Skip to main content
  • 26.04.2024.

Neroa: “Na afterima obožavam svirati dugačke setove jer se tu baš imam priliku povezati s publikom”

Neroa je njemačko-hrvatski DJ, rođen u Münchenu, a pažnju šire javnosti je uhvatio svojim radom po Zagrebu, posebice s Future Scope rezidentom.

Piše: 

S prekaljenim rezidentom kultne hrvatske organizacije razgovaramo o njegom počecima, after party setovima, b2b kombinaciji sa Shipom i naravno nastupima na velikim pozornicama s renomiranim svjetskim elektroničkim imenima.

Pozdrav Neroa, već neko vrijeme tvoje ime viđamo po partyjima, a posebice u Zagrebu i u Boogaloou. Stoga da iskoristimo ovu priliku i malo bolje te upoznamo, kako si krenuo s elektroničkom glazbom? Koji su umjetnici, ili pak elektronički pravci imali utjecaja na tebe i privukli te? Karijeru si zapoečo započeo u Njemačkoj, a nastavio u Hrvatskoj…

Elektroničku glazbu sam otkrio i time počeo istraživati 2015. kada sam se sasvim slučajno na poziv prijatelja našao na svom prvom partyju u Splitu. U početku mi je to sve malo bio šok i nije mi sjelo, ali kako je vrijeme na partyju prolazilo ti su mi se zvukovi sve više počeli sviđati i pronašao sam se u tom vibeu. Ne sjećam se točno koji je DJ tada svirao, ali znam da sam to jutro otišao doma pod dojmom i još neko vrijeme prije spavanja pokušao naći neke od pjesama koje sam čuo. Čak nisam znao definirati koji sam uopće žanr slušao. Nisam puno vremena izgubio i po povratku u Njemačku sam kupio svoju prvu DJ opremu i počeo s DJ-ingom glavom kroz zid. Party scena u Njemačkoj je vise orijentirana na techno pa sam se u početku pronašao u tom žanru. U početku su mi favoriti bili DJ-i poput Adam Beyer, Carl Coxa i Chris Liebinga. Sve dok u nekom trenutku nisam počeo slušati i puštati muziku od nekih underground izvođača za koje je jako malo ljudi čulo. Kad sam se vratio u Hrvatsku sam više otišao u nekom house i tech house smjeru.

Kako bi opisao zvuk kojeg možemo čuti u tvojim setovima?

Zvuk koji aktualno puštam bih opisao kao neku mješavinu techna i tech-housea. Ne volim muziku, čak i u mojim žanrovima, koja se može svagdje čuti tako da uvijek tražim nešto novo od manje poznatih artista i trudim se to što bolje predstaviti publici.

Imaš li neku traku koja ti je “as u rukavu” za pokrenuti publiku?

Pa i nemam. Ja prije svakog seta istražujem novu muziku i pripremam se ovisi o eventu gdje puštam. Tijekom te pripreme znam nekad pored imena trake napisat HIT ako mislim da će to pokrenuti publiku.

U raznim terminima te možemo uhvatiti u klubu, ali negdje gdje si postao neizostavno ime su afteri. Koliko se razlikuju setovi u ranijim satima i oni u afteru? Koje su čari ranojutarnjih setova…

Da svirati na afterima obožavam pogotovo dugačke setove tu se baš imam priliku povezati s publikom i jako me veseli kada ekipa dobro reagira i vibea skupa sa mnom. Jer kad sviram neke ranije setove pogotovo prije nekog headlinera obično to bude malo laganije, a u afteru ili kad sviram zadnji na partiju lupam kako me je volja tako da to uvijek preferiram

Imaš li možda neki najdraži set, ili pak after kojeg si odsvirao?

Uh bilo je dosta dobrih aftera u zadnjih godinu dana. Najdraži su mi prošle godine poslije Future Scopea s Paul Kalkbrennerom i onaj after u Boogaloou poslije Debore DeLuce na malom flooru, oba sam odsvirao b2b sa Shipom i mislim da je tad vibe bio predobar.

Osim što možemo čuti tvoje solo setove, često si u b2b kombinacijama, a posebice si kliknuo sa Shipom. Kako izgleda vaša dinamika za pultom?

Shipe je veliki profesionalac i ime na hrvatskoj sceni od kojeg sam jako puno naučio. B2b setovi s njim su mi uvijek jako dragi i funkcioniramo odlično skupa. Trake nam klize kao da smo se nekad prije dogovorili što ćemo puštati, ali nikad nismo uvijek svatko dođe s nekim svojim idejama.

Imao si prilike dijeliti pult s brojnim renomiranim imenima, tko te je dosad najviše impresionirao?

Najveća svirka mi je do sad bila prošle godine pred 5000 ljudi na Future Scopeu s Paul Kalkbrennerom, on je kao artist ostavio veliki dojam na mene. Svi koji su pogledali film o njemu i prate njegov rad će znati o čemu pričam.

Neizostavno si ime Future Scopea, svirao si i prošlih godina na proslavama, tako ćeš i ovog puta biti za pultom kada Boris Brejcha dođe na Jarun krajem svibnja, ali i predvoditi after party…

Sretan sam što sam rezident Futurescopea i zahvalan na svim prilikama koje mi se pružaju. Party na Jarunu s Borisom će bit ako ne i najveći elektronički event ove godine tako da se tome jako veselim. A after će također biti HUGE čak imam malo tremu.

Ulaznice za proslavu 22. rođendana Future Scopea uz Borisa Brejchu na Jarunu su dostupne kroz sustav Entrio.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano