Skip to main content
  • 4.04.2018.

Koleo – Ciljam na kvalitetan i kreativan zvuk

Ususret prvom izdanju Bass Couturea porazgovarali smo sa prvim gostom ovo mladog multimedijskog kolektiva okrenutog bass sceni u Hrvatskoj i regiji.

Piše: 

Koleo, pravim imenom Filip Kiš, je DJ i Producent iz Osijeka. Ima velik broj gaža iza sebe te svoj serijal evenata pod nazivom Rollout. Radio je u suradnji s VuBass, Skandal, Bassinga i United Noise organizacijama. 2017. Pobijedio na Mix Competitionu za VuBass OpenAir festival. Produkcijom se bavi tek četiri godine, ali ima velikih planova što se toga tiče. U Zagreb sa sobom nosi kolekciju staroškolskog junglea i rollera u koju su uključene i njegove pjesme.

Pozdrav iz Klubske Scene i Bass Couturea, molio bih te da se svojim riječima malo predstaviš čitateljima.

Pozdrav! Zovem se Filip i dolazim iz Osijeka. Od malih nogu igrao sam se s glazbom u DJ programima pa se tako i rodio san za DJ-anjem. Pretprošle godine se taj san i ostvario te sam s ekipom Resistance vrtio glazbu u klubovima prvih nekoliko mjeseci. Iako sam s njima bio usredotočen na house i bassline glazbu moja ljubav prema drum & bassu je prevagnula te sam se osamostalio i usredotočio na produkciju i DJ-anje drum & bass glazbe.

Kako je krenula tvoja strast za muzikom, specifično prema bass glazbi?

Ljubav prema drum & bassu rodila se još dok sam pohađao osnovnu školu. U tom periodu sam trenirao parkour te nam je za dizanje energije i morala trebala brža i jača glazba. Drum & bass je upravo tu potrebu i zadovoljio. Kako je vrijeme prolazilo tako sam i u slobodno vrijeme počeo slušati drum & bass te sam se na više načina počeo približavati drum & bass glazbi.

Tko je bio tvoja početna inspiracija za bass glazbom, tj. koji izvođač/producent  je bio prijelomna točka nekom trenu, ako i jest?

U početcima sam slušao imena kao što su Noisia, Pendulum, Black Sun Empire, ali kako je s vremenom neurofunk postajao sve više monoton tako sam prešao na dublju, minimalniju stranu drum & bass glazbe. Tu sam otkrio imena kao što su Total Science, Scar, Ulterior Motive, Break, DLR, Foreign Concept. Upravo ta imena započela su odgoj mene kao DJ-a.

Pojasni nam malo značenje iza tvojeg umjetničkog imena Koleo?

Ulazeći u vode produkcije i DJ-anja trebao sam umjetničko ime. Od niza nasumičnih imena koja sam smislio, bez obzira imala ona značenje ili ne, Koleo mi se najviše svidilo pa je tako i ostalo. Samo ime nema nekakvo značenje (iako sam otkrio da na svahiliju znači "lopata").

Popričajmo malo o tvojoj produkciji i početku rada na vlastitoj glazbi?

Produkcijom se bavim otprilike četiri godine, a tek prije godinu dana sam se u produkciji, kao i u DJ-anju, okrenuo drum & bass glazbi. Početci su bili zafrkancija, a produkciju nisam shvaćao ozbiljno niti sam očekivao da ću ovoliko napredovati. Prve tri godine pokušavao sam s brojnim žanrovima (preko hip-hopa do basslinea), ali je ovdje, kao i u DJ-anju, ljubav prema drum & bass glazbi prevagnula.

Ukoliko bi mogao, opiši za čitatelje malo svoj produkcijski workflow.

Workflow, iako je i dalje nasumičan, postaje sve intenzivniji kako razvijam planove za napredak. U cilju mi je ove godine potpisati s nekom izdavačkom kućom kako bih se produkciji mogao okrenuti i profesionalno.

Prvi put nastupaš u Zagrebu. Kakva su ti očekivanja, te od 1-10 koliko si uzbuđen?

Nisam ljubitelj ljestvica ali jako sam uzbuđen. Nadam se što većem odazivu i jedva čekam isprobati nekoliko, još uvijek vrućih, traka iz svoje kuhinje i pokazati što znam pred novom publikom.

Od raznih podžanrova D'n'B-a, koji su tvoji favoriti?

Što se tiče mog odabira drum & bass glazbe, kao DJ i kao producent, jednostavno ciljam na kvalitetan i kreativan zvuk, snažnu bass-liniju te na čiste i "hrskave" bubnjeve. U samim pjesmama, kao DJ, volim čuti stare samplove i prizvuk junglea, dok kao producent isto to nastojim implementirati u svoje pjesme.

Koji te label/producent, trenutno najviše inspirira, navodi na daljnji rad?

Najveći trag na meni kao producentu ostavio je (jedan jedini) Serum (Producent/DJ iz Velike Britanije) čiju produkciju smatram najoriginalnijom i najgenijalnijom. Od izdavačkih kuća jako cijenim "V Recordings", "Philly Blunt Records" i "Souped Up Records" zbog velikog spektra drum & bass glazbe i originalnih pojedinih pjesama koje izdaju.

Za kraj imaš li neku anegdotu ili kratku priču sa nekog festivala/kluba gdje si nastupao, gdje se dogodilo nešto što ti je ostalo duboko u sjećanju, vezano ili nevezano za sami nastup?

Na jednom od Rollout evenata primjetio sam neko komešanje oko WC-a. Djevojka je došla do mene i na mobitelu mi pokazala sliku patika u čudnom položaju na malom prozoru ženskog WC-a. Ispostavilo se da je to netko (muška osoba) visio s prozora van zakačen nogama unutra. Konobari su otišli i s vanjske strane mu pomogli da se spusti. Nitko ne zna kako je uspio proći kroz taj mali prozor.

Hvala ti na vremenu i vidimo se na BassCouture at Pločnik.

#BassCouture

Intervju je odradio DJ FrenkyBoy

sven desk
sven mob
Vezani članci
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu
sven mob
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu