Skip to main content
  • 11.09.2015.

Luka K.: Za San Francisco ujedno i kažu da je to američki Berlin


Priča se krenula razmotavati žešće 2004. kada je Luka Kalinić nabavio prve miksete i upleo se u rad Stereo Studia i od Kalinić ostaje samo monogram K.

 
Nešto je kliknulo i tada dvadesetogodišnji klinac krenuo je u lov na san koji je rezultirao time da postane jedno od renomiranih imena hrvatske tech-house scene, preseljenjm u San Francisco i nastupom s idolom Eddiem Richardsom. No priče najbolje pričaju oni koji su ih proživjeli pa u autobiografskoj maniri dajemo riječ samome Luki.
 
1. Kako je započeo tvoj glazbeni put u Splitu? Jesi li imao mentora ili si sve otkrivao sam?
 
1999. godine u Splitu sam se prvi put susreo sa techno/house glazbom. Moj glazbeni put i skupljanje/kupovanje ploča je počelo s mojim odlaskom u Zagreb 2001. godine. Kada sam se preselio u Zagreb počeo sam se družiti sa splitskim dj-em Augie-m koji je tada bio rezident popularnog programa Bodywork u tadašnjem OTV clubu (današnji Boogaloo). Druženje s Augie-m je dosta utjecalo na moj glazbeni izričaj i moj glazbeni stil. Dosta sam naučio od njega što se tiče glazbe (općenito sve glazbe, ne samo techno/house).
 
Poslije nekog vremena se otvorio Epicentar dj shop u kojem sam provodio dosta vremena s Zlatkom Perisom i Lukom Laburom. Dosta smo slušali nove ploče i miksali non stop. U shopu sam i naučio miksati. 
 
Nakon nekog vremena se shop zatvorio, a ja sam kupio svoje prve gramofone. Tada je uslijedilo danonoćno miksanje po kući. U jednom trenutku se kod mene slučajno našao DJ Felver koji je tada prepoznao moj talent i odlučio mi pružiti priliku da zasviram u klubu.  Od 2004. Do 2006. Bio sam član Stereo Studia te sam s njima proputovao i nastupao po cijeloj Hrvatskoj i Sloveniji. Augie i Felver su bili moji glazbeni mentori te sam im na tome zahvalan za cijeli život.

alt

 
Htio bih još samo nadodati gospodina Dave Mothersole-a od kojeg sam isto puno naučio sto se tiče glazbe. Napomenuo bih i to da sam nastupao na njegovoj emisiji Cosmic house na poznatoj radio stanici Ministry of Sound u Londonu.
 
 
2. Sjećaš li svoje prve gaže? Jesi li bio nervozan? Što ti se posebno urezalo u pamćenje?
 
Moj prvi ozbiljni nastup se dogodio u Ožujku 2004. godine na program Pulse u klubu Dali u Sisku. Dj Omar me je pozvao i sjećam se da sam oduševio sve prisutne. Nije bilo neke prevelike treme, nakon prve ploče je trema nestala i sve je nekako teklo prirodnim putem. Nakon tog nastupa su mi se otvorila neka druga vrata.
 
 
 
3. Kako je došlo do stvaranja Reform večeri s DJ Nicole? Koja je bila pobuda iza njihova nastanka?
 
Reform je nastao 2009. godine. Dj Nicole i ja smo već svirali dosta puta zajedno u Boogaloo clubu i počeli smo se družiti više. U to vrijeme se otvorio i klub Sirup te je tadašnji Nikolin partner Pytzek postao rezident u spomenutom klubu. Došli smo do ideje da napravimo neku večer zajedno. Tu smo još dodali Sašu Pocrnića iz Splita kao grafičkog designera naših flajera i logo-a.
 
Ja sam tada imao neke veze I lagano smo počeli graditi našu večer. Pomoglo nam je i to što smo obojica već bili poznati na zagrebačkoj DJ sceni i ljudi su vrlo brzo prepoznali kvalitetu. Pod imenom Reform smo i nastupali na Exit Festivalu u Novom Sad-u i Stop Making Sense festivalu u Tisnom.
 
U 6 godina smo doveli mnoga poznata deep/tech house imena a neki od njih su po prvi put zasvirali u Zagrebu/Hrvatskoj poput Shaun Reeves (Visionquest), Jay Shepheard (Retrofit), Matt Tolfrey (Leftroom), Kate Simko (Spectral Sound), Simon Baker (20/20 Vision), M A N I K (Ovum), Shur-i-Kan (Freerange), Dolan Bergin (Electric Minds), Geddes (No Fit State), Dave DK (Kompakt)…
 
alt
 
4. Iz kojih razloga si preselio u San Francisco? Kakva je scena tamo i koje su razlike naspram domaće scene? 
 
Jednostavno je došlo do zasićenja u mom životu i trebao sam nekakvu promjenu. Odlazak u San Francisco sam planirao godinama, ali sam se na preseljenje odlučio tek prije godinu dana i 8 mjeseci. Puno mi je pomoglo i to što mi je brat već tamo 18 godina, tako da nisam išao u nepoznato.
 
Scena u San Franciscu je dosta jaka, ima dosta klubova i underground/warehouse partija. Uz klubove tu je još dosta partija na otvorenome i dosta partija na brodovima koji kruže oko Alcatraza i idu ispod Golden Gate mosta itd.
 
Može se izaći vani tijekom cijelog tjedna i ponuda samih partija je dosta velika. Svaki vikend imate po 5,6 gostovanja svjetski poznatih DJ-eva, nekad i više. Od klubova bih napomenuo Monarch, Public Works, F8, End-Up, Underground SF, a od programa Sunset Soundsystem, As You Like It, Housepitality, Honey Soundsystem, Robot Ears, Bubble… Za San Francisco ujedno i kažu da je to američki Berlin. 
 
Scena kod nas se ne može mjeriti sa scenom u SF. Niti imamo dovoljno klubova za ovu vrstu muzike niti imamo publiku koja bi mogla popratiti sva dogadanja kao što je bilo prije 10-15 godina. Još jedna zanimljivost je to da San Francisco ima svega 800.000 stanovnika, a noćni život je jako bogat. 
 
 
5. Koji žanr se preferira i je li u inozemstvu moguće živjeti isključivo od glazbe?
 
Žanr koji preferiram je deep/tech house. Taj žanr preferiram otkako sam se počeo baviti djingom. Što se mene tiče mislim da se teško može živjeti od same glazbe. Npr jedna soba za iznajmiti u San Fransicu dođe 1500 $ mjesečno što je jako skupo i jednostavno trebate raditi još neki posao… Dj-ing i glazba je tu kao strast i izlazak iz svakodnevnih problema.
 
6. Što smatraš svojim najvećim uspjehom nakon odlaska i koja nova vrata su se otvorila koja ne bi postojala da si ostao u Hrvatskoj?

alt

 
Moj najveći uspjeh za sada je nastup na Othersound večeri u LA-u sa Eddie Richardsom prošle godine, inače jednim od mojih idola.
Dobio sam poziv od organizatora te sam bio jako uzbuđen. Eddie mi je oduvijek govorio kako je underground scena u LA-u vrlo dobra i to mi je uvijek nekako zvučalo privlačno. Nisam mogao vjerovati kad je uslijedo poziv za nastup. Svirali smo u warehouse-u u downtown LA-u na kojem je bilo prisutno oko 500-600 ljudi. Partiji se rade tako da na sami dan eventa dobijete lokaciju i dođete u napušteno skladište gdje je ekipa jednostavno divlja. Takvo nešto nisam još doživio, ljudi su dosta otvoreni prema glazbi i plesu na najjače do posljednje ploče. Jednostavno moj san se ostvario. Mislim da se vraćam u LA ove godine u 11 ili 12 mjesecu.
 
 
7. Što nas od projekata čeka u bliskoj budućnosti?
 
Za sada ćemo gurati project Reform u Zagrebu. Planiramo raditi svaka 2 mjeseca nekakva događanja.
 
8. Wild Card pitanje: Da možeš mlađemu sebi dati jedan savjet skokom u vremeplov koji bi to savjet bio?
 
Iskreno da kažem, niti jedan savjet. Sve što mi se dogodilo u DJ karijeri ne bih mijenjao. I sretan sam što sam sve ostvario.
 
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano