Skip to main content
  • 29.12.2023.

Olive Session – platforma entuzijasta i zaljubljenika u underground elektroničku glazbu

Predstavnike platforme koja okuplja entuzijaste i zaljubljenike u underground elektroničku glazbu u Puli, imali smo prilike nedavno upoznati na našem slavljeničkom Endorphin festivalu.

Ideja je nastala u vrijeme lockdowna kada je već pomalo zabrinjavajuće stanje pulske scene dovedeno pod potpuni upitnik opstanka. Svi veliki festivali tada su već najavili odlazak iz grada što je predstavilo dodatnu sponu u razvoju scene i probitku novih imena, a opstanak lokalnih kolektiva koji su održavali noćni život grada postao je upitan radi izlaganja brojnim rizicima koje su lockdown i loša politika poticanja kulture i umjetnosti donijeli sa sobom.

Iako je ideja je prvotno osmišljena kao platforma kojom će se promovirati žanrovi bass glazbe radi generalno slabije zastupljenosti na sceni, ubrzo se ustanovilo kako potrebe za ovakvom platformom postoje u svim smjerovima underground scene. Tako je razvijen koncept kojemu je prvenstveni cilj omogućiti svim zaljubljenicima u underground žanrove elektroničke glazbe da iskažu svoje vještine i entuzijazam.

Drugim riječima, ovom platformom nastoje se ostvariti sljedeći ciljevi:
– promovirati mlade umjetnike te na taj način širiti scenu i dodatno je obogatiti novim imenima i novim stilovima
– objedinjuje sve smjerove elektronske glazbe koji zadovoljavaju kriterije kvalitete. Ovdj e se prvenstveno nastoji potaknuti svijest o elektronskoj glazbi kao jedinstvenoj cjelini koja je, iako kroz različite načine izražavanja, od svojih nastanka djelovala kao pokretač promjena i kultura povezivanja istomišljenika željnih slobode i promjena
– izaći iz granica Hrvatske i postati globalna platforma kojom će se promovirati prethodno navedene vrijednosti

Iza ideje stoji nedavno oformljeni kolektiv kojeg čine Cue Surprise (Florijan Mrkogača) i Richo (Erik Antić) i win Co. (Vinko Butina) strastveni zaljubljenici u tvrde bass linije. Uz njih, svojim aktivnim angažmanom projekt je podržalo više desetaka entuzijasta iz područja fotografije, dizajna, videoprodukcije, promocije i event managementa.

Iza projekta ne stoji ništa osim dobre volje, a sve aktivnosti provode se potpuno neformalno i s najboljom namjerom. Središte koncepta nalazi se u streamovima kojima se iz Oliva u vodnjanskim Fondolama nastoje odaslati pozitivne vibracije što je dalje moguće, a dodatna vrata otvorila su se i podrškom kultne utvrde pulskog noćnog života – Fort Punta Christo te kluba kotač (Rojc).

Čitav projekt svojim su gostovanjem podržala i kultna imena hrvatske dupstep scene. Trojac nekadašnjeg kolektiva Untied kojeg čine Proove, Dega i 207 koji se netom vratio sa gostovanja na premijernoj UK ediciji Outlook festivala, a svi zajedno mogu se pohvaliti i brojnim izdanjima na renomiranim svjetskim labelovima.

Kako ste se okupili?

Duga poznanstva i ljubav prema istoj vrsti muzike te želja za promicanje underground glazbe u Puli dovele su nas do suradnje.

Uz streamanje setova, organizirate i partije na Fort Punta Chri sto i u Kotaču, a na More Bass evente dovodili ste i strana imena. Kako komentirate poziciju bass glazbe na pulskoj i hrvatskoj bass sceni?

Odlazak Outlook i Dimension festivala ostavio je trag na pulskoj bass sceni. Korona je bila samo faza u kojoj smo se gradili i čekali pravi tren da započnemo sa svim idejama koje smo si zacrtali. Ne možemo reći da bass glazbe nije bilo u tom periodu u Puli. Što se tiče Hrvatske, drago nam je da se u zadnjih dvije godine stvarno počelo raditi na drum ‘n’ bass i dubstep kulturi.

Ideju za pokretanjem Olive Sessiona dobili ste u vrijeme lockdowna zbog želje za održavanjem scene. Kada usporedite scenu prije i poslije lockdowna, ima li nekih promjena? Je li pauza tijekom korone ostavila neki trag ili smo se brzo vratili na staro?

Nakon korone desio se kako bi mi to nazvali “resetscene. Po nama su drum ‘n’ bass i dubstep kultura krenule uzlazno nakon te pauze. Mi smo sigurni da je ovo još uvijek samo početak te uzlazne krivulje te da se može još puno toga očekivat u budućnosti na hrvatskoj bass sceni.

Što biste izdvojili kao pozitivna, a što kao negativna iskustva tijekom ove dvije godine djelovanja?

Pod pozitivna iskustva izdvojili bi snalaženje u grupnom i samostalnom radu na organizaciji sessiona i evenata, suradnja sa drugim kolektivima koja otvaraju vrata u drugim gradovima. Ako volite ono što radite i živite za to onda vam i negativna iskustva postaju pozitivna.

Nedavno ste svirali na našem slavljeničkom Endrophin festivalu uz mnoga druga d’n’b imena…

Bila je dobra zabava! Prezentirali smo naš kolektiv te smo dobro rasplesali publiku sa tvrdim UK zvukovima.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano