Skip to main content
  • alt
  • 30.03.2015.

Jamie Anderson: “Glazba je oduvijek bila ovdje kroz moj život”

Početak travnja, nekoliko dana nakon što prestanemo rolati s očima na sve prvotravanjske šale, u Splitu i Dubrovniku za pult staje tech-house majstor s 3 desetljeća iskustva, Jamie Anderson.

 
Pozdrav gospodine Anderson, drago nam je je da ste uhvatili koji trenutak iz rasporeda kako biste razmijenili nekoliko riječi s našim čitateljima i jedva čekamo susret u O’Hari i Dubrovniku. Pa da započnemo:
 
1. Renomirani ste umjetnik koji je dokazao svoj talenat u mnogostrukim žanrovima. Iako ste najpoznatiji po radu u tech-house svemiru, put ste započeli s jazz glazbenicima. Kako je sve započelo? Kako je glazba postala fokus života?

alt

 
Započeo sam sa glazbenim satovim ako klinac u zapadnom Londonu. Jazz glazbenik Dave Defries bio je obiteljski prijatelj i pokazao mi je osnove klavira i bubnjeva. Zatim sam na nekoliko godina krenuo svirati violončelo. Po preseljenju u Bristol 1986. počeo sam vježbati jazz improvizaciju i glazbenu teoriju s Daveom Buxtonom. Nakon toga sam svirao klavijature u nekoliko bandova i zatim producirao trip-hop prije no što sam se početkom 90-ih u potpunosti prebacio na elektroniku. Glazba je oduvijek bila ovdje kroz moj život.
 
 
2. Kakva je scena bila ranih 90-ih? Jesu li stvari u industriji bile puno drugačije nego danas i ako jesu kojim promjenama ste svjedočili u međuvremenu?
 
Stvari su tada bile mnogo drugačije, bilo je svježe i uzbudljivo i bilo je toliko novih glazbenih puteva za otkrivati.Način na koji se glazba isporučuje se dramatično promijenio na bolje ili lošije, ali još uvijek ima dosta stvari koje se nisu promijenile. Više manje je slično, samo je ubačena nova tehnologija i neke nove prepreke oko kojih treba navigirati.

alt
 

 
3. Također vodite i nekoliko labela? Po čemu se razlikuju jedan od drugoga?
 
Artform je nastao 1997. i on izbacuje techno i tech-house. Njegov podlabel Arthouse započeo je prije nekoliko godina i on izbacuje nešto dublji tech-house. Također vodim i Outland Records sa Jeromeom Kromom u Amsterdamu od 1991. i on uglavnom izbacuje tech-house nizozemskih umjetnika.
 
 
4. Planirate li setove temeljito unaprijed ili slijedite flow prostorije i čemu se imaju za veseliti oni na podiju O’Hare, 3. travnja i 4. travnja na 15 godina BItch Blacka?
 
Nikada ne planiram setove, jednostavno slijedim emociju. Pripremam setove tako da se osiguram da imam sa sobom najbolje trake koje mogu naći –  zavrtjet ću neke ekskluzine mikseve i nove edite uparene sa već prokušanim bombama podija.
{youtube}GrFX7QSraf0{/youtube}
 
 
5. Koji su planovi za budućnost i ima li netko koga iznimno cijenite, ali još niste imali prilike surađivati s njim/njom?
 
Planovi su producirati više solo materijala. Radio sam na dosta kolaboracija posljednjih godina i veselim se  tome da ću se na neko vrijeme zaključati u studio i stvoriti nešto novo.
 
 
6. Wild Card pitanje: Koja je najvažnija stvar koju vas je život do sada naučio?
 
Budi svoj, vjeruj u sebe i uvijek voli i poštuj one oko sebe.
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano