Skip to main content
  • alt
  • 27.05.2014.

Mi smo poput snimatelja i redatelja

Prije skoro 15 godina njih su se dvojica upoznali u omiljenoj im prodavaonici ploča u rodnom  Hamburgu, ubrzo shvatili da vole istu glazbu te odlučili napraviti nešto po tom  pitanju, a ostalo je povijest.

 
Imena dvojice Hamburžana su Jens “Jence” Moelle i Ismail “Isi” Tuefekci, ali vjerojatno ih znate po imenu Digitalism, dvojac za kojeg je Resident Advisor jednom zgodom napisao kako stvaraju plesnu glazbu koja ljude tjera na rock’n’roll. Iza njih su dva albuma, “Idealism” i “I Love You Dude”, niz EP-jeva te pregršt remikseva za imena kao što su Depeche Mode, Tiga ili Daft Punk, a najnoviji singl, “Wolves”, izašao je proteklog tjedna. Ovog ljeta momci nastupaju na INMusic  festivala te smo tim povodom porazgovarali s jednom polovicom dvojca, Isijem, koji nam je otkrio kako su se upoznali, planove za ljeto, najdraže trenutke dosadašnje karijere…
 
Kako ste se vas dvojica upoznali i kada ste odlučili krenuti na zajedničko glazbeno putovanje?
Upoznali smo se prije 14 godina u prodavaonici ploča u Hamburgu, u gradu iz kojeg i jesmo. Jence je tamo radio svakog popodneva nakon škole, a ja bih često zalazio provjeriti nove ploče. Prodavaonica je bila specijalizirana za house i techno vinile te je bila svojevrsno okupljalište DJ-eva. Tamo biste išli kako biste kupili nove ploče i, ukoliko ste imali dopuštenje, vježbali miksanje na DJ pultu. Sve slobodno vrijeme smo provodili tamo i postupno smo počeli zajedno puštati po klubovima. Kako bismo začinili stvari, počeli smo producirati glazbu kako bismo ju mogli staviti u naše setove… Otada smo izdali dva albuma i nastupamo zajedno već deset godina.
{youtube}YUJJXnSp5Xk{/youtube}
 
Eto, nastupate zajedno već cijelo desetljeće – imate li kakve planove glede obljetnice te izdvojite koji od upečatljivijih trenutaka vaše karijere?
Da, zaista je prošlo mnogo vremena, ali nama se ne čini toliko jer smo zaposleni skoro 365 dana u godini. Skoro svaki prvi bio je najupečatljiviji trenutak karijere – prva inozemna gaža u Belgiji, naš prvi live nastup, koji je bio katastrofalan, ali zabavan, izlazak naše prve ploče i albuma… Tu su i svirke u nekim od najlegendarnijih klubova i festivala diljem svijeta, ništa se ne može mjeriti s time.
{youtube}TD7q1NU5j-s{/youtube}
 
Vaši nastupi uživo nabijeni su energijom, imate li neke pripreme za njih?
Možda je to do kontrasta između vremena što ga provedemo  putujući i vremena što ga provedemo na pozornici. Znate, obično na turneji  cijeli dan putujemo ili autobusom ili avionom kako bismo negdje stigli. Tako da kad konačno stignemo negdje, imamo toliki višak energije koje se moramo riješiti te je svaki nastup poput tjelovježbe.  Prije smo  sa sobom nosili i stolni nogomet. Kako trenutno nastupamo kao DJ-evi, a ne kao live act, treba nam i manje vremena da se zagrijemo  za nastup. Samo uključimo uređaje i spremni smo.
{youtube}5uBsfHA5LBo{/youtube}
 
Kako to izgleda kada dvojica produciraju, ima li razmirica?
Nije lako biti producent elektroničke glazbe – ne možete tek sjesti s različitima glazbalima i zasvirati ili pak napisati pjesmu. Mislim, možete, ali zapravo i ne možete jer stvari funkcioniraju malo drugačije u svijetu računala. Radimo uzajamno, Jence uglavnom kreira brdo glazbenog materijala potom o toj materiji raspravljamo, a onda se bacamo na posao.  Mi smo poput snimatelja i redatelja.
{youtube}zYBGYJGO1wo{/youtube}
 
Planovi za ljeto izuzev razvaljivanja na INMusic festivalu?
Pred nama je nešto laganije ljeto negoli prijašnjih godina – i dalje ostajemo u Europi, ali ne sviramo ama baš svaki dan. Osjetili smo, nakon tolikih godina provedenih na live turneji, kako je vrijeme da se posvetimo novim stvarima i na tome trenutno i radimo. Imamo tek nekoliko odabranih nastupa, a jedan od njih je i onaj INMusicu kojemu se veoma radujemo. Ovisnici smo o nastupima i oni nas ispunjavaju.
{youtube}bRvQBXfLmiw{/youtube}
 
Momke ulovite na INMusicu , točnije na OTP World Stageu, 23. lipnja, a svoju ulaznicu  kupite za samo 349 kuna u najbližem Tisak Media centru te putem Tisak Media Webshopa, u Dirty Old Shopu u Zagrebu i putem službene stranice festivala.
 
boogaloo web
dobar house mobile
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem