Skip to main content
  • 6.09.2022.

Sanjn Đukić: -Destinacijama u koje dolazimo dajemo neku drugu vrijednost-

Glavna i odgovorna osoba iza Sea Star festivala u Umagu te direktor PRa EXITa, Sanjin Đukić je rezimirao festivalsko ljeto i otkrio što je potrebno da festival preživi razvojne godine

Piše: 

 

Ljeto je pri kraju, tri velika festivala su iz EXITove festivalske obitelji. Kako je prošlo, jeste li zadovoljni?

Uf. Jako teška, neizvjesna godina je iza nas. Nakon svega onoga što se izdogađalo u prošloj godini, pandemija se približavala kraju. Očekivanja su bila otvaranje svega, no to se dogodilo još ranije. Tako da smo imali i No Sleep festival prije svega još početkom travnja. Do kraja godine nas još čeka posla i festivala. Kad  sve sumiram, prošlo je ja bih rekao iznad očekivanja. Pogotovo ako sad gledamo kroz prizmu Sea Dancea koji je imao jako puno problema i financijskih nedaća. Na kraju krajeva, kroz festivalska vrata je prošlo 40 tisuća posjetitelja. S obzirom na okolnosti – sjajno. Sve u svemu, jedna jako zanimljiva godina, samo se nadam da se dogodine vraćamo u neke stare sheme i stare formate. Recimo sljedeće izdanje Sea Dancea trebalo bi biti sigurno veće nego ovo.


Foto pinconference.mk

Već za nekoliko dana idete u Makedoniju. Jednodnevni party s nekoliko velikih imena, koji služi kao najava novog festivala?

Pa da, naš cilj jest je širit se. Makedonija je od samog početka EXITa izrazito povezana s festivalom i imamo jako puno posjetitelja od tamo. Mi nikad nismo napravili taj neki bitni iskorak u Makedoniji. Imali smo neke partije tamo, ali ovo što sad radimo u Strumici 7. rujna je zapravo nekakav uvod u festival koji bi se trebao dogoditi sljedeće godine. Kakav će on biti, gdje će on biti, još uvijek ne znamo, ali dolazimo! Mene osobno zanima što će nam Makedonija dati. Koliko god ih poznajemo to je ipak nešto novo, novi teritorij. Imamo još neke planove za neke druge države u našoj regiji. Tako da će biti jako zanimljivo u budućnosti. Naša cijela festivalska obitelj ili ti ga festivalska mreža se širi izuzetno velikom brzinom. Polako osvajamo zemlje!

Često se spominju kampanje najava oko festivala. Sea Star se vratio, karte za dogodine su već u prodaji, ali kada možemo očekivati neke prve informacije o imenima koja stižu u Umag?

Mi bismo voljeli sve pomaknuti dosta ranije. Znamo da smo obično krajem studenog puštali prva imena van, a početkom prosinca bi krenuli i s prodajom karata. Zapravo naš cilj je da već u rujnu ili listopadu imamo neka imena kako bi se ulaznice krenule prodavati. Sea Star je ove godine prošao jako dobro. Preživio je pandemiju, imao je jako zanimljiv program i pokrenuo je cijelu festivalsku sezonu. To je bio naš prvi festival u Hrvatskoj nakon dvije i pol godine. Evo sad mu slijedi peto izdanje, to bi trebao biti trenutak kada Sea Star dobiva nacionalnu i regionalnu prepoznatljivost kakvu zaslužuje. On je već polako ima, ali za to treba još proći godina.

Ovog ljeta se vratio velik broj festivala, ali se otvorio i velik broj novih. Neki od njih nažalost ne prežive do drugog, trećeg izdanja. S druge strane, EXITovi festivali su tu prisutni godinama, rastu i šire se. Koja je tajna?

Ima jako puno elemenata koji se moraju poklopiti. Prije svega sredina u koju dolazite, grad, zemlja moraju razumjeti koju koristi oni imaju što mi tamo radimo festival. Mi smo veliki brend, znamo raditi festivale, znamo sredini u koju dođemo zaraditi puno novaca, znamo državi zaraditi puno novaca, znamo re brendirati destinaciju. Od toga krećemo. Bilo bi jako jednostavno i lako raditi festival sredinom srpnja negdje na Jadranu. Mi idemo prema tome da destinaciji u kojoj dolazimo damo neku drugu vrijednost.

Primjerice?

Uzmi Sea Star za primjer koji otvara festivalsku i turističku sezonu, a Sea Dance to sve nekako zatvara. To je zapravo neki ključ. Mi svojim znanjem, mogućnostima, cijelom kompanijom koja stane iza festivala donosimo izuzetno puno destinaciji. E sad, što tu točno treba napraviti i kako treba napraviti, za to treba posebna zanimljiva studija koja treba gledati od festivala do festivala. Primjerice, Sea Star koji je tu pozicioniran da Umag rebrendira u smjeru zabave, jer je dosad bio prepoznatljiv po svom sportskom štihu.

Lokacija mu je odlična jer su tu Hrvatska, Slovenija i Italija domaće zemlje. E to je sad ta nekakva ideja. Strumica sad u Makedoniji je slična fora i ideja. Jako blizu je Bugarske i Grčke koje imaju jaču platežnu moć nego Makedonija i tu ih nekako lovimo sve skupa. Nadalje, Crna Gora i Sea Dance imaju nekakav drugačiji drive. Glavni point je da kao i u svakom poslu trebamo raditi puno više i da donesemo puno više. Za to je potrebna sinergija lokalne zajednice, županije, Turističke zajednice, Ministarstva kulture, turizma. Oni to moraju prepoznat, bez toga jednostavno festivali će teško uspjeti.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem