Skip to main content
  • alt
  • 21.07.2014.

Ne smatram se nositeljem niti jednog određenog glazbenog pravca

Ukoliko ste bili sudionik zagrebačke, a i hrvatske, elektroničke scene početkom 21. stoljeća, tada vam ime Felver zasigurno nije nepozanica.

 
Pravim imenom Marijan Felver, Felver je zajedno s Kikijem i Frajmanom 1999. pokrenuo klupski program Stereo Studio, jedan od naznačajnijih i najboljih programa u povijesti domaće scene. I dok je sam program posljednjih nekoliko godina, nažalost, u stanju mirovanja, to se isto ne može reći i za Felvera pred kojim je nekoliko nastupa među kojima je i onaj na dubrovačkome Lost In A Momentu. Tim smo povodom porazgovarali s istinskom legendom zagrebačke underground scene.
 
Kako je uopće došlo do ideje o dubrovačkoj inačici Lost In A Moment partyja i koliko je vremena proteklo od ideje do realizacije?
Ideja o suradnji s Lost In A Momentom rodila se zapravo još prije dvadesetak godina, odnosno u vrijeme kada smo se Steffen (Dixon) i ja, sasvim slučajno, upoznali u Zagrebu. Naravno, tada su nam se ti “Momenti” zvali nekim drugim imenima. Kroz sve te godine suradnje, na sve smo moguće načine, kroz mjesta i događaje kao što su Aquarius, rejvovi po šumama, otocima, morskim uvalama i podzemnim garažma, kroz skoro sve hrvatske klubove, zagrebačku Tvornicu, pa čak i mali Fanatik, evo došli, poradivši u međuvremenu obojica na svojim projektima, do ove ideje. Mogu reći kako je realizacija te ideje, ovoga puta u Dubrovniku, zapravo spoj dugogodišnje suradnje te onoga što svaki od nas trenutno radi.
{youtube}i424k84Pxn0{/youtube}
 
Kako je Steffen sve vrijeme s Hrvatskom iznimno povezan prvenstveno preko svoje supruge Zagrepčanke, kroz neprekidne smo susrete, u zadnje vrijeme primijetili kako se puno češće srećemo izvan klubova, za što razloga ima puno, pa smo odlučili djelovati barem na one razloge koji su u našem dosegu. Zadnjih nekoliko godina Steffen ovdje redovito nastupa, uglavnom po festivalima, ali, da ih tako nazovemo, nehrvatskih produkcija pa smo odlučili napraviti nešto čime ćemo se, kontrolirajući sve uvjete, moći obratiti domaćoj publici
{youtube}jOZK2oVza2E{/youtube}
 
U isto vrijeme Innervisions je započeo sa svojim serijalom partyja Lost In A Moment izvan Berlina, čija je osnovna ideja jedinstveni ambijent i dnevni termin. To je bio razlog da i u Hrvatskoj pronađemo nekoliko upečatljivih mjesta koji bi ispunili te specifičnosti. Moram priznati da Orsula nije bila naš jedini izbor, no na kraju je svojom nadrealnom ljepotom i utiskom koji ostavlja nadmašila sve ostale. Ono što smo ipak morali malo modificirati jest “dnevni termin”. Pri tome mislim da bi nam u ovo doba godine na Orsuli bez imalo hlada u popodnevnim satima, striktno držanje za “dnevni termin” moglo puno više odmoći, no unatoč toj promjeni mislim da nećemo izgubiti “nadrealan” efekt i da ćemo ispuniti očekivanja.    
{youtube}OMPF1Ud19yk{/youtube}
 
Kakav party, odnosno kakvu glazbu možemo očekivati na tom istom?
Svatko od nas, bilo kao izvođač, bilo kao posjetitelj, uvijek se pokušava što je više moguće prilagoditi atmosferi i osjećajima koje u nama izaziva okruženje u kojem se u tom trenutku nalazimo, odnosno nastupamo.  Vjerujem da bi dojam koji Orsula ostavlja – nepregledna pučinska crta koja dodiruje nebo – mogao biti vrlo inspirativan za sve nas. Svaki od izvođača koji će te večeri tamo nastupati svojim bi senzibilitetom i glazbom i inače bio izvrstan odabir u takvim ambijentima. Zato sam siguran kako će zvuk koji nas sve ponaosob inače karakterizira, upravo u kombinaciji s jedinstvenim pogledom koji se pruža biti idealan spoj za to nedjeljno predvečerje i dio noći
{youtube}SSRWkFqABK4{/youtube}
 
Kakav set spremaš ti i ima li već sad govora o nastavku dogodine?
Ne smatram se nositeljem niti jednog određenog glazbenog pravca. Ljubav prema glazbi i dugogodišnje prisutstvo na sceni dali su mi mogućnost da svoje glazbene setove otvaram prema svim smjerovima. Kada razmislim, moj je današnji glazbeni izražaj isprepleten raznim utjecajima s kojima sam se svih ovih godina svjesno ili nesvjesno susretao. Pritom prvenstveno mislim na različita poznanstva preko kojih sam kroz komunikaciju, razmjenu iskustava i zajednički rad uvijek bio u prilici otkrivati nešto novo. 
{youtube}4RAS2WEZMNU{/youtube}
 
Često su me upravo slučajne spoznaje zainteresirale  pa onda i odvele u područja u kojima do tada nisam bio. Ono oko čega sam se u bilo kojoj fazi mog glazbenog rada trudio jest da kroz glazbu koja je trenutno zaokupljala najviše moje pažnje, svojim setovima postignem određenu prepoznatljivu sliku koja obilježi plesni podij ispred i oko mene. Nadam se kako će se i u Dubrovniku upravo to desiti i da će publika to prepoznati. Da, siguran sam da je Dubrovnik tek početak priče i da ćemo se i dogodine nastaviti na ovaj način družiti.
boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano