Skip to main content
  • alt
  • 3.03.2015.

Kris Kylven: Psihodelični goa trance na čelu Željezničara

Željezničar na petak 13. dere uz najbolji psihodelični goa trance uz UX (Anjuna Rec/Dragonfly Rec). Ekipa će vas počastiti i hitovima i novim stvarima koje će se uskoro iscijediti s Anjuna labela.


Zašto ekipa na ovaj zlokobni datum raspakirava kofere na flooru Željezničara? Koncert će se održati na pozornici dvorane “Željezničar” u sklopu njihove svjetske turneje i promocije LIVE albuma “UX – Aud‡ssey (LIVE & Beyond)”, ali će se iz zvučnika iscijediti i najtrake s SYB UNITY NETTWERK and ELEMENT OVER NATURE.
{youtube}jR8D5725X8k{/youtube}
 
UX kao projekt inicijalno je formiran 1996. u ispreplitanju dva pionira psytrance scene Krisa Kylvena i Petea Martina. Zajedno su pod ovim imenom izdali i jedno od najboljih ostvarenja psytrancea za Dragonfly Records, ” Ultimate Experience”, koji je 2012. iznova izdan s remasteriranim i dodatnim trakama pod imenom “Ultimate Experience reloaded”.
 
Iako je Pete Martin napustio projekt kako je svanulo novo tisućljeće na njegovo mjesto je uletio sasvim novi član, Bo Ian Wook aka Zvuk. No prije no što se tamni goa trance prelije podijem Željezničara popričali smo s jednim od originalnih osnivača, Krisom pa mu prepuštamo riječ.
{youtube}z97lz4GvNVw{/youtube}
 
1. Prva stvar koju bismo voljeli znati je značenje iza imena projekta UX i kako ste ti i Pete odlučili o imenu? Kakva je psytrance scena bila kada ste započinjali?
 
Pete i ja samo se zapravo mnogo susretali po partijima i oboje smo bili na istim labelima, ja sa Syb Unity Network, on sa Satori (s Shaunom s Processa) i oboje smo bili frustrirani što nismo više eksponirani pa smo odlučili ujediniti našu opremu. Jedan ultimativni projekt koji će u potpunosti zadovoljiti korisničko iskustvo (User Experience) i da ćemo dati po riti svima u biznisu. Iz toga je rođen Ultimate eXperience, skraćeno UX.
 
U to vrijeme scena nije bila spremna na vokale, gitare i organsku stvar. Imala je pravila s kojima je trebala ostati maksimalno elektronička pa sam odlučio nabaviti elektroničke bubnjeve i da će RX, naš live suradnik dobiti jednu od prvih midi gitara. Tako možemo imati organski štih čak i kada sviramo čisto elektroničke zvukove…
{youtube}dhwyT_VzwNI{/youtube}

 

2. Uglavnom svirate tamni goa trance, žanr koji danas imamo rijetko prilike čuti. Što je utjecalo na vas i o kome imate visoko mišljenje?
 
Više manje sam bio umjetnički direktor projekta koji je čitavo vrijeme bio u mojoj glavi. Pete je sjajno ulovio ono što sam htio da postignemo, odličan teamski rad. Tako da sam zapravo došao s elektro-industrijske scene i donosio u studio trake Skinny Puppyja, Front Line Assemblyja i Nine Inch Nailsa i govorio Peteu da moramo raditi ovo s tom energijom. Ljudi koji su nam se posebno sviđali i koje smo iznimno tada poštovali na sceni bili su Koxbox, Eat Static, Pleiadians / Etnica,Total Eclipse,Youth,TIP … mislim da je ispalo dobro. Oboje smo voljeli i sci-fi, ali ja sam bio čudak koji je snimao sve ZF filmove na kazetu. Radio sam to još od kada sma bio klinac i dobro mi je poslužilo.
 
 
3. Novi album Aud‡ssey [Live & Beyond], na renomiranom izraelskom Anjuna Records izlazi uskoro i na njemu će se naći live inačice vaših traka kao i neki još neobjavljeni materijali. Kako to da ste odlučili izaći s novim materijalom nakon toliko godina?
 
Jedna gaža s Alt party iz Finske 2008. s front 242 probudila je UX. Načinio sam nekoliko izmijenjenih verzija pjesama i popratne videe. Oni su to snimili i pustili Talu iz Anjuna Records koji je dobio ideju za live album pa sam počeo sakupljati snimke s raznih gaža i malo pomalo album je dobio formu. Mislim da će fanovi biit zadovojni. Sve je masterirao Tim Schuldt.

alt
 

 
4. Kako si se odlučio za Bojana kao novog člana legendarnog projekta? Kojim se njegovim vještinama diviš?
 
On je poput brata sa svime onime što s time dolazi :). Vrlo smo različiti, ali nadopunjujemo jedan drugoga. Dolazi iz iste glazbene pozadine  i najbolji je psytrance DJ unaokolo. Vješt je gitarist i grafički dizajner, ali najvažnijeje da me 100% kuži, a to je ključan faktor bilo kakvog većeg uspjeha u umjetnosti i životu…

 
5. Što zagrebačka publika može očekivati 13. ožujka u Željezničaru? Hoće li to biti samo posveta starim danima ili planirate ubaciti i novi materijal?
 
Zasigurno i neke nove verzije, ali ostaju vjerne oldcshool duhu, samo nešto elaboriranije i dramatičnije. Idemo s full snagom s live bubnjevima, vizualima i još mnoog dobrih stvari.
 
 
6. Wild Card pitanje: Koje ti je najdraže sjećanje s gaže?

{youtube}a7VhwjAr6RU{/youtube}

 
Kada smo s UX-om davno radili gažu u Briton akademiji Pete je odlučio da mora ići oprati zube. I počeli smo minutu bez njega jer je trebao proći oko 5000 ljudi da se vrati na pozornicu, to je bilo prilično smiješno 🙂 također i prezentacija Ultimate Experience albuma 1997. System 7 je otvarao za nas, i Simon Hallucinogen je preuzimao nakon nas, tu je bio Alex Peterson iz Orba i Chill Outa. Išlo je full live s elektroničkim bubnjevima, midi gitarom i pola studija na stageu. Vizuale je radio fred Craig iz VX Audiovision i napravio je UX kromirani logo u dvije cirkularne sfere koji se neprestano rotirao. Bio je na dva ekrana na pozornici, a ne velikom ekranu iza izgledao je fantastično. Sva naša francuska ekipa je bila tamo i svi prijatelji, velik i pamtljiv dan za nas…

Navrati oko desetke i ubaci 40 HR novaca prije ponoći i 60 nakon. Što te sve još čeka i za detalje o izvođačima preko sva tri rasplesana floora virni na službeni event i pripremi se za fini tamni trance tunel. S druge strane je svjetlo. Zahvaljuejmo se Krisu i vidimo se na floru pod laserskim showom.
 
 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano