Skip to main content
  • 29.11.2023.

Petra Vranić priča nam o brendu Linija koji je inspiriran uličnom kulturom

Linija je kao brend ulične mode osnovana u Rijeci 2020. godine. Kroz svoje tri godine postojanja izlazi iz modnih okvira i širi se na umjetničke izložbe radova i organizaciju evenata elektroničke glazbe


Linija je većinu svojih događaja realizirala uz pomoć Greenlightovih DJ-eva, a od nedavno ima i svoje rezidente: Sven Kraljić (ČK) i Pacho (ZG). Od značajnijih evenata koji su organizirani u suradnji s Greenlight kolektivom valja istaknuti one na koje su doveli Kassian (UK) i Keplera (UK). Kada govorimo o odjeći, iza Linije je 8 modnih kolekcija, a zimska inačica posljednje pod nazivom “A Little Bit Funkier” bit će predstavljena na dodjeli nagrade Ambasador.

S obzirom da se radi o brendu koji je inspiriran uličnom kulturom, Linija odijeva nekolicinu mladih freestyle sportaša, a rado se odazove i kao sponzor na plesnim natjecanjima. Upravo se kroz takve suradnje brend približio plesačima i onima koji prate takvu umjetnost, stoga nije neobično da će se brend predstaviti plesom u izvedbi plesača skupine Flame, s koreografijom kreiranom pod Lumbrela agencijom uz koreografa Dominika Valića.

1.    Kako si došla na ideju pokretanja modnog brenda?

Linija je nastala tako što sam svoje slike s platna prenijela na dizajn majica. Inicijalna ideja bila je da to budu majice za moje prijatelje i poznanike i s vremenom se priča proširila.

2. Kod Linije je zanimljivo što se osim modom, bavi i praćenjem rada sportaša i sportašica, plesnih skupina, organizira izložbe i partije elektroničke glazbe. Kako je došlo do povezivanja Linije s organizacijom evenata elektroničke glazbe i drugim spomenutim aktivnostima?

Elektronička glazba bila je ono na što sam i sama izlazila, pa smo tako jednom prilikom Ian Staraj, koji je sada dio dua Phonophobes, i ja odlučili napraviti prvi event pred skoro dvije godine. Nismo imali nikakva očekivanja, ali publika je dobro prihvatila taj prvi party i nakon njega su se samo nizali. Što se tiče suradnji i sponzorstava freestyle sportaša i plesača/ plesnih skupina, to je također krenulo dosta spontano– znala sam par ljudi u tim aktivnostima koji su dalje širili dobru sliku o Liniji i donosili nova poznanstva. Sve je krenulo od photoshootinga u snow parku na Platku početkom 2021. Godine kad sam izbacila prve fotke s borderima. Nakon toga sam pokrenula “talent hunt” na Linijinom Instagramu gdje su ljudi mogli nominirati talentirane prijatelje koji zaslužuju sponzorstvo. Od tad surađujem s nekolicinom mladih sportaša i sportašica te plesača i plesačica iz Rijeke i Zagreba. Drago mi je podržati mlade ljude koji se trude biti uspješni u nekom sportu jer smatram da često taj trud na našem području ostane nezamijećen.

3. Možeš li nam više reći o tome kako je Linija aktivna na riječkoj sceni elektroničke glazbe? S kime surađujete, koje događaje organizirate?

Kroz Liniju sam krenula s organizacijom partija 2022. godine u suradnji s Phonophobesima. Kasnije, kad se oformio Greenlight kolektiv, počelo je nas šestero zajedno raditi evente. Do sad smo imali dva gostovanja iz Velike Britanije (Kepler i Kassian) u klubu Crkva, a dečki iz Greenlighta nastupali su i na Linijinim događajima u Nemo Klubu, Nemo Pubu i Manualu (u kojem je održan naš prvi party). Osim toga, Linija surađuje s Nemo Klubom u organizaciji njihovog programa pod nazivom Makijato. Na Makijatu su do sada nastupali Pepi Jogarde, Paolo Barbato i Rotor Motor uz podršku lokalnih DJ-a. Linija odnedavno ima i dva residenta- Pacho (Zg) i Sven Kraljić (Čk), a prosinac za Liniju donosi i prvi party izvan Hrvatske jer 08.12. plešemo u ljubljanskom Publika Bar klubu s Grencom, Phonophobesima, Svenom Kraljićem i Balenom (SLO).

4. Osmišljavaš li sama sve kolekcije i čime su one obično inspirirane?

Sama osmišljavam svoje kolekcije, a većina ih je inspirirana upravo klupskom kulturom i elektroničkom glazbom. Zato su dvije kolekcije dobile naziv prema poznatim trakama (Who Loves The Sun i A Little Bit Funkier). Ljudi, Linija majice vole nositi u izlasku i zanimljivo je vidjeti te dizajne na nečijim leđima, u gužvi, na plesnom podiju. Kako bi se podsjetili iz čega Linija crpi inspiraciju, jedan dio nove kolekcije koja se predstavlja na Ambasadoru prikazuje fotografije s fotoaparata na film koje su snimljene na Linijinom prvom eventu, a drugi dio svijetli u mraku.

5. Je li brend usmjeren samo na Rijeku ili se proizvodi mogu dostaviti i u druge gradove?

Linijini proizvodi mogu se kupiti u cijeloj Europi, pa sam tako do sad majice slala u gradove poput Pariza, Amsterdama, Kelna i Rotterdama.

6. Uskoro će se Linija predstaviti u Zagrebu na dodjeli nagrade Ambasador. Je li ovo prvo gostovanje izvan Rijeke i hoće li ih biti još?

Veselim se Ambasadoru i prvom predstavljanju Linije u vidu plesnog nastupa. Prvi Linijin “izlet” u Zagreb bio je 2022. godine kad smo radili event u Mojo Baru u Martićevoj ulici. Hoće li biti još gostovanja u Zagrebu ne znam, ali se nadam da hoće.

7. Koje su tvoje želje vezane uz budući rad Linije?

Želja mi je da u budućnosti plešemo na lokacijama izvan klubova i barova. Nadam se da će proljeće 2024. donijeti naš prvi open-air event. Kada govorimo o dizajnima, voljela bih u budućnosti imati više vremena eksperimentirati s različitim vrstama printa i materijala.

Petra Vranić stoji iza brenda Linija, studentica je diplomskog studija Ekonomskog fakulteta u Rijeci te osnivačica i voditeljica programa elektroničke glazbe srijedom (Ssrijeda) u riječkom Rakhia Baru. Pokrenula je Liniju u 2020. godini tako što je svoje slike u single line izvedbi s platna prenijela na odjeću. Iz takve tehnike slikanja bez podizanja kista proizlazi i samo ime brenda jer je sve jedna linija. Ssrijedu je pokrenula kao projekt oživljavanja centra grada Rijeke srijedom uz ritmove elektroničke glazbe. Program  je počeo u lipnju 2023. i od tada je sa preko 15 izdanja ugostio 10 mladih DJ-a i DJ-ica. Osim toga, Petra je sa koreografom i plesačem Dominikom Valićem nedavno pokrenula agenciju Lumbrela koja se bavi kreativnim rješenjima u poslovanju (marketing, organizacija zabavnih manifestacija i slično).

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem