Skip to main content
  • 22.06.2017.

Shinedoe: Nije važno s kojega formata sviraš, sve je stvar outputa i emocije koju daješ publici!

Nigerija, Amsterdam, noći na podiju, dani u studiju, koncentracija na plesača i emociju, stvaranje Intacto Recordsa s kolegom 2000 and One i dvadesetogodišnji staž za pultom… Sve je to, iza aliasa Shinedoe pod svjetlom stroba skrivena, Chinedum Nwosu.


Matrijarhalna sila amsterdamske elektronike stiže tako s punim rukama novih izdanja za pult primoštenske kraljice zore 24. lipnja kako bi rasplesala prisutne na slavlju prvoga od pet partyja za 20 godina legendarnog, u temelje domaće elektronike ugrađenog, Omegaritma pod zastavama domaćeg ti pokretača svega onog plesnog i na struju Pere Fullhousea. Pa smo sjeli s Shinedoe i prošli početke, prve klubove, utjecaje Amsterdama i nigerijskih korijena, glazbene odabire i žanrovska klizanja žene koja radi baš ono što voli u svom trenutku u vremenu i koju od milja zovu ženskom portutežom Jeffu Millsu. Udobno se smjesti, uživaj i vidimo se u Aurori uz techno kraljicu Amsterdama!

boogaloo nye

1. Najljepši pozdravi Shinedoe i dobro nam došla na stranice Klubske Scene, počašćeni smo što te imamo u intervju stolcu. Pa započnimo tamo gdje se obično počinje.
Kako je sve započelo za tebe? Kako je upaljena iskra i koji zvuk, traka, umjetnik ili nastup je učinio da glazbu vidiš kao svoj životni put? Jesi li imala mentora ili si započela učiti i vježbati sama?

Započela sam s DJ-ingom kada sam imala 19. Zaista su me nadahnuli DJ-i koji su svirali po klubovima kao što su Mazzo i Roxy tada u Amsterdamu, kao i radio show koji je prezentirao Steve Green. Prva ploča koju sam ikada kupila bila je ona Orlanda Voorna aka NIghtripper, "Future" s ESP Recordsa. Od tada nadalje krenula sam kupovati ploče kao hobi i to je preraslo u profesionalni DJ-ing. Nisam zapravo imala mentora. Prijatelj mi je u pola sata pokazao kako beat miksati i od tamo sam nastavila vježbati kod kuće s opremom koju sam imala. Željela sam samo miksati vinile koje sam kupila.

Ono što sam svirala bila je elektronika: House, techno, garage, acid… glazba za podije… Kada sam 1996. imala prvi veći nastup u VIP-u Paradisa primijetila sam da publika voli ovu glazbu i kako je ovo nešto što bi voljela raditi češće, da mogu dodirnuti dušu ljudi i povesti ih na putovanje.

2. Na koji način su tvoje naslijeđe i korijeni utjecali na način na koji promatraš glazbu i zvuk i kako je Amsterdam, kao jedan od glazbeno najnaprednijih svjetskih gradova, ostavio svoj pečat na tvom radu? Koja su bila najvažnija mjesta elektroničke scene prije 20 godina u počecima i što se promijenilo u međuvremenu? Je li se preferenca žanrova promijenila i koje su nove tendencije koje vidiš da izranjaju u mlađim generacijama?

Moji korijeni su u Nigeriji u zapadnoj Africi stoga je glazba uvijek bila veliki dio moga odgoja. Ples je bio nešto što se čini kako bi pustio sve i uživao, sam ili u zajedništvu. Za mene je iznimno bitno osjetiti glazbu, bilo da se radi o produkcijama ili DJ-ingu.

Amsterdam je za mene bio iznimno važno mjesto u ovih 20 godina. Svoje prvo izdanje potpisala sam za nizozemski label 100% Pure 2003.koji je izdavao toliko sjajne glazbe umjetnika kao što su Sterac, Stefan Robbers i Edge of Motion, da bi zatim započela vlastiti Intacto Records i ponudila platformu za nove nizozemske umjetnike. Također sam redovno držala Inmotion evente u Studio 80 i Paradisu i svirala u sjajnim klubovima kao što su Trouw, Studio 80, Paradiso, Mazzo, Roxy,  i festivalima poput Awakeningsa i Lowlandsa.

Klizanje i pomicanje žanrova oduvijek je bio veliki dio elektroničke scene. U jednom trenu popularan je jedan žanr a u sljedećem već neki drugi zvuk, no u Amsterdamu je mogući naći svakojake partyje za svačije preference.
{youtube}4MVdbV0xDA8{/youtube}

3. Kako bi opisala vlastiti zvuk i koji elementi su najprominentniji u tvojoj glazbi? Kako konstruiraš set ili novu originalnu traku? Koje zvukove tražiš, što čini dobru traku i zbog čega ona iskače?

Ono što definira moj zvuk je da to nije jedan zvuk, volim miksati različite žanrove ali ostaviti energični, topli i duboki osjećaj. Održavam ih svježima kombiniranjem nove i stare glazbe. Čak preferiram ne definirati zvuk, samo dođete na gažu i uživate u onome što se događa tada u tome trenu. Što se tiče produkcije to je povezano s time kako se osjećam u to trenutku. Ono zbog čega traka iskače je upravo osjećaj i kvaliteta mixdowna, no svakako ovo je samo moje osobno mišljenje.

4. Što preferiraš – vinyl ili digitalni format? Kako je digitalna revolucija promijenila glazbu i koje nove obrasce ponašanja si uočila? Je li demokratizacija dostupnosti glazbe po tvom mišljenju bila prevladavajuće dobra ili loša?

Preferiram oboje. Kod kuće imam dosta vinila, neki labeli čak više ne postoje, ali njihova glazba je bezvremenska i volim ove specijalitete ubaciti u set. Neke gaže miješam vinyl i digitalno, a na gažama u inozemstvu uglavnom sviram  s CDJ-a. Digitalna revolucija je učinila da glazba postaje dostupnija i da je mnogo lakše postati DJ, no na kraju nije važno s kojega formata sviraš, sve je stvar outputa i emocije koju daješ publici.

5. Koja je priča iza Intacta? Kako biraš glazbu za izdavanje i kako vlasnik labela može izbjeći razrjeđivanje ideja u napučenom i glasnom hypertržištu?  Koja je najvažnija osobina koju bi trebao posjedovati uspješni vlasnik labela?
 
Intacto Records vodimo moj label partner Dylan Hemelijn aka 2000 and One i ja. Započeli smo 2004. i izdavali glazbu mladih umjetnika kao i onih već etabliranih kao što su Polder, D’Julz, Nicole Moudaber, Lauhaus, Ricardo Villalobos, Ben Sims i Mark Broom. Ono šo nam je važno jest da umjetnik ima svoj vlastiti potpis u glazbi:nemamo neku formulu, ako osjećamo traku izdamo je. Fokus misli je uvijek podij.

6. Lovimo te u Hrvatskoj na 20 godina Omegaritma u primoštenskoj Aurori 24. lipnja? Jesi li ikada pije bila u Hrvatskoj i što donosiš na floor? Možeš li nam dati naznaku koju trake bi plesači mogli čuti?

Veselim se to ću biti tamo. Primošten mi je sasvim novo mjesto iako sam već svirala u Hrvatskoj i sjajno je, a plesači će moći čuti neka sasvim nova izdanja s našeg labela. 😉

Hvala ti puno na vremenu i vidimo se u Primoštenu.

Hvala i do uskoro!

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano