Skip to main content
  • 11.09.2015.

Luka K.: Za San Francisco ujedno i kažu da je to američki Berlin


Priča se krenula razmotavati žešće 2004. kada je Luka Kalinić nabavio prve miksete i upleo se u rad Stereo Studia i od Kalinić ostaje samo monogram K.

 
Nešto je kliknulo i tada dvadesetogodišnji klinac krenuo je u lov na san koji je rezultirao time da postane jedno od renomiranih imena hrvatske tech-house scene, preseljenjm u San Francisco i nastupom s idolom Eddiem Richardsom. No priče najbolje pričaju oni koji su ih proživjeli pa u autobiografskoj maniri dajemo riječ samome Luki.
 
1. Kako je započeo tvoj glazbeni put u Splitu? Jesi li imao mentora ili si sve otkrivao sam?
 
1999. godine u Splitu sam se prvi put susreo sa techno/house glazbom. Moj glazbeni put i skupljanje/kupovanje ploča je počelo s mojim odlaskom u Zagreb 2001. godine. Kada sam se preselio u Zagreb počeo sam se družiti sa splitskim dj-em Augie-m koji je tada bio rezident popularnog programa Bodywork u tadašnjem OTV clubu (današnji Boogaloo). Druženje s Augie-m je dosta utjecalo na moj glazbeni izričaj i moj glazbeni stil. Dosta sam naučio od njega što se tiče glazbe (općenito sve glazbe, ne samo techno/house).
 
Poslije nekog vremena se otvorio Epicentar dj shop u kojem sam provodio dosta vremena s Zlatkom Perisom i Lukom Laburom. Dosta smo slušali nove ploče i miksali non stop. U shopu sam i naučio miksati. 
 
Nakon nekog vremena se shop zatvorio, a ja sam kupio svoje prve gramofone. Tada je uslijedilo danonoćno miksanje po kući. U jednom trenutku se kod mene slučajno našao DJ Felver koji je tada prepoznao moj talent i odlučio mi pružiti priliku da zasviram u klubu.  Od 2004. Do 2006. Bio sam član Stereo Studia te sam s njima proputovao i nastupao po cijeloj Hrvatskoj i Sloveniji. Augie i Felver su bili moji glazbeni mentori te sam im na tome zahvalan za cijeli život.

alt

 
Htio bih još samo nadodati gospodina Dave Mothersole-a od kojeg sam isto puno naučio sto se tiče glazbe. Napomenuo bih i to da sam nastupao na njegovoj emisiji Cosmic house na poznatoj radio stanici Ministry of Sound u Londonu.
 
 
2. Sjećaš li svoje prve gaže? Jesi li bio nervozan? Što ti se posebno urezalo u pamćenje?
 
Moj prvi ozbiljni nastup se dogodio u Ožujku 2004. godine na program Pulse u klubu Dali u Sisku. Dj Omar me je pozvao i sjećam se da sam oduševio sve prisutne. Nije bilo neke prevelike treme, nakon prve ploče je trema nestala i sve je nekako teklo prirodnim putem. Nakon tog nastupa su mi se otvorila neka druga vrata.
 
 
 
3. Kako je došlo do stvaranja Reform večeri s DJ Nicole? Koja je bila pobuda iza njihova nastanka?
 
Reform je nastao 2009. godine. Dj Nicole i ja smo već svirali dosta puta zajedno u Boogaloo clubu i počeli smo se družiti više. U to vrijeme se otvorio i klub Sirup te je tadašnji Nikolin partner Pytzek postao rezident u spomenutom klubu. Došli smo do ideje da napravimo neku večer zajedno. Tu smo još dodali Sašu Pocrnića iz Splita kao grafičkog designera naših flajera i logo-a.
 
Ja sam tada imao neke veze I lagano smo počeli graditi našu večer. Pomoglo nam je i to što smo obojica već bili poznati na zagrebačkoj DJ sceni i ljudi su vrlo brzo prepoznali kvalitetu. Pod imenom Reform smo i nastupali na Exit Festivalu u Novom Sad-u i Stop Making Sense festivalu u Tisnom.
 
U 6 godina smo doveli mnoga poznata deep/tech house imena a neki od njih su po prvi put zasvirali u Zagrebu/Hrvatskoj poput Shaun Reeves (Visionquest), Jay Shepheard (Retrofit), Matt Tolfrey (Leftroom), Kate Simko (Spectral Sound), Simon Baker (20/20 Vision), M A N I K (Ovum), Shur-i-Kan (Freerange), Dolan Bergin (Electric Minds), Geddes (No Fit State), Dave DK (Kompakt)…
 
alt
 
4. Iz kojih razloga si preselio u San Francisco? Kakva je scena tamo i koje su razlike naspram domaće scene? 
 
Jednostavno je došlo do zasićenja u mom životu i trebao sam nekakvu promjenu. Odlazak u San Francisco sam planirao godinama, ali sam se na preseljenje odlučio tek prije godinu dana i 8 mjeseci. Puno mi je pomoglo i to što mi je brat već tamo 18 godina, tako da nisam išao u nepoznato.
 
Scena u San Franciscu je dosta jaka, ima dosta klubova i underground/warehouse partija. Uz klubove tu je još dosta partija na otvorenome i dosta partija na brodovima koji kruže oko Alcatraza i idu ispod Golden Gate mosta itd.
 
Može se izaći vani tijekom cijelog tjedna i ponuda samih partija je dosta velika. Svaki vikend imate po 5,6 gostovanja svjetski poznatih DJ-eva, nekad i više. Od klubova bih napomenuo Monarch, Public Works, F8, End-Up, Underground SF, a od programa Sunset Soundsystem, As You Like It, Housepitality, Honey Soundsystem, Robot Ears, Bubble… Za San Francisco ujedno i kažu da je to američki Berlin. 
 
Scena kod nas se ne može mjeriti sa scenom u SF. Niti imamo dovoljno klubova za ovu vrstu muzike niti imamo publiku koja bi mogla popratiti sva dogadanja kao što je bilo prije 10-15 godina. Još jedna zanimljivost je to da San Francisco ima svega 800.000 stanovnika, a noćni život je jako bogat. 
 
 
5. Koji žanr se preferira i je li u inozemstvu moguće živjeti isključivo od glazbe?
 
Žanr koji preferiram je deep/tech house. Taj žanr preferiram otkako sam se počeo baviti djingom. Što se mene tiče mislim da se teško može živjeti od same glazbe. Npr jedna soba za iznajmiti u San Fransicu dođe 1500 $ mjesečno što je jako skupo i jednostavno trebate raditi još neki posao… Dj-ing i glazba je tu kao strast i izlazak iz svakodnevnih problema.
 
6. Što smatraš svojim najvećim uspjehom nakon odlaska i koja nova vrata su se otvorila koja ne bi postojala da si ostao u Hrvatskoj?

alt

 
Moj najveći uspjeh za sada je nastup na Othersound večeri u LA-u sa Eddie Richardsom prošle godine, inače jednim od mojih idola.
Dobio sam poziv od organizatora te sam bio jako uzbuđen. Eddie mi je oduvijek govorio kako je underground scena u LA-u vrlo dobra i to mi je uvijek nekako zvučalo privlačno. Nisam mogao vjerovati kad je uslijedo poziv za nastup. Svirali smo u warehouse-u u downtown LA-u na kojem je bilo prisutno oko 500-600 ljudi. Partiji se rade tako da na sami dan eventa dobijete lokaciju i dođete u napušteno skladište gdje je ekipa jednostavno divlja. Takvo nešto nisam još doživio, ljudi su dosta otvoreni prema glazbi i plesu na najjače do posljednje ploče. Jednostavno moj san se ostvario. Mislim da se vraćam u LA ove godine u 11 ili 12 mjesecu.
 
 
7. Što nas od projekata čeka u bliskoj budućnosti?
 
Za sada ćemo gurati project Reform u Zagrebu. Planiramo raditi svaka 2 mjeseca nekakva događanja.
 
8. Wild Card pitanje: Da možeš mlađemu sebi dati jedan savjet skokom u vremeplov koji bi to savjet bio?
 
Iskreno da kažem, niti jedan savjet. Sve što mi se dogodilo u DJ karijeri ne bih mijenjao. I sretan sam što sam sve ostvario.
 
sven 300x600
30 godina nakon objavljivanja na kultnom albumu Strictly Rhythm, Barbara Tucker dijeli priču iza jednog od najomiljenijih vokalnih hitova house glazbe, ‘Beautiful People’
sven 300x600
30 godina nakon objavljivanja na kultnom albumu Strictly Rhythm, Barbara Tucker dijeli priču iza jednog od najomiljenijih vokalnih hitova house glazbe, ‘Beautiful People’