Skip to main content
  • 14.04.2022.

Marina Karamarko – Intervju povodom 7 godina labela Thanq

Riječanka Marina Karamarko koja osvaja globalnu elektroničku scenu svojim unikatnim deep/tech žanrom, sa srećom i zadovoljstvom iščekuje 7 godina labela Thanq

Piše: 

Dobitnica je mnogih Ambasadorovih nagrada, njezin glazbeni rad i rad labela Thanq  posvetio je i Beatport. Ogromna je čast što Hrvatska ima veoma kvalitetne labele svih elektroničkih žanrova u koje definitivno spada Thanq. Uz to, Rijeka je poznata po kvalitetnoj  sceni koja je rodila mnoge udruge, organizacije,  Dj-eve i producente. Očekujte u ostatku intervjua Marinin pogled na trenutnu elektroničku i umjetničku scenu te detalje oko njenog životnog stvaralaštva.

1.)    Ukratko, koja je filozofija i priča iza labela Thanq te koja su sve iskustva i zadovoljstva oko vođenja labela?

Label je nastao iz želje da filozofiju zahvalnosti za dobre i loše stvari u životu prenesem na glazbenu platformu koja će biti drugačija od drugih, stilom, pristupom, zvukom i odnosom prema artistima/producentima koji žele izdati na THANQ labelu. Najveće zadovoljstvo u tom cijelom procesu je kad otkrijemo mlade talente. Nekima je to čak i prvo samostalno izdanje i nisu u potpunosti upoznati sa procesom izdavanja jednog EP. Tu smo da im pomognemo i sa savjetima kako promovirati izdanje, pa čak i slaganjem njihove prve biografije, ako za to ima potrebe.

Filozofija labela je da odgovaramo na svaki pristigli mail, bez obzira svidio nam se demo koji smo dobili ili ne, a možda najveće zadovoljstvo u cijelom tom procesu mi je kad im pomažemo da izoštre svoje produkcijske vještine. Na taj način su se na labelu našla imena koja su kasnije kroz 2-3 godine stasala u “prave” producente, prepoznatljive u minimal/deep tech žanru.

2.)    Koje su pogodnosti vođenja labela i koliko često ti dolaze slučajne suradnje koje imaju značaj na tvoj rad?

A&R proces labela vodi moja kolegica Ana Antonova, osobno za mene je najveća pogodnost koju nam je label donio naša suradnja i prijateljstvo koje se razvilo kroz protekle 4 godine otkad mi se pridružila na labelu. Također zna iznenaditi poziv za suradnju s nekim drugim labelom ili mail u kojem producenti naglašavaju da prate Anin i moj rad i baš zbog toga izabiru THANQ label. Takve suradnje, često i neplanirane nam svakako daju vjetar u leđa, pogotovo jer se dogode neočekivano možda baš onda kad se propitkujemo koliko sve to ima smisla ili razmišljamo o odustajanju, što zbog manjka vremena, što zbog pandemije, a takvih trenutaka u posljednje dvije godine nažalost nije bilo malo. Jer čemu potreba za izdavanjem glazbe i ulaganjem vremena i sredstava u to, kad je nemamo gdje svirati.


Croatia Gets Physical Livestream zajedno uz Anu Antonovu

3.)    Kakvo je trenutno stanje na riječkoj underground elektroničkoj sceni? Vraća li se možda ponovno stari sjaj i glamur elektroničke scene Rijeke?

Nisam nešto optimistična po tom pitanju, tako da ne bi uopće davala prostor mojim mislima o tome. Zahvalna sam što sam bila dio perioda kada su stvarno “cvjetale ruže” u našem gradu, mislim da smo  jedno vrijeme imali čak i jaču scenu od Zagreba i Splita zajedno. Trenutno mi se čini da kotiramo dosta nisko, tome je jednim dijelom kumovala pandemija koje nas je svih skupa blokirala i unazadila i na privatnim i na poslovnim planovima. Vidim da se trenutno u Rijeci stvara jedan novi val mladih DJ-eva, neki od njih su gostovali i gostovat će svojim 60-minutnim mixom na našem THANQ Podcastu. Ana bi sigurno preciznije odgovorila na ovo pitanje, jer ona poprilično temeljito “skenira” scenu. Vrlo je moguće da iz te serije newcomera ispliva nekolicina imena koji će opstati i postati prepoznatljivi kroz godinu-dvije.  Ako je to ono što žele i vole, neka ne odustaju, svi smo mi nekad bili newcomeri.

4.)    Svi napeto iščekujemo Future Scope festival sredinom 5. mjeseca gdje će nastupati najveća svjetska elektronička imena, koji su tvoji dojmovi i misli vezane uz FSF?

Lineup zaista izgleda brutalno i sretna sam da sam dio tako velikog projekta, dugo nisam svirala u Zagrebu i neizmjerno se veselim tom nastupu, pogotovo sada kad su popustile mjere pa organizatori, pa tako i mi, puno opuštenije razmišljamo o samom nastupu. Pripremati se za nastup pod opterećenjem mogućeg otkazivanja u zadnji čas ili svirati u prostoru gdje u svakom momentu može doći do prekida programa i pražnjenja tog istog prostora, nije bilo nikako zabavno.


Primila je nagradu za tech-house izdanje godine na Ambasadoru 2021. za traku "Tamo" Andree Ljekaja

5.)    Smatraš li da će se situacija uz pandemiju smiriti do ljeta te da sve odlazi u povijest ili postoje moguće barijere oko ponovnog vraćanja u normalu?

Teško je imati ikakve predikcije u vremenima ovolike neizvjesnosti, osobno mislim da ova priča oko Covida nije još gotova i da nas čeka još jedna runda pred zimu.

6.)    Na kojim sve festivalima sviraš ovog ljeta? Također, jesmo li izgubili mnogo kvalitetnih programa i festivala ili  se nekolicina spasila i uspjela pronaći određena rješenja uz nove režime i sisteme?

Imam nekoliko festivala i nastupa u igri duž cijele Ex-Yu, ali ne mogu se zaletavati i otkrivati ništa dok bookinzi nisu još 100% potvrđeni. Vjerujem da će ovo friško ukidanje mjera dati organizatorima vjetar u leđa i hrabrost da opuštenije zatvore naše dogovore na obostrano zadovoljstvo. Sigurno smo izgubili puno kvalitetnih programa i organizatora ovim suludim mjerama zadnje dvije godine, iako su se, uz sve restrikcije neki programi uspjeli održati i opstati, konstantno prilagođavajući se svim naputcima koji su se mijenjali iz tjedna u tjedan, često i neposredno prije samog održavanja. Čini mi se da su širom svijeta na neke momente restrikcije bile puno strože nego kod nas, u isto vrijeme vlasti su osigurale sredstva za preživljavanje programa, klubova, artista, dok je kod nas je to izostalo, barem što se elektroničke scene tiče. Mi svoj status nemamo, pa tako nemamo ni mogućnosti “spasiti” se poticajima i financijskim injekcijama koje bi barem privremeno začepile “bačvu koja pušta”. Divim se svim organizatorima koji su preživjeli i smislili razne načine da opstanu, samo oni i njihove obitelji znaju kroz što su prošli, vjerujem da su izgubili tonu živaca da im to uspije.

7.)    Kao DJ, producent, organizator, umjetnik i direktor labela, koji je tvoj stav prema životu gdje živiš i dišeš glazbu i elektroničku supkulturu? Koja su pozitivna, a koja možda negativna iskustva?

Samo ovo pitanje je toliko opširno da bi samo za sebe moglo biti tema jednog intervjua. Na sceni sam skoro 20 godina, sigurno da je bilo i pozitivnih i negativnih iskustava, to je neizbježno. To je normalan proces u svakodnevnom životu pa tako i u životu jednog DJ-a/Producenta. Nije lako opstati u tom svijetu, a uspjeh ne dolazi preko noći. Rijeka je nekada zaista bila grad različitosti, sada možda samo nosi tu titulu, grad bezbroj supkultura, od metala do elektronike, od zapadne strane grada sa legendarnim punk/rock alternativnim klubom “Točka” do istočne strane sa “našim” Tenkom. Sada, kao što sam rekla u jednom od pitanja ranije, cijela ta slika blijedi, zaista se nadam radi budućih naraštaja, da će se to promijeniti i da će proživjeti jednu lijepu mladost, iskusiti te različitosti koje će ih kasnije izgraditi u “open-minded” osobe, da bi to tako bilo, smatram da se moraju više aktivirati i podržati scenu svojim dolascima na evente ili čak za one upornije – sudjelovanjem u izgradnji scene, kroz razne kolektive, pomoć pri organizaciji, volonterstvo i slično. Opcija ima bezbroj.

8.)    Ako nije osobno, na koje sve načine crpiš energiju, ideje i inspiraciju za tvoja umjetnička stvaralaštva? Dođu li ideje i misli često spontano i slučajno ili je stvar u kvalitetnoj raspodjeli resursa, volje i rada?

Ja volim onu poslovicu “Inspiration exists, but it has to find you working”. Osoba sam koju jako puni samoća, ali i priroda, more, zalasci sunca i kvalitetni razgovori s ljudima koji su puni ideja i vizija, koje se kasnije vrlo često pretvore u akcije.  Mislim da svi mi koji smo kreativni i osjećamo senzibilitet glazbe, inspiraciju crpimo iz patnje ili tuge – da budem blaža, i baš tada se treba natjerati da stvaramo. Dobre stvari mogu izaći iz takvih momenata.

Pratite Marinu na socialsima:
https://www.facebook.com/MarinaKaramarkoMusic
https://www.instagram.com/marinakaramarko/

Trenutno u mom životu je sve nekako super pa nisam ni nešto bila posebno kreativna u posljednje vrijeme. Zbog pandemije bila sam primorana okrenuti se nekim novim interesima i poslovima koji mi nažalost ne ostavljaju previše prostora ni vremena za kreativu.  Drago mi je da su ti poslovi i dalje vezani uz glazbenu industriju, pronašla sam nišu koja funkcionira i opstaje i kad su najjače restrikcije na snazi.

Moj zadnji produkcijski poduhvat je bio izdavanje prve NFT trake u siječnju 2022. Uz DIKKU, Teskeru i Anu izbacili smo prvi THANQ NFT “drop” na Pianity platformi, a sada kako bi zaokružili 7. godišnjicu postojanja labela izbacujemo ga i na “tradicionalan” do sada poznati način izdavanja. Želimo ga približiti i ljudima koji nisu u svijetu NFTa i distribuirati na svim poznatim streaming i download platformama. 18.04. ekskluzivno na Beatportu izlazi mala Various Artist kompilacija naziva “SEVEN”, a od 02.05. bit će dostupna na svim poznatim platformama.   

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano