimal zvuk, a sada mislim da je sve moguće jer je sve vrlo otvoreno i možemo se zahvaliti Internetu na tome jer ljudi nabavljaju glazbu vrlo brzo i sve mogu nabaviti brže i bolje se informirati. Ne treba se ići u prodavaonice ploča i gledati playliste dj-a pa onda reći uzet ću to i to. Glazba treba zvučati globalno, mrzim sve što zvuči jednako, treba stalno biti nečeg novog, svježijeg. DJ setovi također trebaju biti takvi…možes započeti set s houseom pa otići u electro i vratiti se houseu. Mrzim kad cijela noć zvuči isto, moraš dozvoliti publici da osjeti da si s njima i da ih želiš usrećiti.

  • Kakvu glazbu trenutno radiš?

Imam dosta izdanja koja će izaći na ljeto i upravo sam izbacio ploču na mojem labelu Swings Rec., zove se Swings EP i sadrži 3 različite stvari. Jedna sa starim samplom od Nine Simone koja se zove ½Feeling You½, druga ½Movie World½ koja je stvarno mješovita elektronička pjesma i još jedna zvana ½Help Me½ koja je poletna houesy stvar, baš kako ja volim. Već sam napravio ½Disco To Disco½ i sad je ponovno izdajem sa novim mixevima na mojem labelu. Izlazi za 6 tjedana. Također, Mike Monday i ja smo remixirali ½White Horse½ od Wonderland Avenue i to je sad izašlo u UK-u. Napravio sam i remix za mog dobrog prijatelja Sharam Jaya, za staru stvar ½Let's Get It On½ koju je upravo ponovno izdao. Što još…Somebody izlazi ponovno s novim remixima, a i ½Fly Away½ ponovno izlazi. Ne znate za ovu ploču kao što ne zna ni D&G (smijeh). Izlazi za Ministry Of Sound u Njemačkoj.

  • Smatraš da si u duši producent ili DJ?

Oboje. Trebam biti DJ da bih bio dobar producent jer osjećam publiku, pogotovo zato jer sve sam produciram. Nemam inženjere ili druge ljude koji sjede u studiju umjesto mene i rade na trackovima. Tako ja sve sam produciram, aranžiram, miksam…zato trebam vikende da osjetim vibru i onda se vratim u studio.

  • Što je s tvojim novim albumom, trebao je izaći početkom 2006, zar ne?

Tako je bilo planirano ali čekamo da izađe nekoliko izdanja, npr. ½Fly Away½, zato jer su potpisane za velike kompanije, a kad imaš to onda imaš i video spot i veću komercijalnu prisutnost na tržištu. Zbog toga neću izdati album prije rujna ili listopada. Bit će to housey album.

  • 2005. si pokrenuo vlastiti label ½Swings Records½. Reci nam nešto o tome.

Label sam pokrenuo da bude platforma za moju vlastitu produkciju. Pronašao sam ekipu vrlo profesionalnih ljudi koji imaju veliko iskustvo o ovom poslu. Skupio sam ih i rade vrlo dobar posao. Nisam hito raditi novu glazbu za velike kompanije jer oni ne razumiju novu glazbu u ranim počecima, nego tek kad postane hit. Zato sam pokrenuo vlastiti label, prvo samo za mene, ali sad polako i za druge ljude i umjetnike koji mi šalju svoje stvari i pitaju me želim li ih izdati. Tako da imam par novih imena za ovo ljeto.

  • Imaš li osjećaj da si slobodniji sada kad neovisno radiš sa vlastitim labelom?

Da, naravno. Radio sam za Warner 7 godina, kao producent sam uvijek bio slobodan i radio sam za različite kompanije ali mislim da sad imam najveću slobodu koju mogu postići u ovom poslu. Igram gdje ja želim igrati, produciram ono što osjećam da želim producirati i za mene je to najveća stbar koju sam postigao u ovom psolu.

  • Što misliš o digitalnoj revoluciji i hoće li to promijeniti način tvog nastupa?

Više ne koristim vinile i mislim da će vinil uskoro izumrijeti. Prije 5 godina svi su govorili da vinil neće umrijeti ali ja uvijek idem ukorak s vremenom i gledam prema budućnosti da vidim revoluciju i mislim da će ljudi uvijek koristiti lakši način. Ako danas imam nastup u Kini i ako želim pustiti novu ploču ne moram otići u prodavaonicu ploča, nego samo odem na dj download i downloadam tu stvar. Mogu je pustiti iste večeri i ne moram nositi toliko ploča sa sobom. Također mnogo je kreativnije koristiti Pioneer cd playere. Ako želim loopati neku stvar, istog trenutka to mogu i napraviti. Mogu napraviti i break na 2 minute, ako osjetim da publici treba. Mogu filtrirati, a to prije nije bilo moguće. Ista stvar je i s produkcijom, nova tehnologija ti daje mnogo više slobode tj. više prilika da promijeniš zvuk i to je ono što glazbu čini drukčijom nego prije. Radim potpuno digitalno, prije toga sam bio analogni freak (smijeh). Imao sam veliki studio s tonom opreme, a sad iamm veliko računalo i to je to. Kad sam na putu mogu koristiti laptop za predprodukciju, napraviti beatove i melodiju, a kad se vratim kući finalnu produkciju. Svijet postaje brži u svakom poslu.

  • Jesi li bio na ovogodišnjem WMC-u u Miamiu?

Nisam. Čuvao sam energiju i nisam htio 10 sati tamo putovati jer sve te ljude ionako mogu vidjeti ljeti na Ibizi koja mi je udaljena samo 2 sata leta.

  • Planiraš li se na ljeto vratiti ovdje ili na obalu?

Ovisi o tome hoće li im se svidjeti moja glazba večeras, možda će me htjeti bookirati za još jedan party.

  • Neki drugi planovi, možda put na Ibizu?

Živio sam na Ibizi, tamo sam producirao i neke hitove, bilo je kreativnih momenata, a sad tamo idem samo zbog uživanja, ne zbog posla. Sviram tamo ali to je za mene isto užitak jer je Ibiza moj drugi dom.

  • Za kraj reci još par riječi našim čitateljima…
Sviđa mi se Zagreb, sviđa mi se klub, ljudi, vidim prekrasne djevojke, moći ću reći puno više kad se sutra vratim kući opijen i zadovoljan jer mislim da će ovo biti fantastična noć. Nadam se da se vidimo u Haciendi uskoro!

Interview by: Alen Špiler

 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano