Skip to main content
  • 8.06.2022.

Oliver Deutschmannn: Osjećam se privilegirano nastupiti na Moondance festivalu

Berlinčanin Oliver Deutschmann stekao je reputaciju tijekom posljednjih 15 godina svojim strastvenim pristupom elektroničkoj plesnoj glazbi

Piše: 

Bilo da se radi o produciranju ili miksanju za dj pultom, dijete Berghaina kako mu tepaju, uvijek daje svoj maksimum. Svojom raznolikošću pri selekciji, neospornom talentu za spajanje različitih žanrova te neumornom odupiranju komercijalizaciji i banaliziranju Oliver je osigurao kultni status u underground krugovima.

Iza njega su stotine nastupa u prestižnim klubovima i festivalima dok njegovu vrlo plodnu produkciju pušta cijeli spektar različitih dj-a. Kao dugogodišnji rezident Berghaina desetke puta je rasplesao obje klupske prostorije ne ostavljajući nikoga ravnodušnim. Izdaje za neke od vodećih techno/house etiketa poput Mote – evolver, Soma, Kompakt, Aim, Caduceus, Etruria Beat, Mobilee kao i svoje Vidab, Falkplatz, Slim Audio i GKNSTR.

1. Teško je izbjeći temu post Covida i ovog rata. Prošle su skoro dvije teške godine za scenu. Stvari su polako krenule nabolje, ali ovaj rat prijeti da opet sve pokvari. Kako si ti prošao kroz pandemijsku krizu?

Moram priznati da sam prilično dobro prošao kroz tu krizu. Prvo sam bio šokiran, kao i svi za koje pretpostavljam, ali onda sam vidio priliku da se smirim, vratim starom poslu i ponovno učinim glazbu svojim hobijem. To je bio moj posao 24/7 toliko godina i to me također pomalo umorilo. Kriza mi je dala priliku da se opet mnogo više zaljubim u nju.

2. Nedavno je izbila velika afera s Ninom Kraviz koja nastoji biti neutralna i na neki način svojim stavom izjednačiti krivce za ovaj krvavi rat. Misliš li da bi umjetnici trebali biti više politički angažirani ili ostati po strani kao da se ništa ne događa?

Sve je politika. Ne možete se sakriti od toga. I mislim da je važno podići glas ako nešto nije u redu. I ne biste se trebali bojati to učiniti. Previše je umjetnika koji ostaju po strani i previše brinu o svom izgledu na društvenim mrežama, a što god da su naumili, to nema veze s duhom glazbe koju svi toliko volimo. Ali ovo je samo moje osobno mišljenje.

3. Mnogim DJ-evima je raspored opet pun a pošto su zadnje dvije godine preokrenuli bioritam, tj vratili ga na tvorničke postavke, sada se žale da im je teško vratiti se u formu za putovanja i noćni rad. Kako si ponovno uspio ući u ciklus putovanja i nastupanja?

Nastojim održati balans i ne prihvaćam toliko mnogo nastupa kako prije. Za vrijeme pandemije vratio sam se na posao koji sam radio prije dj-inga i to mi je puno pomoglo. Ne želim se vraćati u situaciju da imam pritisak prihvaćanja što više nastupa da bih mogao normalno živjeti. Uz dnevni posao osjećam se puno opuštenije. Muzika je opet ono što je bila na početku, velika zabava bez puno stresa. Kad samo od toga živite veliki je pritisak i često radite pogrešne stvari. Nikako se želim vratiti u taj hardcore ciklus putovanja i nastupanja. Iako beskrajno volim djing odlučio sam da ću prihvaćati samo ono što me čini sretnim, bez puno stresa i kompliciranih putovanja bez spavanja.

4. RA je nedavno objavio članak o promotorima koji se bore s problemima oko organizacije nakon Covida. Prodaja ulaznica ne ide kako se očekivalo, ljudi su vrlo oprezni, mnoge agencije i dj-evi naplaćuju puno više nego prije Covida. Puno nastupaš,u kontaktu si s vlasnicima klubova, promotorima, organizatorima. Osjećaš li ili si čuo za ove poteškoće?

Ne znam koliko drugi DJ-evi ili agencije naplaćuju ali ako misle da moraju naplatiti više, trebali bi biti sigurni jesu li vrijedni toga. Da sam vlasnik kluba ili promotor jednostavno ne bih više angažirao te ljude. Bilo je puno pohlepe prije pandemije, a sada je još više.

5. Poznato je da si radoholičar koji provodi puno vremena u studiju te da izdaješ puno glazbe na različitim etiketama. Kako stvari stoje s tvojim etiketama?

Trenutno vodim samo Sim Audio Records skupa s prijateljem Jamesom Blondeom. Bez ikakvog presinga objavljujemo kada to osjetimo. Ne želimo nikakav pressing. Novo izdanje izlazi početkom srpnja.

6. Dolaziš iz metal scene i tvoji glazbeni korjeni su dosta različiti od techna. Kada se dogodila ta promjena?

Iskreno, nikad se nisam odrekao svojih korjena, samo sam ih proširio. Još uvijek uživam u metalu, hardcoreu i rocku 60ih i 70ih. To je glazba koju najčešće slušam u autu i doma. Kad idem vani to se mijenja u house I techno.

7. Neizbježno je da te pitamo o godinama provedenim kao Berghain resident. Kkao je došlo do toga. Kako se to odražilo na tvoju dj karijeru I na koncu kada si odlučio napustiti rezidenciju?

Michaelu, jednom od vlasnika, jako se svidjela muzika na mojoj etiketi Vidab te me je 2008. pozvao za napravim večer u Berghainu pod svojom etiketom. Kliknuli smo i oda tada sam član kolektiva sljedećih 10 godina što je definitivno pomoglo mojoj karijeri i skupa s mojom produkcijom učinilo me prepoznatljivim u svijetu techna. Ali kako to obično biva ništa nije vječno i najveće privlačnosti nakon nekog vremena dođu do svog kraja. To je prirodni proces. Krenuli smo svak svojim putem iako ponekad I dalje odvrtim u tom fantastičnom mjestu.

9. Već si nekoliko puta puštao u Hrvatskoj ali prvi put na Moondanceu. Kakva iskustva imaš s ovih podrčuja I što očekuješ od Moondancea?

Vjerojatno vam to svi govore da je super gostovati u vašoj zemlji ali to je doista tako. Osjetio sam veliko gostoprimstvo i povezanost s publikom od prvog takta. Osim toga, zemlja vamje prekrasna, hrana izvrsna. O Moondanceu sam čuo sve najbolje od kolega koji su već nastupali i zaista se veselim nastupu u kuli Kamerlengo. Osjećam se privilegirano nastupiti na jednom takvom beskompromisnom festivalu.

MOONDANCE FESTIVAL PROGRAM

 Centralni događaj – 1. večer @ Kamertlengo
 Centralni događaj – 2. večer @ Kamertlengo
 Pirate Boat Party  
 Electric Boat Party  
 Službeni after party
 DJ& Production Workshop 

 Line Up:
 Insolate
 Jamaica Suk
 Mr. C
 Oliver Deutschmann
 Saytek live
 Forest People
 DJ Jock – live  i mnogi drugi

Regionalne ulaznice : https://bit.ly/3hLMVZQ

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano