Skip to main content
  • Pero Fullhouse
  • 16.03.2005.

Intervju: Pero-Fullhouse (II. dio)

Tu stvar "Moondance" je Carl Cox stavio na svoju playlistu. Ocito ti produkcija dobro ide.
Pa, jos ucim sve te programe i sve to skupa, nadam se da ce to ic malo brze u buducnosti, medutim ne mislim izdavat stvari po nekoj sabloni da ja sad moram izdat to i to i da svako toliko i toliko moram izdat neku stvar. Kad mi dode, kad dobijem neku ideju, izdat cu je, a ako ne dobijem nikakvu ideju, necu je nikad izdat. Ta "Moondance" je dosla u neko moje turbulentno vrijeme i kroz nju sam neke svoje emocije izrazio, mislim da se to u njoj moze i cut.

Piše: 

Naslovna foto

Pero Fullhouse
Funk D'Void je napravio isto tako jedan jako dobar remix. I eto ploca je od 9. mjeseca na trzistu, bila je na listama dosta dj-a i evo, zadnji put kad sam je dao Carl Cox-u kad je bio u Splitu on se odusevio s njom i stavio je na svoj zadnji "Going Global" mix. To je dosta ljudi vidjelo na njegovoj stranici i svugdje, tako da sam imao dosta kontakata poslije toga od agenata, dj-a i managera, a naci ce se i na par kompilacija.

Tako da me to dosta veseli i govori mi da sam na dobrom putu i moram naglasit da to ne bi bilo moguce bez covjeka s kojim sam to radio, to je Cortex Thrill iz Zagreba koji je zbilja sa masinama i strojevima na "ti", dok ja jos sve to ucim. A sto se tice buducnosti, mislim da sam sad u nekoj fazi ucenja svih tih programa i sve to skupa, pa valjda ce nesto izaci ubuduce.

Tvojom zaslugom moci cemo uzivati u hrvatskom izdanju knjige "Electro Shock" koju je napisao Laurent Garnier.

Pa to mi je jedno veliko zadovoljstvo sto sam uspio u tom naumu. Bio sam u 10. mjesecu u Beogradu kad je promovirao svoju knjigu pod nazivom "Electro Shock" i ta knjiga je izazvala senzaciju. To je povijest i biblija elektronske glazbe kroz njegov zivot, znaci od njegovih pocetaka u Manchesteru, u Haciendi. Knjiga je kao jedan roman elektronske glazbe kroz njegov tako buran zivot koji je prosao sve i svasta. I eto, uspio sam naci izdavaca za Hrvatsku, knjiga ce izaci u 5. mjesecu u Hrvatskoj, radit cemo i promociju u Zagrebu, a promocija u Splitu ce bit na ljeto, ipak je u nas place to be na ljeto. Knjiga ce izac i u Bosni, tako da ce bit promocija i u Sarajevu.

To mi je jedan od drazih projekata uopce koje sam ikad napravio u zivotu, jer on je u svojoj knjizi iznio ono sve sta ja dugo mislim i s cime se susrecem, od problema na sceni, od pocetaka scene… Lik jednostavno definitivno sve objasnjava. Za sve one laike koji nemaju veze o elektronskoj glazbi, za one koji misle da imaju veze, mislim da ce to bit dobra pouka i stivo da prodube malo svoje znanje i da vide koliko znaju ili koliko ne znaju o tome.

Sto za tebe oznacava pojam "underground"?

Dobro pitanje, znas. To je danas dosta diskutabilno pitanje. Dosta mi je faca, pogotovo mladjih koji se busaju u prsa: "ja sam underground, ovo, ono", medutim mislim da je danas rijec "underground" izgubila pravi smisao. Ljudi krivo povezuju da je rijec underground sinonim za dobru glazbu. To su gluposti. U underground eletronskoj glazbi ima isto toliko smeca koliko i u komercijalnoj glazbi, samo eto, sta ljudi briju razlicite filmove i misle sve sto se ne prodaje da je dobro.

Za mene postoji dobra i losa muzika i nista drugo, a cijeli taj underground pokret u pocetku je bio underground zato jer je bio opozicija cijeloj toj jednoj komercijalnoj industriji koja se bazira samo na stampanju hitova, koja izmislja bendove, izmislja svakakve gluposti i ta muzika se ne radi uopce iz duse nego se radi cisto da bi novce zaradili.
Medutim, underground je za mene sve sta je dobro, znaci gdje je muzika u prvom planu, a sve je ostalo sporedno. To je za mene underground.

Mediji, a i poneki glazbenici zeljni titule pionira imaju neku neobjasnjivu potrebu da se sve kategorizira. Tako danas imamo bezbroj razlicitih zanrova, od kojih je tech-house jedan od popularnijih, ali i smisleniji od drugih. Sto mislis o tome?

Pa, ne znam sta bih ti rekao. Ne mislim nista. Evo Laurent u svojoj knjizi niti jedan put nije spomenuo tech-house. Mislim da postoji house i techno i to je to. Mslim da je to u biti jedna glazba ako mene pitas, a tech-house je pomodarska rijec koju su izmislili pripadnici londonske scene. Mislim, nemam nista protiv toga, dapace, Mr.C je odlican dj i lik od kojeg pocinje ta rijec i koji je sve to skupa lijepo zamislio da je to pristup elektronskoj glazbi gdje dj moze pustati house i techno, electro i breakbeat.

To bi trebalo biti ono sta Laurent Garnier danas pusta, medutim, stvari su otisle u sasvim krivom smjeru, ta muzika je postala toliko mracna i dosadna da je to nevjerovatno. Sta je najgore, tu su se poceli skupljat ljudi koji misle da nesto znaju, koje ja nazivam kvazi-intelektualci cijelo to vrijeme i koji ne znaju apsolutno nista drugo osim toga, to im je ono: "ja sam techhouser i nista drugo ne postoji osim toga". Mislim da su to najvece gluposti koje postoje.

S jedne strane su ti puristi koje ne mogu smislit, a s druge strane su ljudi koji briju na gluposti tipa narodnjake i to sve. Mislim, ono, ne mogu ih svrstat u isti kos, ali skoro da i jesu. Evo, neki dan sam bio na jednom partyju i susreo sam jednu poznanicu i kaze ona meni: "nekad ti odem na party i bude mi super, a nekad odem i na cajku". Mislim, to stvarno ne mogu skuzit, taj mentalni sklop… Tako sta se tice techhousera, to je jedan drugi pojam koji isto ne mogu nikako skuzit, mislim, ako volis muziku – volis svu dobru muziku, bez obzira jel se radi o technu, houseu, electru, deep houseu…

Ja kupujem ono od deep housea do najtvrdjeg techna: ako mi je stvar dobra, dobra mi je, nema veze koji je zanr. To je veliki problem nasih dj-a, ne samo nasih, nego opcenito dj-a u svijetu, zato jer imaju preveliki izbor nove muzike, ali nemaju znanje, nemaju predznanje od prije, ne znaju od cega je sve to nastalo i znaju pustat samo jedan zanr. Pa najlakse je otic u ducan ploca i pod techno sekcijom pokupovat novitete ili pod sekcijom house pokupovat etikete, to naslagat i pustat. Uz dobru promociju mozes napravit ne znam sta.

Svatko moze naucit miksat u 3-4 mjeseca, tu nema neke bogzna kakve velike pameti. Najbitnija stvar kod dj-a je slaganje te muzike, muzicko znanje i sve to skupa, kako povest publiku na nesto neuobicajeno, neko drugo putovanje, a ne bezveze slagat ploce. Nazalost, danas se sve to skupa izopacilo, pa je mladoj publici vaznije na koliko dj radi gramofona, a ne sta on pusta. Zgrozim se kad vidim da na plakatu ili flyeru pise: "radi sa 3 ili 4 gramofona", a ne sta pusta i koga pusta.

Mislim da su to najvece gluposti koje su i ubile ovu muziku. To je jedna stvar kojoj fali veliki muzicki dio i zato nasa muzika nije opce prihvacena, zato jer zbog takvih stvari se rade techno alati, techno tool-ovi koji sluze samo za miksanje i naravno, ta muzika se ne moze pustat na radiju, ne moze se pustat nigdje zato jer, ono, nije za slusanje i normalna stvar da ce je ljudi ignorirat. Medutim, stvari tipa "Jaguar" koja je, ono, techno evergreen i jedna od najboljih stvari koja je ikad napravljena, nju uvijek mozete pustit. A nije samo "jaguar", ima takvih stvari masu, samo ljudi nisu upoznati s njima i misle da je techno sve osim toga.

Napisao: Mario

 
 
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano