Skip to main content
  • Pero Fullhouse
  • 17.03.2005.

Intervju: Pero-Fullhouse (III. dio)

Koji su labeli i artisti tijekom godina utjecali najvise na tvoj zvuk?
Bilo je tu etiketa koje su dolazile, prolazile, nestajale, ostajale, a medutim na samom pocetku intervjua sam rekao da je to Underground Resistance, etiketa koja mi je srcu prirasla, onda etikete tipa Purpose Maker i Axis od Jeff Millsa … Opcenito, detroitske etikete su na mene utjecale jako.

Piše: 

Naslovna foto

Pero Fullhouse
Bilo je i tu dosta etiketa iz Europe koje su pratile taj zvuk: Tresor, onda Basic Channel koji su pokretaci dub techno zvuka, onda umjetnici tipa Maurizio, Juan Atkins, Carl Craig, Laurent Garnier, Drexciya… Cijeli taj jedan spektar detroitskih techno umjetnika koji nadahnjuju, ne samo mene, nego i cijeli niz elektronskih umjetnika.

A danas?
Pa, i dan danas mi je UR jedna od boljih, medutim ima tu dosta faca koje su se pojavile i koji su dobri, medutim, par se njih iznimno istice, to je: Agoria iz Francuske koji je definitivno lik na kojeg treba obratiti paznju, evo, prosle godine je izabran za najboljeg dj-a u Francuskoj, ali mislim da sto se njegove produkcije tice, da je Bog u elektronskoj glazbi. Mislim da ima neku produkciju sa Tricky-jem sad s kojim je potpisao.

Onda, uz njega, Jasper Dahlback. On izdaje isto jako kvalitetnu muziku: house, techno i electro, isto kao i Agoria, rade sve i to mi se jako svida. Od techno artista mislim da je Deetron jedan od najboljih i kao dj i kao producent, zbilja, njegova muzika je puna funk-a, puna groove-a i nitko ne moze ostat ravnodusan na njegovu muziku. Onda, tu je i Oxia, nezaobilazni Bryan Zentz, ima ih dosta, ovako manje poznatih faca… A sta se od domacih tice, mislim da je tu neprikosnoven Ivan Komlinovic.

Mislim da je on "tata" u Hrvatskoj, sto se tice elektronske glazbe miljama je daleko od svih. Nije dovoljno priznat zato jer ne "pusi" nikome. To ti je veliki problem u nas Hrvata, postoje dosta veliki klanovi, tako da puno ljudi koji zasluzuju da sviraju vise, a ne sviraju nego cisto,ono, ako nekom organizatoru i nekom dj-u podilazis, on te stavi da pustas, a o gazdama necu ni govorit.

Tako da dosta dj-a zasluzuju puno vise paznje nego sta je dobivaju, a Ivan je definitivno jedan od tih. Evo, sad mu izlazi par stvari vani koje ce bit definitivno veliki techno hitovi i ja se nadam da godine pred njim ce mu donijet ono sta je zasluzio, i kao dj i kao producent.

Nakon svih ovih godina, da li jos uzivas u svom poslu kao u pocetku?

Naravno. Da ne uzivam radio bi nesto drugo. Ne postoji bolji osjecaj nego kad si za pultom, kad si u interakciji sa publikom. To je magican osjecaj koji se ne moze mjerit s nicim. U sprezi mene kao posiljatelja signala i plesaca koji ih prima, te njegov feedback, nastaje nevjerovatan osjecaj zadovoljstva i srece. Zvuci otrcano ali tako je.

Dosta starijih partijanera se buni da nista nije kao prije i da je sve sad losije. Ja se nebi slozio s tim. Scena se mijenja stalno i normalno je da se i ljudi mijenjaju. Na partijima je uvik bilo i manji broj idiota koji su tu zalutali, ali pobogu, ne ide se na party radi njih, nego prvenstveno radi muzike. Kad vam nesto drugo osim muzike postane cilj izlaska na partije, to vise nije za vas.

Nekoliko puta si bio kritiziran da ides svirati u tkz. komercijalne klubove koji pustaju ljigavi komercijalni house?

Hahaha. Znas, slazem se sa nekim mojim kriticarima da se u nekim od tih klubova pusta bezvezna glazba, no sa druge strane meni to predstavlja izazov u smislu da te ljude navucem da plesu na nesto sta nisu ocekivali. Posto kupujem i house, naravno, ne ljigavi, pocnem set sa laganijim stvarima i tako progresivno dodem i do techna. Na kraju vriste na techno a i ne znaju da je to techno. To je znak da sam dobro obavio zadatak i da svi mogu slusati nasu glazbu samo je potrebna taktika i pristup.

Mladi dji uglavnom tu grijese jer kupuju muziku za spicu seta,a tamo ih rijetko koji promotor ima prilike staviti, tako da se dogada paradoks da na vecini techno partija cujete warm up dja kako pusta hard od samog pocetka a to je lose po meni. Zato u zadnje vrijeme inzistiram da sviram najmanje 5 sati.

Aurora?

Za Auroru me veže jedan prekrasan dio mog života i karijere. Tamo sam napravio najbolje partije, odsvirao svoje najbolje setove i upoznao prekrasne ljude. U tih nekoliko godina proslavio sam Auroru tako da je postala poznata sirom svijeta te izdao svoj prvi mix Live Dj Mix @ Aurora. Prije mene su tamo nastupali samo zabavnjaci i slicno.

Danas se sve vraca na period prije mene. Zabavnjaci i R'N'B i David Morales. Degradacija muzike na svim nivoima. Kao sto je Laurent Garnier rekao kad su ga nenadano prekinuli u Aurori: "Fuckin' shit. I played all over the world , but this happened for the first time." To je bila kap koja je prelila casu. Poslije je bilo jos par pokusaja, ali to više nije to. Ne želim raditi nigdje i za nikoga ko ne cijeni ono sta radim. Tako je i sa Aurorom. Jedan krasan period je zavrsio. Idemo dalje.

Napisao: Mario

 

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano