Razgovori sa scenom iz karantene – Disrupted Project
Allen Spion aka Disrupted Project je od samog početka bio više zainteresiran za produkciju i live performance te je kroz zadnjih 15 godina izdao ploče za poznate labele poput ARTS Rec., Bokhari Rec. i domaći Out Of Place.
Ima nekoliko izdanja i na našem Vakum Rec. (čiji je i suvlasnik), a evo što nam je kazao u kraćem intervjuu.
1. Kakav ti je bio glazbeni put prije korone, što se promjenilo zadnjih mjesec dana i kako si na umjetničkom polju provodio ove dane u karanteni tj. što si promjenio?
Ništa puno se nije promjenilo za mene, osim što zadnjih mjesec i pol imam više vremena za produkciju i rad na drugim projektima osim elektroničke glazbe. Ironično, najbolje mi ide produkcija ujutro dok sam čiste glave ali to je inače period kad sam na poslu tako da mi je ovaj period dobro došao u tom pogledu. Također, uspio sam snimiti dva livestream videa, jedan 'kućni' sa dvije mašine u dnevnom boravku i naknadno video mog kompletnog live-a koji se streamao na domaćoj Klub Kotač platformi.
2. Kako napreduješ sa svojim live performance-om?
Moj live je nešto što nikad neće biti završeno haha. To mi je on-going proces u kojem stalno dodajem, mijenjam i nadopunjujem stvari i opremu s kojom 'lajvam'. Kroz godine sam 'proletio' puno elektroničkih stilova i ne vidim da će se to uskoro promjeniti. Većina live artista su usko vezani za jedan stil što je sasvim u redu, ali ja osobno to ne mogu. Volim svašta producirati i izvoditi live, od techna i electra do breakbeata, acida i old school rave-a.
3. Kakva misliš da je budućnost scene nakon ublažavanja mjera sa socijalnim distancama i što ćeš raditi do povratka clubbinga, festivala, nastupa?
Scena će zasigurno biti zadnja kojoj će se omogućiti nesmetano i neograničeno djelovanje tako da mislim da će povratak na staro biti poprilično dug. Ali u drugu ruku, mislim da će prvi eventi koji će vjerojatno biti ograničeni na stotinjak ljudi biti dobra stvar za lokalnu scenu. Uvijek sam više volio male intimne klupske evente nasuprot velikh produkcija tako da mislim da to neće uopće biti loše za svojevrsni 'povratak' klupskim vrijednostima i glazbi bez nekih velikih pompi. Underground kako bi rekli. E sad, koliko će trebat ljudima da se vrate na floor ne bi htio nagađati, to će vrijeme pokazati. Ja ću osobno biti sretan da u tom periodu normalno radim svoj dnevni posao i osim eksperimentiranja sa produkcijom mogu otići na more često. Sve ostalo su trenutno luksuzi bez kojih svi možemo u ovom trenutku.
4. Kakvi su tvoji glazbeni planovi za budućnost?
Imam trenutno više izdanja u procesu od kojih ću spomenuti potpisanu stvar za legendarni BBE Records, ali sve se to sad prolongiralo zbog ove situacije pa ne znam još kad će sve ugledati svjetlo dana. Također s Borutom Cvajnerom trenutno radim na devetom izdanju Vakum Recordsa ali i tome nešto više kad se situacija smiri. Osim toga radit ću dalje i na svom prvom albumu kao Allen Spion, ime pod kojim produciram više filmski orijentiranu muziku i nadam se da ću do kraja godine uspjeti u tome.
5. Što misliš o online platformama koje su pokrenute diljem svijeta i u nas. Možeš li izdvojiti neke koje su te impresionirale?
Pa nemam neko posebno mišljenje. To je prirodni tijek situacije i bilo je za očekivati da će se sve prešaltati na web stream jer glazbu ne možeš zaustaviti. Ne vidim to kao neku prijetnju kasnije kad se počne normalizirati stanje sa eventima vani, streamova je bilo i prije tako da ne mislim da će se to odraziti na real evente jer koliko god ih ima u ovom periodu, internet stream nikad neće zamjeniti 'the real deal'. Jedino mi je možda žao što nisam naletio na nešto puno live performance streamova. 99 posto su DJ-setovi i tu sam se nagledao stvarno svačega haha. Ako trebam nešto izdvojiti to bi bio DJ Pete sa Hard Wax-ovog streama. Bez 4/4 ritma i odlična selekcija dubby i dubstep izdanja!
6. Možeš li čitateljima preporučiti neke knjige koje valja pročitati u ovo doba (glazbene ili općenite) ili filmove ili tutoriale za produkciju koje valja pogledati?
Zadnje dvije knjige koje sam kupio su odlični 'Starac i More', te Orwellov '1984' koji je čak i prikladan za ovaj period ako vas ta distopijska shema svjetskog poretka interesira. Tutoriali za produkciju koje gledam su jedino za ritam mašine i samplere, ništa za produkciju generalno. Ali mogu spomenuti za Ableton headse knjigu legendarnog Dennis DeSantisa 'Making Music – 74 Creative Strategies for Electronic Music Producers'. Ima stvarno super tipsa i tricksa za taj DAW i produciranje in general.