Skip to main content
  • 29.07.2020.

Ogi: Partijaneri su uvijek ostali isti dobri, puni ljubavi i zajedništva

DJ Ogi uključen je u svijet elektroničke glazbe od 1995. godine, te je pokretač  techno scene na riječkom području, a ujedno i jedan od predvodnika današnje svjetske techno scene.

Piše: 


Član je udruge za promicanje elektroničke glazbe «Energetica team» iz Rijeke i vlasnik techno etiketa: Technodrome, Techno Factory, Dark Noise, Noisy Room i Predator.

Njegov stil se bazira na industrijskim oblicima techno glazbe, a danas ga se može definirat kao pumpajući moderni techno, izveden energetskim miksanjem.
Do sad je izdao 74 vinyla, a neke od njegovih stvari našle su se na poznatim CD kompilacijama kao što su Mayday, Explicit music, Syndicat, Palazzo itd.

Ogi je do sada nastupao na brojnim festivalima kao što su Dance Valley, Love Parade, Eco Festival…;, te u klubovima i party-ima kao što su Stealth u Los Angelesu, Lov.E u Sao Paolu (BRA), Florida 135 u Fragi (ESP), Ambasada Gavioli u Izoli (SLO), Mondo u Barceloni (ESP)…

1. Bok bok, ijepi pozdrav Ogi i dobro nam došao na stranice Klubske. Pa da se vratimo na izvor karijerne rijeke. Kako je sve počelo za tebe?

Lijep pozdrav Vama i čitateljima KS. Kod mene je sve počelo 1994. godine kada sam dobio DJ angažman u Clubu 82 u Staroj Novalji. Te sam iste godine napravio prvi „Rave“ party na otoku Pagu.


2. Kako si upao u elektroničku glazbu i gdje se sredinom 90-ih moglo plesati na najbolju elektroniku?

U elektroničku glazbu sam upao kasnih 80-tih pojavom Housea, a početkom 1990. godine sam došao u posjed kazete koju mi je frend posudio, a na njoj se nalazio Detroit Techno. Moje osobno mišljenje je da se tih godina najbolje plesalo na Loops partyima u Aquariusu, a sama ekspanzija klupskih i party događanja prethodila je legendarnim Future Shockovima koji su bili okidač hrvatske elektroničke scene.

3. Što se promijenilo u četvrt desetljeća na sceni?

U četvrt desetljeća se promijenilo puno toga. Elektronička glazba ušla je u mainstream, pa čak i neki današnji techno. Kvaliteta same produkcije partya je na visokoj razini. Sound Systemi su dovedeni do svoje granice savršenosti.

Partijaneri su uvijek ostali isti dobri, puni ljubavi i zajedništva! Ples, ples se isto promjenio.

4. Kako je tekao razvoj tvog glazbenog stila i je li techno bio i prva ljubav?

Moja prva ljubav bio je Nizozemski i Njemački Hard Core sa primjesama Hard Techna. Techno sam prigrlio 96. godine kada sam se i ozbiljnije ulovio nabavke vinyla kao kolekcionar i DJ, te sam se tada zaljubio u Detroit sa kojim sam prvi put bio u doticaju početkom 90tih. Sjećam se mojih prvih kućnih euforija preslušavanja i mixanja raznih skladbi od velikana tadašnje techno scene. Mogu priznati da su na mene tada veliki utjecaj ostavili i zagrebački Dji Kiki i Frajman koji su sredinom 90-tih imali veći broj kvalitetnih večeri u klubu Aquarius. Frajmana smo 1996. i ugostili u Clubu 82 na jednoj od naših Energetica.

5. Kako i  s kojim ciljem je nastao Energetica team i je li rasplesana Rijeka sada bolje mjesto za elektroničare?

Energetica Team nastao je 1995. godine od strane DJ Rene-a i mene. Točnije 4.8.1995. smo napravili prvi party u Clubu 82 na otoku Pagu pod imenom Energetica. Tada smo krenulili sa serijalom partya u istome klubu , te na području Rijeke i Kvarnera, te Pule. Rene je nedugo nakon toga napustio DJ karijeru, a ja sam nastavio organizirati partye pod Energeticom. Krajem 90tih sam bio sve aktivniji u Rijeci sa raznim slušaonicama, te sam imao par svirki u club Quorum Colours tada prvom hrvatskom klubu namjenjenom isklučivo elektroničkoj glazbi.

Istina tada je u Rijeci pičio #samohouse ali je za napomenuti da se skupina riječkih frikova odlučila organizirati „Rave“ partije u clubu Palach na kojemu se sviralo od Acid House do Techna. Također smo u kratkome periodu imali i klub XTC. Bili su to počeci elektroničke scene našeg grada. Istina bilo je tada teško isfurati techno u Rijeci. Borba je dugo trajala, te Vam moram priznati da su tadašnji organizatori Techno glazbu zaobilazili što nije bio slučaj u Zagrebu. U borbi za Technom sam od 1996. do 2001. sam organizirao radio emisiju, razne slušaonice u cilju promocije Techno glazbe, te se krug njegovih ljubitelja sve više širio kao i Energetice.

Za napomenuti je da svake godine obilježavamo godišnjicu Energetice na kojoj DJ Rene-a izvučem iz naftalina te zajedno uz goste, prijatelje i drage Ravere proslavimo rođendan najstarije aktivne hrvatske techno organizacijske skupine na što sam jako ponosan!

6. Vlasnik si labela Technodrome, Techno Factory, Dark Noise, Noisy Room i Predator. U koji ulažeš najviše vremena i na kojem možemo naći većinu tvojih izdanja? Kako biraš trake koje ćeš izdati i što ti je u njima važno?

Trenutno sam fokusiran na Technodrome koji je prošle godine imao i svoje prvo vinyl izdanje. Trake biram po osjećaju kako će raditi na flooru. Bitno mi je da je zvuk moćan te da je priča trake dobra. Koncept labela je baziran na mračnom i sirovom zvuku. Zadnja izdanja su većinom domaćih mladih techno snaga kao što su Teychee, Matt R., Danitz, Dach koji su me oduševili sa svojim zadnjim uratcima.

7. Nakon tolikog broja izdanja, toliko nastupa na najpoznatijim globalnim festivalima i u najboljim klubovima svijeta, možeš li izdvojiti neki kao sasvim posebno iskustvo koje nećeš nikada zaboraviti?

Izdvojio bi par nastupa, a to su sigurno:

Love Parade radi same vibre ljubavi i sreće koja mi se dogodila taj dan. Naravno svirati na LP je velika čast i predivno iskustvo. Hvala ovim putem Croatia Love Parade Teamu i kolegama na pozivu.

Citadela, Boby Centrum, Brno – na ovom velikom Raveu sam nastupao u dva navrata i iskustvo sviranja na njemu je neprocjenjivo jer ispred tebe pleše 5000 ljudi! U tom deliriju ti jednostavno ne možeš loše svirati. Energija koju sam tamo doživio je neopisiva.

8. Kako je za tebe protekla izolacija i hoće li rezultirati nekim novim izdanjima i projektima kroz 2020.? Očekuju li nas nova izdanja klupskih večeri i gdje ćeš sve zasvirati internacionalno uskoro?

Moja je izolacija protekla u razmišljanju što i kako dalje na ovome svijetu. Imao sam više vremena posvetiti se svojoj obitelji. Kako mi je hobi istraživanje prapovijesti čovječanstva došao sam i do novih saznanja stvarnom postojanju Zemlje, te zaokružujem cijelu zemaljsku priču. Zadnjih sam godina imao prilike posjetiti skoro sve prapovijesne građevine u regiji. Moram isto tako napomenuti da se zadnjih 8 godina bavim i organizacijom snimanja filmova, serija i reklama za određene hrvatske tvrtke, te sam tu našao spas da održim kontinuitet u glazbenom poslu koji mi je patio nakon pojave ekonomske krize.

Produkcijom novih skladbi sam se posvetio ovog mjeseca jer u doba najveće „epidemije“ nisam osjećao želju sa skladanjem. U tome periodu sam imao otkazanih 12 gaži među kojima i turneju u Kolumbiji gdje sam trebao svirati na Techsound, najvećem Techno Festivalu tog kontinenta. Klupske večeri startamo na jesen u 10. mjesecu u Crkvi, a dalje internacionalne gaže su na čekanju. Mislim pozitivno da će zlo koje nas je zadesilo nestati, te da ćemo se svi skupa ponovno družiti na klupskim partijanama diljem planete!
 

9. Wild Card pitanje: Da si traka koja bi traka bio i zašto baš ta?

Jeff Mills – Step to enchantment jer je to za mene najbolja techno stvar na svijetu! Plešimo!

Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano