Skip to main content
  • 27.09.2020.

Tijana T: Muziku se ne može tek tako ukinuti i zamijeniti virtualnim doživljajima

Da je muzika čarobno transcendentno iskustvo, ova miljenica partijanera diljem svijeta dokazat će u društvu dvojice mušketira koji su svih ovih godina ostavili pečat u Mastersu.

Piše: 


Felver i Mimi začinit će proslavu koja počinje već u 16 sati i protegnut će se do ponoći. Uoči današnjeg nastupa na 18 godina Mastersa, beogradska techno diva Tijana Todorović poručuje:

– Vrijeme u karanteni provodili smo bez kolektivnog plesa. Kako si ti doživjela taj zahtjevni period u kojem muzika i ples nisu došli do izražaja?

Moram priznati da su mi mjere koje smo imali u Srbiji jako teško pale. Nisam mogla sebi objasniti zašto po četiri dana ne smijemo izaći iz kuće ni da bacimo smeće i ne mislim da je išta od tih mjera bilo zdravo i opravdano, što se kasnije i ispostavilo kao točno. Imala sam jaku potrebu da učinim nešto za ljude oko sebe i da nekako pomognem da se prebrodi cijela situacija.

Imala sam jedan veliki projekt – 12 sati sam puštala muziku sama u praznom klubu Drugstore u Beogradu, tijekom trajanja policijskog sata. Zaključala sam samu sebe u klub i dala posljednji atom snage u taj set i live stream. Tijekom streama su prikupljene donacije za sve zaposlene u klubu koji su u tom periodu ostali bez primanja. Kolektivni ples i to transcendentno iskustvo prepuštanja muzici je nešto što civilizacijski postoji oduvijek i čini mi se da se neće moći tek tako ukinuti i zamijeniti nekakvim virtualnim doživljajima.

– Kako si provodila to vrijeme?

Hodala sam najmanje dva sata dnevno u dozvoljenim terminima, sređivala kuću, preslušavala ploče, kuhala svaki dan, gledala stare fotografije, obnovila kontakte s dragim ljudima koji su daleko i za koje se nije našlo vremena u posljednjih nekoliko godina intenzivnih putovanja. Ako je sudeći po društvenim mrežama, imala sam vrlo sličnu dinamiku kao i svi ostali. Trudila sam se ostati aktivna muzički koliko god je moguće.

– Mnogi smo u izolaciji imali puno vremena za preslušavanje razne muzike. Što si ti slušala? Jesi li otkrila kakvu novu uzbudljivu muziku?

Iskoristila sam to vrijeme da preslušam vlastitu kolekciju ploča. Posljednjih pet-šest godina sam toliko mnogo putovala da sam sve u životu radila u letu. Nakupilo se ploča koje sam kupovala, a nisam stigla  preslušati, ploča koje nisam dugo vrtjela i zaboravila kako zvuče. Zahtjevnih albuma čije sam slušanje odlagala za “pravi trenutak”. Dosta toga sam poslušala i bila jako zadovoljna onim što sam našla.

– Što ti se čini kakva će u novom normalnom biti budućnost muzike i plesnih događanja?

Voljela bih imati dar gledanja u budućnost i da mogu odgovoriti na ovo pitanje. Zaista ne znam. Trenutno postoje dvije tendencije, jedna je simulacija živih događaja u virtualnom svijetu, drugo su događaji na kojim je publika razdvojena na “sigurnoj” distanci. Iskreno, ništa mi se od toga ne sviđa. Uz bojazan da zvučim zadrto i staromodno, rekla bih da se u oba slučaja gubi suština iskustva događaja ove vrste.

– Slušali smo te prije godinu dana podno Mastersa na Stereotipu. Što očekuješ od ovog nastupa u novim okolnostima?

Očekujem puno dragih prijatelja iz Zagreba, radost što se uopće možemo okupiti i plesati. Očekujem da mi sva muzika zvuči kao da je čujem prvi put budući da sam napravila malo dužu pauzu u puštanju i slušanju muzike. Radila sam u Mastersu prije točno pet godina, na isti ovaj vikend u rujnu 2015. Ta magična noć označila mi je ulazak u novi životni ciklus. Neka ovo poslijepodne u Mastersu bude podjednako snažno iskustvo.

Satnica

16-19 Felver
19-22 Tijana T
22-00 Mimi


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Klubskascena.hr (@klubskascena)

Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano