Skip to main content
  • 5.02.2016.

Marijan Babicz: Na mjestima za komercijalnu glazbu nisam nikad dobro prolazio

Pažnja, pažnja (jer dvije su uvijek bolje nego jedna)! Na prekrasno podne petka s nama je sjeo jednako prekrasan gospodin odrastao na makarskim ulicama s Zagrebom kao svojim posvojenim gradom, Marijan Babicz.

 
Zašto Sceno pričamo s Marijanom? Jer je neke ljude potrebno poznavati, jer imaju mnogo toga za reći i jer se Marijan, kao rezident DJ Klubske, upliće sa Scenom u jedan sasvim novi projekt na horizontu o kojemu ćemo dozvoliti da info baci sam. Pa gospodin Babicz preuzima vrući KS stolac kao i pult toliko puta prije toga. Enjoy!
 
1. Bok bok bok Marijane. Već neko vrijeme jašeš s Klubskom Scenom kao naš cijenjeni rezident DJ. Podijeli sa svekolikim pukom iza ekrana kako je došlo do ispreplitanja ovih niti.
 
Pa putevi su nam se isprepleli ovoga ljeta kada sam svirao na Moondance promo partiju u Makarskoj u klubu Petar Pan koji inače baš i nije poznat po takvim eventima, ali ovo je ispalo stvarno dobro i ostavlja vjeru u dobru buduću suradnju. Technotica Team (Jolly Joke & Galinac Galinac) su me tada zvali da sviram warm-up za Peru Fullhousea i upravo njima dvojici dugujem mnogo jer su me podupirali kada je bilo najpotrebnije. Na spomenutom eventu sam upoznao Gorana Tomaševića (vlasnik KS) kojemu se jako dopala moja mjuza pa smo malo proćakulali i ustanovili da imamo određene komplementarne vrline 🙂 . Nakon nekog vremena popili smo pićence-dva i postavili temelje za ozbiljne planove koje sada upravo kujemo i koji će uskoro biti objavljeni svima na znanje 😉

 
2. Kako si započeo? Na koji način bubnjar metal banda postane DJ i što te privuklo elektronici? Čini li te vještina sviranja bubnjeva boljim elektroničkim glazbenikom i što preferiraš od žanrova?
 
U Makarskoj sam prije preseljenja u Zagreb (i malo nakon) sa par prijatelja imao jako dobar thrash/death metal band čudnovatog imena (HERPES haha). Bili smo prilično ozbiljni i perspektivni no međutim život nas je zbog studiranja i poslova nekako razdvojio pa je to već dugo na pauzi.. Mada se nitko od nas vjerovatno neće pomiriti sa činjenicom da se band raspao :).  U Zagrebu sam počeo intenzivnije proučavati druge glazbene pravce, primarno elektronske. Tako su uslijedili prvi drum&bass partiji u Aquariusu i upravo taj žanr je prilično oblikovao moje poimanje plesne glazbe.. Priča se nastavlja sa nu-funkom, trip-hopom, breakbeatom da bi naposljetku konačno svoj „materijal“ za djelovanje našao u technu i houseu.
 
Međutim kako studentu uvijek nedostaje novaca, a o nabavci dobre DJ-opreme da i ne govorimo, tu je uletio jedan dobar prijatelj koji mi je, vidjevši da sam dobro zagrijan, bez mog pitanja posudio novce za dobar start :).  Sigurno da mi je sviranje bubnjeva uvelike pomoglo kao DJ-u jer strašno volim lupati „iscjepane“ 4×4 ritmove (funk, jungle,breaks…) pa čovjek lako skuži na što se ljudi najviše gibaju i pokuša to primijeniti u svojim setovima.
 
 
3. Put je odveo na VERN. Što si odabrao kao studij? Smatraš li je da je obrazovanje ključ uspjeha, barem dugoročnog uspjeha, u odabranom polju?
 
Da, put je odveo na VERN, smjer Poduzetništvo. Kad su ostala djeca govorila da bi kad odrastu voljela biti vatrogasci, padobranci i sl. ja sam govorio da želim biti direktor haha:). Malo sam danas promijenio svjetonazore, ali eto, čovjek se uvijek trudi nekako osmisliti vlastitu poduzetničku ideju i pokušati raditi ono što voli. Što se tiče samog obrazovanja, ono je jako bitno, ali nije nužno da to obrazovanje bude „formalno“ (studiranje) nego je bitno da se čovjek nečemu istinski posveti i tematiku prouči do razine znalca. Naravno, ovo nije primjenjivo na sve djelatnosti… ne bih baš volio da me operira neki samouki kirurg 😀
 
4. Uskoro za Klubsku pokrećeš novu kolumnu "Glazbena industrija danas". Koje tematsko područje ćeš pokriti i na što se specifično orijentirati? Kome je kolumna namijenjena?

 
Pokušati ću se kritički osvrnuti na stanje u glazbenom biznisu današnjice kroz opisivanje različitih poslovnih modela glazbenog izdavaštva. Tako ću nešto reći o samostalnom izdavaštvu te velikim (major) i neovisnim (indie) izdavačkim kućama. Područje je prilično kompleksno za obradu, ali imam neka znanja koja sam stekao jer me spomenuta tematika uistinu interesira i napisao sam završni rad svog studiranja na tu temu. Kolumna bi trebala biti interesantna svima koje zanima kako, jednim dijelom, izgleda poslovna strana glazbe koju slušaju 🙂 . Mladi producenti bi posebice trebali obratiti pažnju jer ću pokušati dati bitne uvide u prednosti i nedostatke svakog izdavačkog modela, što im može biti od velike važnosti pri donošenju odluka o „unovčavanju“ vlastite glazbe.
 
5. U kojim klubovima smo te do sad mogli uhvatiti? Ptičica nas je obavijestila i da ćeš se uskoro pojavit i u DEPO klubu? Kada to možemo očekivati?
 
Svoju DJ karijeru sam startao pri povratku s faksa u Makarsku, a prvi pravi DJ-set sam imao na Grebenlandu (čitatelji iz Makarske će znati o čemu je riječ haha 🙂 ) . Nakon nekog vremena uslijedila je rezidencija u Beach Bar Bubi, Grotti, pa zatim sa Technoticom na puno njihovih evenata u Disko Plaži, Adriatic Perceptionu, splitskoj Jungli itd itd.. Na mjestima gdje se traži komercijalna glazba zbog svoje tvrdoglavosti nisam nikad dobro prolazio…vrtim neki deep house, dođe ova i traži me Severinu haha. Nedavno sam se vratio u Zagreb (ljubav..šta ćeš 🙂 ) i moram priznati da se ljudima sviđa ono što radim i da mi otvaraju vrata što mi jako znači jer sam „novi“ tu.
 
Svirao samFabianom Jakopetzom u Taboo klubu što mi je dalje otvorilo vrata za Aquarius gdje sam ovaj vikend svirao na Abyss eventu u organizaciji Gjuro2 ekipe. Kritike su jako pozitivne i ljudi zadovoljni pa mi je tako i pripala čast postati novim rezidentom Gjuro2 programa (penjem se, penjem  ). Svirao sam u i Cadenzi sa Leon B-om...super momak i još bolji DJ 😉  U klubu DEPO ćete me moći slušati početkom ožujka kada spremamo event sa jednim od jačih hrvatskih imena. I ono što mi je posebno drago, potvrđen sam kao dio line-upa idućeg Moondance Festivala hihi.

 
6. Wild Card pitanje: Tko je ostavio velik trag na tvom životu i koja je najvažnija stvar koju si do sada naučio, ne nužno vezana za glazbu?
 
Hmmmmmm…pa svi ljudi na neki način ostave trag na tebe, netko više, netko manje. Ne bih nikoga posebice izdvajao, nije ni vrijeme ni mjesto za to haha, ali kad sve zbrojim imam jako dobru ekipu s kojom sam takorekoć od malih nogu i na koju se uvijek mogu osloniti kada zatreba… najčešće negdje u konobi 😀 Koja je najvažnija stvar koju sam do sada naučio ?  Ne znam… nisam još ništa naučio do kraja 😀 .. ali učim, učim… Pozdrav !!
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano