Skip to main content
  • 29.07.2021.

Ruben de Ronde: Ako se na nešto usredotočiš, možeš to učiniti!

Nizozemski DJ i producent Ruben de Ronde poznat je ljubiteljima trance glazbe kao voditelj u tjednoj emisiji A State Of Trance (ASOT) popularnog nizozemskog DJ-a i producenta Armina van Buurena.

Ruben na emisiji započinje raditi još davne 2007. godine nakon što se zaposlio u Armadi Music kao A&R menadžer, no od 2011. godine u potpunosti se posvećuje ASOT-u što zbog rastuće popularnosti emisije, a što zbog ASOT festivala koji se vrlo brzo, osim u Nizozemskoj, počeo održavati i globalno. 2017. godine, točnije od 800. emisije kada se ASOT započeo emitirati iz studija u Amsterdamu na streaming platformama kao što su Youtube, Facebook i Twitch, postaje Arminov suvoditelj. Vlasnik je labela Statement! Recordings posvećenog progresivnoj trance glazbi te voditelj vlastite trance emisije "The Sound Of Holland". Do sada je objavio četiri autorska albuma: "From Sao Paolo to Sofia" u 2013., "My Story" i "TogetheRR" (u suradnji s nizozemskim DJ-em i producentom Rodgom) u 2017. te "Different" u 2019. godini, kao i brojne singlove i remixeve.

Ruben je jedan od pionira DJ i produkcijskih streamova na sve popularnijoj platformi Twitch na kojoj ima preko 20,000 pratitelja, a od siječnja ove godine postaje i ambasador Team Liquida, esports organizacije s kojom se povezao kroz svoju ljubav prema gamingu.

boogaloo nye


Photo credits: Armada Music

Ove je godine objavio nekoliko novih traka, poput "Bloodstream" u suradnji s legendarnim nizozemskim trance DJ-em i producentom Ferryjem Corstenom koji se prošle godine također pridružio ASOT-u kao voditelj, "Lose Yourself" u suradnji s južnoafričkom vokalisticom That Girl te remix nove trake legendarnog britanskog DJ-a i producenta Chicanea "An Ocean Apart" koji je prošli tjedan objavljen u izdanju Modena Records, Chicaneovog labela kojeg zastupa Armada Music. Nedavno je u svojim Twitch streamovima najavio i svoj novi peti album koji bi trebao izaći u listopadu ove godine.

S Rubenom smo sjeli na festivalu trance glazbe Senses, održanom na Zrću na otoku Pagu od 12. do 15. srpnja ove godine, a kako bismo razgovarali o njegovom večerašnjem nastupu, nadolazećem albumu i nastupima, trance glazbi, ASOT-u i Twitchu, ali i o cijeloj ovoj situaciji s festivalima i streamovima u pandemiji te još puno toga!

Pozdrav Ruben i hvala ti puno što si odvojio vrijeme za razgovor s nama! Večeras smo svi doista uživali u tvom setu! Senses je zapravo tvoj prvi festival u inozemstvu nakon dugo vremena bez nastupa zbog pandemije. Reci nam kako si se osjećao nastupajući večeras uživo pred publikom?

To je prvi put da sam ušao u avion nakon otprilike 15 mjeseci. Inače napravim više od stotinu letova godišnje tako da je ovo bila čudna godina, ne samo za mene, već i za sve. Bilo je prilično emotivno svirati uživo večeras, pogotovo neke od novih traka, i opet imati tu energiju publike.
 

Tvoj je set bio vrlo energičan, iako si predstavnik progresivne trance glazbe. Reci nam više o tome što si večeras svirao?

Uopće se ne bih nazvao „progresivcem“ jer sviram što želim, ako odgovara raspoloženju. Imao sam određeni set u mislima za večeras, ali ako DJ prije tebe svira energičan set, moraš se tome prilagoditi. 95% traka u mom setu večeras bile su moje trake. Primijetio sam da u publici ima i ljudi koji možda nisu toliko duboko u trance glazbi pa sam odsvirao još nekoliko traka s poznatim vokalima, poput traka Above & Beyond. Jednostavno moraš znati čitati publiku, mislim da sve s tim počinje i završava. Puno je novih DJ-a koji nemaju pojma što je to. No, kako sam u srcu DJ, to mi je normalno. Također, bilo je toliko drukčije od sviranja pred kamerom u mojim Twitch streamovima, iako imam poseban odnos s vama koji ste u mojoj Twitch zajednici. No, sviranje pred publikom na plesnom podiju je uvijek nešto drugo.


Photo credits: Armada Music

Festival Senses organiziran je kao siguran event, ograničenog kapaciteta, a uvjet za ulazak je posjedovanje EU digitalne COVID potvrde, sukladno pravilima Nacionalnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske. Misliš li kako su ovakvi eventi budućnost te da su doista sigurni? Primjerice, nedavno je u Nizozemskoj zabranjeno održavanje festivala do 14. kolovoza ove godine zbog izbijanja zaraza.

Tjedan dana prije Sensesa svirao sam na Luminosity Beach In Search Of Sunrise kod nas u Nizozemskoj koji je također bio organiziran kao siguran event prema pravilima nizozemskih nadležnih tijela. Koliko su takvi eventi stvarno sigurni, ne mogu reći jer nisam znanstvenik. Na papiru, oni bi trebali biti sigurni, dokazujući da svi koji pohađaju event nisu zarazni. Ne znam bi li ovo doista bila budućnost evenata – pretpostavljam da će pandemija na kraju proći i da će se stvari vratiti u normalu. Ne znam točno zašto je naša Vlada donijela odluku o zabrani festivala. Broj slučajeva je navodno porastao zbog noćnih klubova i festivala. Ljudi se jednostavno previše približe jedni drugima na takvim događanjima.
 

U ovom trenutku u Hrvatskoj još uvijek nemamo puno slučajeva zaraza, iako smo se počeli otvarati za festivale u slično vrijeme kao i Nizozemska.

Mislim da je to možda zato što Hrvatska ima ljepše vrijeme i zato što su ljudi općenito zdraviji. No, situacija s pandemijom toliko je nepredvidiva. Nitko ne može znati što će se točno dogoditi. U Nizozemskoj se situacija praktički promijenila preko noći.

Što se tiče situacije u Nizozemskoj, fanove trance glazbe i ASOT-a zanima hoće li se ASOT 1000, najavljen za 3. i 4. rujna ove godine, održati ili će biti odgođen? Armin i ti najavili ste masovni line up prošlog četvrtka, ljudi su bili toliko uzbuđeni i onda se doslovno dan nakon, kao što si i sam rekao, situacija s festivalima iznenada promijenila.

ASOT je i dalje zakazan za rujan. Ako sve bude u redu, fantastično ćemo se provesti pa stoga razmišljajmo pozitivno. Ali, kao što sam rekao – to zapravo nitko ne zna.
 

Gdje te možemo vidjeti na svirkama ovoga ljeta, osim na ASOT-u 1000?

Prvi vikend nastupa trebao bih svirati na Creamfieldsu, Tomorrowlandu te Mysterylandu na Trance Energy stageu, i to sve u jednom vikendu, ali Tomorrowland je otkazan. Creamfields i Mysteryland zasad su na rasporedu. No, na primjer, sada, ako ideš u Veliku Britaniju, dva tjedna moraš ići u karantenu pa izgleda nemoguće otići u Veliku Britaniju i nastupati na Creamfieldsu. Dakle, to je i dalje veliki upitnik.
 

Ljubitelji trance glazbe u Hrvatskoj pitaju se zašto ovdje nemamo ASOT festival, pogotovo sada kada imamo festivale koji su pokazali da je naša scena trance glazbe sve jača i jača.

Kako nisam dio industrije koja se bavi organizacijom događaja, ne mogu reći više iz te perspektive. Samo znam da se festivali veliki poput ASOT-a moraju napraviti s nekom lokalnom partner event organizacijom. Morate imati nekoga s kim ćete se povezati i tko će to raditi lokalno, tako da nije da ASOT ne želi doći u Hrvatsku.


Photo credits: Armada Music

Što si radio tijekom lockdowna, kako si provodio vrijeme? U tvojim nedavnim Twitch streamovima mogli smo čuti neke nove trake na kojima trenutno radiš.

U prvih nekoliko mjeseci napravio sam puno nove glazbe, čak imam i materijala za dvije ili tri godine, ali u određenom sam trenutku prestao biti toliko kreativan jer nisam imao povratne informacije od publike uživo na plesnom podiju tako da stvarno i izgubiš energiju za stvaranje glazbe. U međuvremenu, osim ASOT emisije, imao sam i puno vlastitih Twitch streamova i tamo izgradio zajednicu koja je također i na mom Discord kanalu, a što mi je puno pomoglo da prebrodim ova teška vremena. To je sjajna skupina ljudi i već sam upoznao toliko njih. Svaki put kad pomislim na to, jednostavno ostanem bez riječi, to je tako odlična zajednica.
 

Slažem se jer sam i sama dio iste te sam oduševljena pozitivom, podrškom i uzajamnim poštovanjem ljudi. Čini mi se da je Twitch potpuno nešto drugo u usporedbi s Facebookom, Twitterom i Youtubeom gdje ima puno negative. Je li Twitch budućnost jer sve više i više DJ-a streama tamo i može li se zapravo od toga živjeti?

Ne možeš stvarno živjeti samo od Twitcha. Za mene je zajednica mnogo važnija. Bio sam jedan od prvih DJ-a zajedno s deadmau5-om koji smo prije šest godina tamo počeli raditi streamove. Twitch je zapravo započeo kao platforma za gamere, što sam i sam. U početku sam radio produkcijske streamove, a zatim DJ streamove. Također sam održao prvi Twitch streaming live event ikad u New Yorku prije dvije godine – to je bio party mog labela Statement! Recordings s Elevven, Rodgom i Gardenstateom u line up-u. Mislim da je Twitch eksplodirao zbog pandemije i postao popularna platforma, ali kako se situacija poboljšala s nastupima, ljudi polako počinju napuštati Twitch što možete primijetiti u broju pregleda. No ipak, Twitch će zasigurno opstati. Ako moram uzeti nešto pozitivno iz ove situacije s pandemijom, to je definitivno moja Twitch zajednica.
 

Fanovi su ti jako odani, no primijetila sam da je to dvosmjerna ulica. Naime, u tvojim streamovima puno komuniciraš s ljudima što više sliči na razgovor uživo nego na tipični jednosmjerni glazbeni stream. Također, nitko se ne svađa oko toga što bi trance glazba trebala ili ne bi trebala biti, kao što je slučaj u trance zajednicama na Facebooku i drugim platformama.

Ljudi ti odluče pokloniti svoje vrijeme, a vrijeme je nešto najvrijednije što ti se ne može vratiti nakon što ga daš. Zato zaista cijenim kad ljudi pronađu vremena za gledanje mojih streamova. Najmanje što mogu učiniti je odgovoriti na pitanja gledatelja. Volim komunikaciju, a i moje formalno obrazovanje je hotel menadžment. U prošlosti je bilo neke negative, ali više ne. Jednostavno, ne možeš svima ugoditi. Mi smo samo ljubitelji glazbe okupljeni oko stvari za koje gajimo istinsku strast i zapravo ne vidim bilo kakav razlog za negativu. Twitch je postao toliko važan dio mog života tako da ću ga uvijek raditi. S povratkom nastupa streamovi više neće biti svakodnevni jer moj raspored to ne dopušta. Također, ponekad moram donijeti odluke kao što su provođenje više vremena u studiju ili s prijateljima i obitelji, što mi je također vrlo važno. Ali uvijek ću raditi Twitch streamove.

Nedavno si u svojim Twitch streamovima te na svom Discordu najavio novi album. Kakve trake možemo očekivati? Hoće li album biti progresivniji ili razmišljaš o promjeni stila?

Da, sigurno ću objaviti novi album, ali neću toliko mijenjati svoj stil. Obično produciram što želim, pa tako i uplifting glazbu. Čak sam radio i hardstyle, dubstep, itd., ali ne objavim baš sve što isproduciram. Još nisam siguran kako će album izgledati, možda će sadržavati 7 ili 8 traka, a ostatak ću sačuvati za kasnija izdanja. Puno je vokalnih stvari, a ljudi koji su pratili moje Twitch streamove mogli su većinu traka s novog albuma čuti u samom nastajanju. To je ono što također volim kod Twitcha – povratne informacije u mojim produkcijskim streamovima od strane gledatelja. Povratne informacije igraju veliku ulogu u mojim produkcijama jer moje trake bez njih ne bi bile iste. Na primjer, kad sam imao produkcijski stream za jednu od mojih novih traka, jedan od mojih gledatelja koji je ujedno i producent,  poslao mi je zanimljiv loop koji je sadržavao gitaru, a iz kojeg sam izvukao određene note, napravio melodiju i upotrijebio ju u toj traki. Dakle, bez ovog inputa moja traka ne bi bila ista. Zbog toga mislim da su produkcijski streamovi vrlo vrijedni.
 

Možemo li očekivati ​​traku u suradnji s Arminom?

Mislim da se to neće dogoditi jer Armin i ja jednostavno nemamo istu ideju o tome kako bi naša zajednička traka trebala zvučati.
 

S kojim vokalistom bi volio surađivati?

Da to može biti bilo koji vokalist, ne samo trance glazbe, to bi definitivno bila Maria Mena! Uvijek! Po mom mišljenju, ona je najbolja pjevačica i kantautorica na planeti pa je to bio lak odgovor.
 

Kako stvaraš svoju glazbu te pišeš li i tekstove pjesama?

Radim sve – produciram, pišem i skladam. Također sam radio u studiju s ljudima koji pišu tekstove. Smatram to inspirativnim te bih volio više pisati u budućnosti.


Photo credits: Armada Music

Kako nastaju tvoje suradnje?

S jedne strane možeš se povezati s izvođačima putem društvenih mreža – na primjer, trenutno radim na traki s Daimy Lotus koja je s Markusom Schulzom radila i na nekoliko njegovih traka. Zapravo sam joj se obratio putem Instagrama i pitao ju je li zainteresirana za suradnju i pristala je. S druge strane, za to je odgovoran i moj izdavač Cloud 9 Music. Upoznali su me s Dianom Miro, a također su i tekstopisci te vokalistica pjesme „Wanderlust“ EKE bili angažirani od strane Cloud 9 Music tako da ih osobno nisam poznavao. To su u osnovi dva različita načina kako to ide sa suradnjama.
 

Koliko Armada Music utječe na tvoj stil?

Zapravo, moj label Statement! Recordings više nije pod Armadom Music – otišli smo prošlog studenog i sada smo neovisni. Puno je više posla i zato nemamo toliko izdanja. Ali, čim pronađem vremena ili nekoga tko mi može pomoći u određenim stvarima na labelu, imat ćemo opet više izdanja.

NFT-ovi su sada stvarno vruća stvar u glazbenoj industriji. Jesi li i ti u tome i jesu li oni dostupni svima?

Jesam i mislim da je to budućnost glazbe. Također, dostupni su svima. Na primjer, ako nešto kupiš na iTunesu, to je NFT. Ali možeš kupiti otprilike stotinu primjeraka ili slično, i to je to. Nitko drugi to više ne može kupiti, izdanje je limitirano, a ti ga možeš prodati dalje. NFT-ovi su zapravo posvuda. Na primjer, emotesi i bitovi na Twitchu također su NFT-ovi. Ako igraš Fortnite ili neku računarsku igru, u igri možeš kupiti „weapon skin“ – to je također NFT. Zapravo sva ta digitalna imovina je NFT.
 

Što je s fizičkim glazbenim medijima kao što su CD i vinil ? Jesi li razmišljao o tome da svoj novi album objaviš na vinilu?

Prodaja CD-a trenutno je vrlo loša. S druge strane, vinil ima ogroman comeback. Volio bih napraviti svoj novi album na vinilu, no izrada vinila puno košta – rezanje, tiskanje, dizajn, a također i dostava koja toliko puta pođe po zlu. Ipak, bez obzira na čitav rizik tog pothvata, mislim da ću to učiniti. Kako sam pomalo staromodan i kolekcionar, volim fizičke medije, posebno vinil, i zato i dalje izdajem CD-e. Držati fizički medij u rukama jednostavno je nešto posve drugo.


Photo: Senses festival

Trance žanr je u posljednje vrijeme postao progresivniji. Je li to zbog lockdowna i nedostatka nastupa? Svjedočili smo progresivnijoj fazi trancea od 2008. do 2011. godine kada nije bilo pandemije, a nakon toga su se opet pojavile uplifting stvari, ali drugačije od klasičnog upliftinga.

Trance glazba ima svoje cikluse i mislim da je to samo prirodni tok glazbe. Producenti također pronalaze isnpiraciju i u drugim glazbenim žanrovima. Ono što se dogodilo tijekom lockdowna jest da su DJ-i radili streamove uživo za ljude kod kuće koji nisu htjeli slušati nešto žešće, barem ja nisam. Želim čuti ovu vrstu progresivne glazbe na live streamovima kad sam kod kuće, gdje je ugodno i opuštajuće. Zato su gotovo svi DJ-i krenuli s downtempom. Na primjer, Solarstone je uvijek svirao i progresivnu glazbu, ali ako poslušate njegovu jutarnju emisiju na Twitchu, u osnovi je to samo progresivna glazba. Inače volim tu emisiju i puno je slušam. Može se primijetiti da mnogi producenti uvijek pokušavaju pronaći različite načine i sredstva i nalaze inspiraciju u različitim stvarima.
 

Ovo nije prvi put da nastupaš u Hrvatskoj. Bi li se volio vratiti na ovaj festival? I općenito gledajući, kako to ide s angažiranjem DJ-a, je li to izvan vaše kontrole? Ljudi obično kažu nešto poput: „Molim te, dođi u moju zemlju“, ali za neke DJ-e to se nikad ne dogodi ili se ne događa često.

Nadam se da ću se sljedeće godine vratiti na festival Senses i volio bih svirati na više evenata ovdje u Hrvatskoj, ali to nije do mene. Ako me netko želi angažirati, onda da, naravno. Svirao sam na Ultra Europe u Splitu prije četiri godine i to mi je jedno od najljepših sjećanja. Zanimljivo je što na papiru Ultra Europe izgleda kao vrlo velika vrsta svirke, ali u stvarnosti stage na kojem sam svirao je vrlo mali. Bez obzira na to, publika je bila toliko fantastična i cool te je bilo sjajno tamo nastupati. Trebao sam nastupiti i na Forestlandu 2019. godine no, nažalost, to je bila jedina svirka na koju nisam uspio doći u cijelom svom životu. Bio je to vrlo naporan dan, jedan od najstresnijih u mom životu. Najprije sam svirao na Sunrise Festivalu u Poljskoj, a nakon četiri sata vožnje do berlinskog arporta, shvatio sam da su moje karte pogrešno rezervirane. Od tog trenutka sve je postalo rollercoaster. Zatim sam otišao u Nizozemsku gdje sam nastupao na Electronic Family festivalu i to na svojem Statement! Recordings stageu te mainstageu. Tada sam morao uzeti taksi do Düsseldorfa jer su se mojim letovima izmijenili rasporedi i propustio sam let za München. Nakon što sam stigao u München morao sam tamo prespavati i nikada nisam stigao do Forestlanda.

Život DJ-a zvuči zaista užurbano i stresno. Kako se uspijevaš nositi s tim stresom?

Pa, ne znam, samo živim dan po dan. Ovaj dio života DJ-a strana je novčića koju fanovi ne vide. Svirke su fantastične, putovanja su užas. Ali na kraju, svirke su vrijedne svega toga. Jednostavno ništa ne može zamijeniti energiju publike, a tu testiram i svoje trake, kako će funkcionirati na plesnom podiju. To je nemoguće na Twitch streamovima jer nemate takvu vrstu povratnih informacija. Nisam baš dobar u planiranju stvari, zato su i moji Twitch streamovi uvijek u raznorazna vremena, ali na kraju, usprkos tome i mom gustom DJ rasporedu te drugim obvezama, još uvijek uspijevam raditi stream-ove.
 

Što bi savjetovao zajednicama okupljenima oko trance glazbe u zemljama poput Hrvatske gdje su na primjer techno i house glazba dominantni žanrovi – kako privući više ljudi trance glazbi? I kako doći do više trance evenata ovdje?

Pretpostavljam da je teško privući ljude trance glazbi jer je trance tako mali podžanr u glazbi, ali ovisi i o tome što se podrazumijeva pod trance glazbom. Na primjer, puno techno izvođača, poput Charlotte de Witte i drugih, zapravo sviraju i oldschool trance, a ne samo techno. Charlotte je doslovno odsvirala vinil rip trance trake Pusha iz 1999. godine i to se smatra technom. Dakle, puno se trance glazbe svira na tim techno eventima, ali ljudi to ne žele zvati trance. Techno izvođači jednostavno moraju priznati da sviraju i trance glazbu, ali ako techno publici kažete da je to trance glazba, to neće proći. Mnogo je problema čak i unutar trance žanra, kao na primjer definicija što je točno trance. Trance glazba je različita za svakoga i ljudi ju različito tumače. Osobno volim uplifting trance i sviram ga u ASOT emisijama svakog tjedna, ali i u mojim Twitch streamovima. Određene vas pjesme doista snažno emotivno pogode. Na primjer, večeras sam htio pustiti Langeov „Out Of The Sky“ u remiksu Chrisa Schweizera, ali nisam imao vremena jer je sat i pol seta jednostavno prekratko. „Rush“ Willa Atkinsona mi je bila jedna od najdražih traka prošle godine. Obje su uplifting trance trake. Dakle, za mene trance glazba može imati 122 ili 138 BPM-a, nije bitno – meni je važan osjećaj. Dok pričamo, Cosmic Gate su sada na stageu i sviraju svoju pjesmu „Blame“. Nazvao bih to trance glazbom, ali možda netko drugi ne bi. To je zato što šira javnost na trance gleda kao na 138 BPM-a tip traka, ali trance glazba je puno više od toga. Mnogi su pokušali „prisvojiti“ trance žanr na takav način, doživljavajući ga isključivo kao 138 BPM glazbu, a ti ljudi su obično i vrlo glasni u trance zajednicama. Mislim da je samo pitanje vremena kada će ljudi početi puno više cijeniti i nešto drugo, a ne samo 138 BPM stvari. Što se tiče trance evenata, sve počinje na početku, što znači da trebate samo jednu osobu koja bi se posvetila organizaciji evenata. Ali znam da to nije lako jer možeš izgubiti i puno novaca pa je to uvijek određeni rizik.


Photo credits: Armada Music

Ako je trance glazba zaista tako mali niche podžanr, mogu li trance izvođači od toga živjeti?

U trance glazbi postoji samo šačica ljudi koji stvarno mogu živjeti od svoje profesije. Najviše novaca je, naravno, uvijek u svirkama.

Koji je tvoj moto u životu?

Mislim da je najvažnija stvar i pravilo po kojem živim: Ako se na nešto usredotočiš, možeš to učiniti! U glavi sam imao čitav popis stvari koje sam želio napraviti i mislio sam da to nikada neću moći ostvariti, na primjer svirati na velikim festivalima kao što su Tomorrowland, Mysteryland, EDC, Ultra…Sad sviram na svima njima. Jedan od rijetkih festivala na kojima nikada prije nisam svirao je bio Trance Energy, a u prošlosti sam stalno išao na taj festival, na svako izdanje, pa je nastupanje na Trance Energy stageu na Mysterylandu prošle godine bilo poput ulova dvije muhe odjednom budući da sam oduvijek želio nastupati na oba festivala. Također, do sada sam dva puta svirao na ASOT mainstageu u Utrechtu, a tamo ću nastupiti i po treći puta ovoga rujna, što je također veliko postignuće. Pa ako sve bude u redu s festivalima, nadam se da se vidimo na ASOT-u 1000!

A mi se također veselimo ASOT-u 1000 i držimo fige da se održi! Hvala ti na vremenu i nadamo se da se vidimo uskoro!

Autorica intervjua: Suzana Curavic | TranceFamily Croatia
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Suzana

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano