Skip to main content
  • 3.05.2022.

Mr. DJ Dario: -Glazba je za mene nešto posebno i uzvišeno. Definicija dubokog svemira-

Kultni zagrebački DJ koji je svoje mjesto u enciklopediji hrvatske elektroničke scene zauzeo još 90-ih godina 20. stoljeća u legendarnom (tada vrlo underground) klubu Mungos u Kašini

Piše: 

Poznat je i kao suosnivač klupskih programa koji se još uvijek s nostalgijom pamte, poput Kraljevstva i Perfection, pa ga s pravom možemo zvati kumom hrvatskog techna!

Mr. DJ Dario zaslužan je za nebrojene euforije na dance flooru, o kojima se dan danas priča, a na Future Scope festivalu svirat će u petak, 13. svibnja, prije Sven Vatha i Stacey Pullena. Dnevne, VIP i festivalske ulaznice možete kupiti na Entrio.

1.) Koja je ključna razlika između nekadašnje i današnje underground elektroničke scene?

Prije svega, vrijeme i okolnosti u kojima smo živjeli su bile drugačije. Bio je to novi pokret. Ne sam glazbeni pravac već stil, kultura, način života, dress code i euforija koja je tad vladala. Vikendom su se klasični klubovi transformirali u pravi underground a otvoreni su i novi od kojih su neki postali kultne meke elektroničke scene. I format na kojem se reproducirala glazba bio je drugačiji. Gramofoni su suvereno vladali gotovo dva desetljeća globalnom klupskom scenom. Sjećam se svojih čestih odlazaka u München gdje sam u lokalnim shopovima cijeli dan preslušavao mjuzu, a navečer se vraćao sa gomilom novih ploča koje sam jedva čekao da zavrtim u klubu. Da, mnogo toga je bilo drugačije ali jedna stvar je ostala ista, a to je ekstatična atmosfera na dobrom partiju!

2.) U kojem dijelu Hrvatske vam je najljepše vrtjeti setove i zašto?

Prvenstveno u Zagrebu, gdje je i počela naša scena. Gdje se kontinuirano svaki vikend od svojih početaka pa sve do danas dogodila masa partija svih elektroničkih žanrova i podvrsta. Svakako bih spomenuo i partije uz našu obalu. Posebno one ljetne, gdje sam doživio neke od najljepših trenutaka u karijeri. Naravno, ne bi stale u par redaka sve emocije i iskustva stečena u nastupima kod nas, u regiji i vani.

3.) Kao DJ sa velikim iskustvom, jeste li zadovoljni općenito hrvatskom elektroničkom scenom?

U već dužoj povijesti elektroničke scene kod nas, dogodilo se mnogo toga. Od svog vrhunca pa i do nekih manjih kriza. Jedno vrijeme smo čak bili pri samom vrhu europske scene. Mislim da zadnjih godina scena raste. Produkcija partija je na višem nivou. Pojavila su se nova DJ imena, producenti, izdanja, projekti, partiji i festivali sa impresivnim line up – ovima. Da, moglo bi se reći da sam zadovoljan.

4.) U kojim elektroničkim žanrovima najviše uživate sada i u kojim žanrovima ste u mladosti?

Glazba je za mene nešto posebno i uzvišeno. Definicija dubokog svemira. Veći dio dana provodim slušajući glazbu ili stvaram svoju. Ona na mene djeluje terapeutski. Volim reći da liječim dušu frekvencijama. Ponekad se toliko uživim u zvuk da ga gotovo i vidim. Kao tinejdžer išao sam sa ocem u Trst po kvalitetan zvučni sistem, a ploče sam naručivao iz Engleske. Čak sam se zaposlio sezonski kod oca u firmi da bih si mogao priuštiti mnogo dobrih vinila. Bio je to prilično avangardan zvuk tog vremena a najviše sam slušao : Tangerine Dream, Emerson, Lake & Palmer, King Crimson, Pink Floyd i mnoge druge u čijem su soundu dominirali modularni analogni synthesizeri. Interesantno je da su danas baza melodične elektronske produkcije baš ti legendarni synthesizeri!

5.) Smatrate li da je cjelokupna elektronička scena polako izlizana kako mnogi kažu ili uvijek ima mjesta za nove DJ-eve, programe, festivale itd?

Unatoč raznim krivim prognozama, globalna elektronika traje i trajat će. Ona se mijenja. Glazbeni pravci se međusobno prožimaju, zvuk evoluira a kultni glazbeni pravci ciklički rotiraju. Svakih godinu – dvije dominantan je neki novi zvuk koji utječe na gotovo sve glazbene pravce. Zadnje dvije godine glazbena industrija svjedoči situaciji u kojoj se do sad nije nalazila. Partiji su stali, klubovi se zatvorili, neki DJ-i prestali su djelovati a izdanja utihnula. Ipak u tom zatišju dogodio se i boom. Pojavili su se novi labeli, vojska novih producenata a sa njima i more novih izdanja! Neka mišljenja o glazbi su podijeljena ali ipak ima dosta onih koji misle da glazba nikad nije bila bolja, kompleksnija, slojevitija i kvalitetnija. Ipak ostaje činjenica da je glazba vječna.

6.) Što bi ste preporučili mladim dj-evima i organizatorima? Koja je glavna nit vodilja da pojedinac ostane kvalitetan i unikatan na sceni?

Kada netko ulazi u svijet glazbe sa iskrenim i jedinim ciljem ljubavi prema istoj, onda su šanse da ti se ostvare snovi, mnogo veće. Istinski talent, samokritičnost, upornost i vjera u ono što radiš je univerzalna formula za uspjeh. Mladi DJ – producent bi trebao uporno raditi na stvaranju vlastitog i prepoznatljivog Izričaja. Svakako, sreća i splet okolnosti te ustrajan duh, bitan su faktor u turbulentnom svijetu elektronike koji nije baš uvijek tako ružičast kao što izgleda.

7.) Jedan ste od stalnih DJa u postavi Boogaloo kluba i Future Scope partija. Povodom 20 godina Future Scope organizira ogroman festival na Jarunu. Što možete poručiti svojim fanovima i fanovima FS partija uoči tog velikog događaja? Kakav set spremate?

Uz veliko zalaganje i trud organizatora koji nam spremaju trodnevni glazbeni spektakl vrhunske produkcije i respektabilni line up, svakako je nešto što se ne bi smjelo propustiti! Kada sviram, uvijek je to spontano prenošenje emocija koje se šalju kroz zvuk. A kada publika uzvrati euforijom, to je upravo razlog zbog kojeg sam tu.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano