Skip to main content
  • 16.11.2017.

Paul Sparkes – dulji setovi omogućuju slobodu kod glazbenog izražavanja

Ususret subotnjem novom izdanju Tech Room-a koji će se održati u Boogaloou, donosimo intervju sa gostom, DJ i producentom Paul Sparkesom. Prije nego zaprljate party cipelice u subotu 18.11. smjestite se u stolac i pročitajte što nam je Paul sve ispričao.

Piše: 

Bila je to 1995. kada je Paul Sparkes napravio svoje prve korake kao DJ i nije mu dugo trebalo da počne po drugim svjetskim klubovima traže nove žrtve svoje vrhunskih setova. Britanac sa amsterdamskom adresom posebice uživa u setovima duljeg vijeka, jer mu otvaranju dovoljno prostora da složi jednu posebitu priču u kojoj će svaki pojedinac uživati. Kao DJ, Paul je rezident mjesečne večeri u amsterdamskom Club NL, sa programom Floorplay. Što se tiče produkcija, ima uspješna izdanja za labele LooqRecords, Sexonwaxlabel, Baroq Recordings, te super-poznati, njujorški Nervous Records. Njegova traka Need To Move, izdana za Tokyo Red Recordings smjestila se u Tech Top 100 Traxsource-ove ljestvice. Dovoljni su to dokazi kako je za novo izdanje Tech Room-a izabrano ime koje će ponuditi potrebnu kvalitetu programa.
{youtube}zUeET3yq9-E{/youtube}

1. Pozdrav, Paul, čast nam je ugostiti te za Klubsku Scenu. Za one koji to još ne znaju, tko je Paul Sparkes, kada je započeo tvoj put, što je bilo toliko posebno da si odlučio živjeti glazbu?

boogaloo nye

Počeo sam raditi svoje partye u Londonu 1995. godine, u starim barovima i pubovima gdje ljudi nisu stvarno razumjeli glazbu i došli su ili zbog tučnjave ili zbog djevojaka. Učinio sam to jer nisam mogao dobiti rezidencije u velikim londonskim klubovima u to vrijeme. Tako smo ja i moji frendovi to  učinili sami. Vidio sam svakakve ludosti koje riječi ne mogu opisati na tim ranim party-ima. Bili smo sretni što ih nismo preokrenuli naglavačke.
Nakon 6 godina odlučio sam se otići malo dalje i preseliti u Amsterdam iz Londona. Razmatrao sam kao opcije New York i Berlin, ali Amsterdam je bio bliži. Stekao sam reputaciju kao DJ koji je dovodio hrpu svojih frendova na party, a vlasnici uvijek žele pune klubove, osnovnu ekonomiju. Kao DJ u inozemstvu, počeo sam na mjestima poput SAD-a, Dubaia i Izraela negdje oko 2003. i od tada je sve sve samo raslo. Sada internet olakšava ljudima da čuju ono što svirate – tada ste morali doći u klub jer nije bilo Soundclouda ili bilo čega drugoga. I bilo je tu puno tegljenja teških vinilnih torbi koje bi ponekada i nestale prilikom prijava na aerodromima.

2. Ti si londoner, ali također si i rezident u amsterdamskom CLub NL s programom Floorplayom, kako su ti se putevi u ovoj priči posložili?

Prebacio sam se u Amsterdam 2001. godine, pušio sam travu i živio u napuštenoj sobici. Na početku sam svirao besplatno, htio sam samo svirati i sa svojim talentom dogurati do nekuda. Onda sam to počeo ozbiljno shvaćati i odlučio se ići za time i tako promijeniti svoj život i izgradio si studio gdje sam se fokusirao na profesionalno stvaranje glazbe. Imam tu teoriju da su Nizozemci poput Engleza jer smo pomogli niozemskom oslobođenju nakon Drugog svjetskog rata. Nizozemci su iskreni, bez sranja. Što na prvu može biti bolno kada ste pristojni Englez, ali naviknete se na to! Amsterdam je izabran kao osmi najbolji grad na svijetu za život – ali za mene je najbolji, sigurno po pitanju glazbe, muzeja i ludila.

3. Zainteresiralo nas je to da imaš jaki apetit na setove od 5 sati ili čak i duže, što je tako posebno u dužim setovima i koja je po tebi razlika u odnosu na one kraće? Je li možda to da dulji set daje mnogo više prostora za vođenje publike na pravu glazbenu avanturu?

Jedan DJ može kontrolirati energiju tokom noći lakše nego 2 ili 3 DJ-a. Drugi DJ-i žele ispričati svoju priču i vrlo rijetko teće u dobro smjeru. Određene trake bolje funkcioniraju u duljim setovima setovima nego u onima kratkog vijeka. S duljim setovima ljudi će ostati do kraja ako sve odigrate savršeno. To vam omogućuje slobodu kod glazbenog izražavanja, a ne morate svirati jače trake kako biste napravili trenutačnu promjenu. To je kao dobar seks, nema potrebe za žurbom. Druga stvar je priprema. Uvijek ćete morati pripremiti duljii set daleko više pažljive nego DJ gost koji je rezerviran za sat i slično. To čini razliku između boljih DJ-a i onih manje ozbiljnih. Jednom sam svirao oko 8 sati, to mi je bio najduži set koji sam odradio, koliko se sjećam. U to sam vrijeme u jednom trenutku jeo hranu iz McDonaldsa.

4. Možeš li nam reći nekoliko savjeta koji mogu poboljšati set jednog DJ-a. Je li prva traka najvažnija ili publika sve počinje osjećati oko treće ili četvrte?

Možete vi započeti set s jačim trakama kako bi odmah unijeli promjenu i podigli atmosferu, iako ako je mjesto već u ludilu, možda će biti bolje da odsvirate manje energičnu traku, tako da možete dobiti određenu visinu koja će vam pomoći oko izgradnje set. Ponekad je potrebno i vremena da se naviknete na novi soundsystem ako ste na turneji, tako da da, mislim da 3. ili 4. traka mogu biti "lock in" trenutak kada se stvara ozbiljnija konekcija i noć zapravo započinje.

5. Ovo je tvoji prvi posjet Zagrebu, ali ljeti si svirao na međimurskom Forestlandu i dobio si prvi uvid na hrvatsku publiku. Kakve su prve impresije?

Vrlo izražajna publika! Bilo je stvarno dobro vidjeti kako ljudi razumiju glazbu. Svaka traka treba malo više energije od prethodne, a ljudi su se jako dobro odazvali prebacivanju između housea, zatim techa i techna, a potom i pojedinih 'trenutaka' prema kraju. Ekipa Forestlanda učinila je nevjerojatan posao na tom festivalu. Volim Hrvatsku, ljude i hranu – aerodrom je toliko nov da se boja još uvijek suši. Volio bih popiti piće s Slavenom Bilićem zapravo, pravi karakter.

6. Život DJ-a ponekad postaje grub, kako odgovoriti na to?

Sve je u ravnoteži. Nakon dobrog subotnjeg partya još se uvijek se u ponedjeljak od glazbe možete osjećati "high". Zato morate ići na trčanje i odmoriti se i procesuirati malo emocije. I ostavite uši da odmaraju. Možete pretjerati, ako se ne možete bar malo isključiti. Ponekad su putovanja naporna, ali jako sam sretan što sve ovo zapravo i radi, tako da apsolutno nema žalbi sa moje strane.
{youtube}_1MaVwwkd5s{/youtube}

+ bonus – Kada bi mogao imati bilo koju moć na svijetu, što bi poželio i zašto?

Unutarnji mir (Jeli to uopće moć? Nisam siguran! Ha!)

** Molim te, podjeli s nama traku u koju si se prvo zaljubio, bez obzira na to da li je elektronička ili ne, traku koja uvijek pronađe put do tvog seta i traku za koju znaš da će na nju svi uvijek plesati!

Našao sam se u zadnje vrijeme slušajući Simple Minds i još uvijek zvuče sjajno. Cubicolor, Patrice Baumel i Bicep su dosljedni producenti inteligentne i kvalitetne plesne glazbe.
{youtube}gtR6EXvZSao{/youtube}

{youtube}Xvlym4g9SQQ{/youtube}

Za pultom će se joć naći dobro nam poznati E-Base, ujedno i pokretač Tech Rooma. Za svo ovo vrijeme, Varaždinac u duši, napavio je puno velikih stvari na sceni, bio rezident brojnih programa koji su se brzo usadili u srca plesača i vrtio sa renomiranim imenima svjetske elektroničke scene. Društvo će mu praviti i rođeni Čakovčanin, After E, osnivač programa Dirty Secret.

https://www.facebook.com/events/146902896042756/

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano