Skip to main content
  • 17.04.2023.

Retrospektakl: Marko Nastić otkriva kakav je osjećaj obilježavati četvrt stoljeća karijere

Noć u kojoj se prošlost spaja s budućnosti je upravo 22. travnja u beogradskom Hangaru uz 50 sjajnih i pomno odabranih DJeva s domaće scene

Piše: 


Marko Nastić 25 godina svoje karijere obilježava u velikom veselju sa svojim najbližima i poziva sve da se pridruže jedinom događaju u kojem postoji 0% šanse da će DJ imati loš set i u 8 i pol sati spektakularne retrospektive najvećih hitova koje ćete svi prepoznati momentalno.

Dok smo gledali letove za Beograd za idući vikend, čuli smo se s Markom i dobili odgovore na par pitanja o eventu, ali i o njegovom životu.

Ovogodišnji Retrospektakl je svakako nešto novo, a vidimo da si ga baš kompleksno osmislio. Kako si došao na ideju da baš 50 DJeva nastupa?

  • Obzirom na to da je ovo proslava 25 godina moje karijere, želio sam da je, što bi se reklo, proslavim u krugu obitelji :). Tko zna, možda ću za proslavu 30 godina raditi sam. Imamo veliku viziju za ovaj projekt, u budućnosti bismo htjeli raditi Retrospektakl – Balkan, Retrospektakl gdje bi pored mene nastupale samo kolegice, i naravno ono o čemu cijela ekipa mašta – Retrospektakl festival, gdje bismo obuhvatili više žanrova, na nekoliko stageva. Ali da se vratim na pitanje, originalno je počelo kao proslava 20 godina moje karijere, i onda smo brainstorming-om došli do imena, a zatim i cijelog koncepta.

 

Četvrt stoljeća karijere je iza tebe, a ti nas iz godine u godinu samo iznenađuješ sa nečim novim. Što je tvoja tajna u kojoj pronalaziš konstantnu inspiraciju i alate za stvaranje materijala koji nas izuvaju iz plesnih cipelica?

  • Odavno sam shvatio da je ovo nešto što jako volim raditi i mislim da je ključ u tome da je to jedina stvar kojom se bavim i živim to. Inspiraciju pronalazim na razne načine, uglavnom u muzici i ljudima. Uz to mi obitelj daje dodatni vjetar u leđa.

Retrospektakl je glazbeni vremeplov, misliš li kroz večer obilježiti svoje glazbene ere ili što možemo očekivati?

  • Prvi Retrospektakl je počeo sa trakama iz 2018. godine, a završio se u 90im. I moram priznati da je bio veoma obiman posao selektirati tu količinu glazbe po godinama, koja je išla baš tim redoslijedom. Ove godine je sličan koncept, počinjemo u 2023. ali idemo od house-a, minimala, ka trance-u i technu. Ideja je da večer ide uzlaznom putanjom sa puno hitova.

 

Dan D se bliži, raste li uzbuđenje ili si pod stresom da sve bude savršeno?

  • Ovo je treći po redu Retrospektakl, drugi veći, ali definitivno još bolje isplaniran i organiziran. Naravno da je stres uvijek prisutan zbog obujma posla, ali u usporedbi sa onim od prije 5 godina, osjećam se puno smirenije. Za ovaj događaj je pored svih ljudi koji su neophodni za organizaciju i funkcioniranje jednog ovako velikog projekta, angažirao još osamnaestero ljudi, pored Petra i mene, koji već pet mjeseci konstantno rade i koji će ovom događaju dati jedan poseban pečat i doprinos:
  • Producent i autor: Petar Biberčić 
  • Programski urednik i autor: Marko Nastić 
  • Redatelj: Đorđe Marjanović Đoca 
  • Kreativni producent: Dejan Tomka 
  • Art direktor: Marko Vajagić 
  • Direktor fotografije:  Marko Obradović Edge 
  • Montažer: Andreja Radosavljević Meda
  • After movie reditelj: Pavle Terzić 
  • PR: Preventer – Barbara Garčević i Gaga Bugarčić
  • Izvršni producent: Aleksandra Nastić 
  • Animation & post production: Fried TV – Vuk Tatalović
  • Costume design: Ivana Vasić i Ivana Šešlija
  • Koreografija: Sandra Mišić – Fluid
  • Tehnička produkcija: Boban Pavlović – AVL Solutions
  • Stage manager: Vladimir Dragaš
  • VJ-ing: Enes Vilić
  • SFX: Srba Kabadajić
  • Oprema: Access Pro Group

Nakon ovoliko nezaboravnih godina na glazbenoj sceni, uspijevaš li naučiti nešto novo? Pogotovo od svih mladih nada koji preuzimaju pult u zadnje vrijeme.

  • Definitivno, na mladima svijet ostaje. Volim provoditi vrijeme i raditi sa mladim, kreativnim ljudima koji me inspiriraju. I mislim da je to obostrano, jedni drugima prenosimo pozitivnu energiju, i tjeramo se da budemo još bolji. To je i najprirodniji način za zdrav napredak. 

 

Kad smo kod mlađih uzrasta, na Instagramu viđamo tvoje dvije djevojčice. Sigurni smo da su ponosne na svog tatu. Zanima li ih muzika i misliš li da će se okušati u glazbi jednog dana?

  • Moje kćerke su još uvijek male da bih mogao reći da već znam čime bi se mogle baviti u budćnosti. Za sada, starija je otkrila strast prema crtanju, dok je mlađa i dalje na igračkama. Ali rastu uz puno muzike, imaju već omiljene pjesme, a ako se jednog dana odluče da je muzika ono čime se žele baviti, imat će najveću moguću podršku, a i od koga da nauče (ako to bude dj-ing 🙂 ). U svakom slučaju, kada ostarim, one će biti nasljednice moje muzičke ostavštine. 

 

Koji je događaj, ako ga možeš izdvojiti, koji ti se posebno urezao u pamćenje po lijepim sjećanjima u ovih 25 godina?

  • Uh, to je teško pitanje, jer ih zaista ima mnogo. Definitivno neću nikada zaboraviti moj prvi nastup u klubu Industrija. 

Nedavno si i osvojio Nagradu Ambasador čija dodjela se održavala u Zagrebu, čestitamo ti još jednom! Kada te opet možemo očekivati u Hrvatskoj sa nekom glazbenom poslasticom?

  • Evo i da se ja još jednom zahvalim na tome, bila mi je velika čast i zadovoljstvo. Volim da puštam svuda u Hrvatskoj, i imam puno bliskih prijatelja. Sljedeći put me možete slušati u svibnju na Sea Star festivalu u Umagu, u b2b setu sa Dejanom Milićevićem.

Za kraj, uvijek nam je lijepo razgovarati sa bliskim prijateljima kao što je nama Marko Nastić. Ovim putem mu želimo reći da smo iznimno ponosni na njega i da mu želimo svu sreću u daljnjoj, dugoj karijeri. 

U međuvremenu, mi smo svoje kofere već spakirali, tako da se vidimo u Hangaru 22. travnja, gdje prošlost susreće budućnost, a vi možete do tada osvojiti karte za nezaboravnu večer u našoj nagradnoj igri u suradnji s Retrospektaklom. Za više info klizni niže na Instagram.

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem