Skip to main content
  • 28.08.2019.

Jan Kinčl & Regis Kattie: Dimensions je poseban, odlazak će ostaviti veliku prazninu i jako će nam nedostajati

Danas započinje Dimensions festival koncertom otvorenja u pulskoj Areni, a nastavit će se već sutra četverodnevnim programom u Fort Punta Christo.

Piše: 


Uoči posljednjeg plesa u Puli razgovarali smo sa protagonistima festivala – Jan Kinčl & Regis Kattie, jedno od najzapaženijih imena domaće elektroničke scene, deep house/jazz live dvojac koji iza sebe ima hvaljeni vinilni album prvijenac 'In Plain Sight' (PDV) i odlično digitalno EP izdanje 'Two Sides of Blue Funk'.

1. Zajedno nastupate i stvarate nove sonične ljepote od 2016. Koliko dugo ste se poznavali prije toga i kako je došlo do ovog profesionalnog sljubljivanja? Čija ideja je bila da spojite talente?

Regis: Zapravo se nismo poznavali prije nego što smo počeli raditi zajedno. Upoznali smo se radom na jednom drugom projektu Cinnamon Ensemble u nekoliko navrata i nije potrajalo dugo da me Jan pozove da dođem do studija i isprobam nešto sa songovima na kojima je radio. Odmah smo shvatili da kombinacija naša dva različita kreativna svemira daje nešto u čemu oboje zaista uživamo.

2. Koji žanrovski utjecaji se preklapaju u vašoj estetici? Je li ikada prije postojao sličan mash up Chicago housea, acida, Detroit techna i jazza i što po vašem mišljenju ovaj zvuk čini tako očaravajuće dobrim?

Jan: Postoji mnoštvo utjecaja i raznih zvukova koji se miješaju u našoj glazbi, neki malo očitiji kao žanrovi koje ste spomenuli, ali i neki skriveni elementi za koji sam siguran da im u tragove možemo ući samo Reg i ja. Uvijek je bilo zanimljivih mash up-a, više ih volim zvati hibridima, a album "Unreasonable Behaviour" Laurenta Garniera mi je otvorio oči prema kombinaciji techna i jazza. Mislim da je ovdje taj album nevjerojatan komad glazbe, i ta ploča je i dalje u mojoj glavi jedinstvena i bezvremenska. Kasnije sam otkrio puno drugih glazbenika koji rade odličan posao kombinirajući žanrove i mnogi od njih su postali inspiracija iza onoga što Reg i ja radimo danas. Što se tiče toga zašto zvuči tako dobro, mislim da je do toga da smo oboje, svatko u određenom segmentu naravno, iznimno samokritični i ne volimo raditi kompromise u studiju. Ako smo nešto odlučili izdati, to znači da je prošlo sud nas dvoje i Igora, našeg inženjera i trećeg člana benda, a to uglavnom nije toliko jednostavno. Doslovce imamo stotine skica koje "su zanimljive, ali ne dovoljno".

Regis: Što se tiče jazz strane priče, od najranijih dana žanra jazz glazbenici su često uzimali inspiraciju iz popularne glazbe. Činilo se prilično prirodno pokušati uklopiti jazz u house ili obratno. Paralelno s time, jazz glazba je utemeljena u improvizaciji i često se mogu pronaći glazbeni uzorci koji su srodni house glazbi. Započnete uzorak, melodijsku frazu i razvijate dalje s njom glazbenu priču, dodate udaraljke, bubnjeve i vrlo brzo ste spojili jazz i deep house. Druženje s Janom me izložilo velikom broju glazbenika koji rade slične stvari na vrlo zanimljiv način.

3. Koja je priča iza stvaranja house/jazz kombinacije na "In Plain Sight" albumu" za PDV Records? Tko je s vama surađivao na albumu? Da zamišljate idealne okolnosti u kojima bi se ovaj album slušao koje bi to okolnosti bile? Preferirate li rad u studiju ili live nastupe i što razlikuje energiju live nastup i DJ seta ili jazz koncerta?

Regis: U to doba nismo zapravo uopće razmišljali o stvaranju albuma. Istraživali smo razne atmosfere, zvukove, učili vokabular koji je potreban kako bismo spojili žanrove (barem je tako bilo za mene), no pjesme koje smo napravili su izgleda odmah imale nešto zanimljivo u sebi i zahvaljujući Vedranu Menigi i ostatku PDV Records ekipe koja je podupirala naš rad doslovce od prvoga dana, sve je otišlo mnogo dalje nego što smo očekivali i završili smo s vrlo uspješnim albumom. Stvar u kojoj zaista uživam u vezi albuma, i koje sam postao svjestan tek nakon izdavanja, je da ga možete slušati u različitim situacijama. Usudio bih se reći da ga jednako lako možete slušati na romantičnom bijegu s partnerom uz pucketanje kamina ili u kontekstu velikih festivala poput Dimensionsa, sa sjajnim sundsystemom, golemim zvučnicima i tisućama plesača oko sebe.

Naravno, live nastupi su drugačiji od studijskog posla. Jedno je kontrolirano okruženje u kojem imaš vremena ići naprijed nazad i analizirati situaciju detaljno, dok live situacije zahtijevaju više organski pristup fokusiran na improvizaciju i dijalog s Janom.

Jan: Live situacije se u mnogočemu baziraju na instinktu. Mnogo smo vremena proveli razvijajući set up koji nam omogućuje razinu slobode koju trebamo, a koja je prilično visoka. Sada smo napokon na razini da možemo ući duboko u svaki song i odsvirati ga na toliko različitih načina, ovisno o situaciji u kojoj nastupamo. Obično započnemo nastup s nečim strukturiranim i poznatijim, no čim se upoznamo sa situacijom i opustimo jednostavno uđemo u flow i samo letimo. Improvizacija čini ogroman dio našeg nastupa jer želimo svaki show napasti s muzikom koja odgovara toj vibri tog specifičnog mjesta…u tom određenom mjestu, za te određene ljude. Kao rezultat toga često se uhvatimo usred opasne improvizacije gdje se pogledamo i oboje pomislimo "imamo novi song".

Snimamo svaki show, i audio i midi (midi su recimo digitalno zapisane note koje kasnije možeš manipulirati), i dio toga naknadno bude iskorišteno u studiju gdje je proces, kao što je Regis napomenuo, dosta kontroliraniji i precizniji. Ipak, trudimo se držati proces u ravnoteži pa mnogo vremena, energije i promišljanja ulažemo u to da nam stvari zadrže svježinu live nastupa, ali da ih pretvorimo u nešto što ima smisla otisnuti na ploču.

4. Čujemo glasine o novim materijalima koji su na putu. Možete li podijeliti neke detalje na kojim tangentama će se ovi materijali razvijati i kada bismo mogli očekivati nešto svježe iz vaše radionice. Što smatrate svojim najvećim uspjehom do sada i koji san biste voljeli ostvariti? Gdje vas možemo uhvatiti na sljedećem live nastupu?

Regis: Da, haha… uvijek ima novih stvari na putu. Radimo neprekidno i uskoro stiže nekoliko izdanja. Od ovih budućih izdanja neka su suradnje, ili možda je bolje reći remiksevi za istaknute glazbenike i jazz svijeta i elektroničke scene. Nažalost, ne mogu trenutno podijeliti više, no nadam se uskoro. Ipak, mogu reći da se trudimo na sve više razina spojiti ta dva svijeta. To je golemo područje za istražiti, ali mislim da već dolazimo do solidnih rezultata i zaista sam uzbuđen da ćemo ih uskoro moći podijeliti sa svima.

Naš prethodni single, “Two Sides of Blue Funk”, dobar je primjer. Uzeli smo pjesmu s albuma “Blue Funk (For Kerri)” i iskoristili je da ilustriramo taj spoj, ali ne na način da smo istaknuli sličnosti, nego smo na svojevrsno zaobilazan način htjeli pokazati da se zajednička crta može prepoznati i u kontrastu. Na primjer, originalna verzija je deep house, ali postoji i instrumentalna verzija izvedena u formi klasičnog jazz kvarteta uz bubnjeve, trubu, Rhodes piano i bas. Jako smo ponosni na to kako je izdanje ispalo i nadam se da će ljudi podjednako uživati u našem eksperimentu. Dobili smo i sjajnu podršku od glazbenika kao što su Jazzanova, Norm Talley, DJ Bone, Mark Grusane, Alex Attias, Laurent Garnier, Pablo Valentino, Afrikan Sciences, Jimpster, Derrick Carter, Santiago Salazar, Trinidadian Deep, Alton Miller, Kai Alce… puno ljudi koje poštujemo i osjećaj je fantastičan.

Jan: Bili smo zaposleni u studiju tijekom ove godine i velik dio tog vremena otišao je na širenje palete novim zvukovima, alatima i pristupima, kao i rafiniranjem onoga što već koristimo. Proces je trajao neko vrijeme, ali je kroz njega nastalo puno muzike koje će uskoro biti izdana na raznim labelima.

Tu je EP od četiri stvari za talijanski Frole Records koji se zove "It's Been A While" i jako smo sretni što smo uspjeli dobiti američkog house producenta Kaia Alcea da napravi remiks. To je ono što već sad možemo spomenti. Uz to postoji još pet, šest stvari na kojima radimo paralelno, među njima i remiksevi za interesantan raspon umjetnika, od legendi iz Brazila, do house glazbenika iz Njemačke, čak i jednog hrvatskog elektroničkog pop benda. Radimo i na novom albumu radnog naslova "Pictures In Between" i imamo desetak songova koji imaju zajedničku nit i mogli bi zatvoriti lijepu cjelinu. Tako da hvatamo rupe između projekata koji su vezani na deadline kako bismo radili i na albumu. Žanrovski bismo željeli pokriti malo više terena i uključiti više umjetnika pa je proces u startu nešto kompliciraniji od rada na albumu "In Plain Sight".

5. Osvojili ste dvije Ambasador nagrade u 2018., za najbolji album i najbolji live act. Koje je za vas značenje nagrade i činjenice da vas je zajednica odabrala kao dobitnike?

Jan: Odličan je osjećaj vidjeti da tvoj rad pozitivno dopire do kod kolega, pogotovo u kategorijama najboljeg albuma i live acta, jer smo upravo na te segmente u prethodnoj godini uložili najviše truda i vremena. Korisno je imati ovakav tip nagrade jer na jednom mjestu okuplja ljude s raznih djelova scene i mnoštvo radova u koji su ti ljudi uključeni, pružajući svakome od nas priliku da vidimo što se sve događa i započnu razni vrlo potrebni razgovori o čitavom rasponu tema. Kada su dobro izvedeni, ovakvi događaji guraju cijelu scenu u smjeru rasta i razvoja.

6. Što nastupe u tvrđavi Punta Christo i na Dimensionsu čini tako posebnima i koja pozornica vam se najviše zaglavila u sjećanju i zašto?

Jan: Prethodne godine smo imali nastup na najvećoj pozornici Dimensionsa, The Clearingu, i dijelili lineup s brazilskim legendama The Azymuth… teško može bolje od toga. Uz sadašnje nastupe s Regisom, na Dimensionsu nastupam kao DJ od prve godine i doživio sam toliko situacija, upoznao toliko ljudi i čuo toliko dobre muzike da je teško istaknuti jednu stvar.

Dimensions je poseban, odlazak će ostaviti veliku prazninu i jako će nam nedostajati.

7. Wild Card pitanje: Koja je posljednja stvar koju ste učinili prvi puta?

Regis: Hm… Prvi puta odgovaram na pitanje poput ovog 🙂

Jan: Mislim da ću preskočiti ovo pitanje.

__

Originalni intervju na engleskom jeziku objavljen je na našem portalu www.clubbing-croatia.com

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano