Skip to main content
  • 21.06.2016.

Solomun: Ja sam samo DJ i producent housea i techna koji zaista voli svoj posao

U četvrtak, sedmog nadnevka kalendarskog srpnja, pozornice Exita preuzima jedan Mladen, kojeg ti, kao dio globalnog elektroničkog krda kada mašinerija zaurla, poznaješ kao Solomuna.

 
Ovaj, kako sam sebe zove, "švabo" ponosan je na svoje balkansko korijenje čvrsto usidreno preko granice s BIH, dok na putovnici sjedi hrvatski grb, a u arsenalu svega onog zvučnog živi najbolje od housea i techna. Pa smo zasjeli sa gospodinom Mladenom i proflanerirali kroz ljubavi, nade, planove i otrove. Baci oko niže i uživaj!
 
1. Ljudi vole reći da si redefinirao house glazbu. Gledaš li se kao nekoga tko mijenja igru i je li to bio cilj ili samo kolateralna posljedica ljubavi i rada?
 
Ne razmišljam u ovim terminima iskreno. Želiš li biti uspješan u bilo kojoj industriji ili disciplini, uvijek trebaš i ponešto sreće uz puno rada. I ne vidim se kao onoga koji mijenja igru, ja sam samo DJ i producent housea i techna koji zaista voli svoj posao.

 
2. Kako imaš korijene u BIH i ponosni si vlasnik hrvatske putovnice na koji način je balkanski senzibilitet utjecao na tvoj umjetnički razvoj? Koga od glazbenika iz regije iznimno poštuješ i na kome bismo trebali držati oči od novih svježih umjetnika u godinama koje dolaze?
 
Ovo je teško odgovoriti, ali imam osjećaj da su balkanski korijeni oduvijek utjecali na mene. Odrastao sam uz tradicionalnu narodnu glazbu i jugoslavenski rock 80-ih, majka je doma stalno to slušala, i zaista osjetim to u sebi kada čujem glazbu iz ove regije. Za mene je to nešto na emocionalnoj razini, iako mogu zamisliti da ljudi koji odrastu na Balkanskom području imaju i drugačije emocije prema tome, ali za mene kao "švabu" to je oduvijek bio način na koji ostajem u dodiru sa svojom kulturom i zemljom moje majke i oca. I naravno, oduvijek je bilo mnogo glazbenog talenta u ovoj regiji.
 
3. Na koji način biraš trake koje će postati dio seta? Koje je baza – specifičan beat, žanr ili samo emocionalni komunikacijski potencijal?
 
Ma što god, ima mnogo aspekata na temelju kojih traka može završiti u setu. Može biti određena atmosfera, groove, ili samo savršen bass u pravo vrijeme.
 
4. Moći ćemo te uhvatiti na Exitu, Ultri Europe i Movement Croatia. Kakvo ti je bilo prvo Exit iskustvo 2010.? Koji je najveći benefit velikih festivala kao što je Exit i zašto svake godine nastavlja privlačiti toliko plesača? Što pripremaš za ljeto i pripremaš li se unaprijed za svirku ili jednostavno slijediš vibru jednom kada dođeš tamo?

 
Exit je još uvijek na jednoj od najljepših lokacija koje festival može imati. Kada sam bio tamo prvi puta imao sam dovoljno vremena da sam mogao prošetati i vidjeti ostale stageve i sjajnu produkciju, i to je bilo, i još uvijek jest, vrlo impresivno. A što se tiče same gaže –  naravno da ću se pripremiti ranije, ali kada sam tamo jednostavno slijedim vibru.
 
5. Koji aspekt najviše voliš – biti label boss, sate u studiju ili predsjedanje pultom u klubu? Da moraš birati između tamnog uderground podruma i festivalske pozornice koji bi bio tvoj otrov?
 
Volim oba otrova zapravo. Sviranje u odličnom intimnom klubu je potpuno zabavno, ali i velike festivalske pozornice su mi cool. Za mene je zapravo uvijek pitanje ravnoteže.
 
6. Wild Card pitanje: Koji bi bio tvoj najdragocjeniji savjet nekome tko si želi stvoriti ime u glazbenom svijetu?
 
Nemoj previše slušati ono što drugi govore, napravi to sam!
 
Exit festival održat će se ove godine od 7. do 10. srpnja na Petrovaradinskoj tvrđavi, a zatim Exit Avantura putuje na Jadransko more zbog trećeg Sea Dance festivala od 14. do 16. srpnja. Nastupe su već potvrdili The Prodigy, Skrillex, Ellie Goulding, David Guetta, Wiz Khalifa, Hurts, George Clinton & Parliament Funkadelic, Bastille, Stereo MCs, The Vaccines, Richie Hawtin, Jeff Mills, Dimitri Vegas & Like Mike, Stormzy, Andy C, Sister Bliss – Faithless DJ Set, Lost Frequencies, Solomun, Marco Carola, Robin Schulz, Black Coffee, Tinariwen, Banco de Gaia, Moritz von Oswald, Cock Sparrer, Paradise Lost, Rebolledo, Zadig, kultni europski klubovi Nitsa, Tresor, Concrete i Grelle Forelle te brojni drugi.

 
A kako ću do tamo Sceno? Branje briga čuvaj za nešto drugo jer s nama upadaš u party bus i furamo te na Exit. Kako do svog sica sreće provjeri slobodno skokom ovdje. Ostali vi nama divni i rasplesani, nikada više nećete biti ovako mladi kao ovoga ljeta!
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano