Skip to main content
  • 12.02.2016.

Tomcraft: Danas je publika više fokusirana na tipa iza pulta, bez obzira na to što svira

Jedan klub, beskonačne noći i kralj svjetskih floorova. Ulaziš i spuštaš se sve dublje i dublje kaskadama u grotlo pakleno dobrog centra podija.

 
U bezdan zvuka pod friškim vodstvom, u potpunosti očiju uprtih u najbolje od elektronike, ove subote, 13. veljače, za pultom Tabooa se spontano manifestira glavom, bradom i suverenim gazom u treće desetljeće iskustva jedan od najvećih koji nikada nije kompromitirao dostojanstvo undergrounda, nitko drugi do Tomcraft.
 
 
Gospodin Thomas bio je toliko ljubazan, da je iščupao nešto vremena iz gustog rasporeda i popričao sa svojim zagrebačkim fanovima o traci koja ga je proslavila, Loveparade nastupu pred milijun ljudi, začetcima klupske kulture u Njemačkoj, kada je glazba bila važnija od kulta ličnosti, i još mnogo čemu. Pa zavitlaj oko i enjoy!
 
1. Traka Loneliness iz  2002. bila je globalni hit. Učinila te je vrlo poznatim čak i komercijalnijem uhu i vrata mainstreama bila su širom otvorena. Što te je učinilo baš nevoljkim kroz njih proći i da ipak odlučiš ostati underground?
 
Underground je ono od kuda dolazim. Loneliness nikada nije bio pokušaj da se uzdignem u mainstreamu, više kao sretna nezgoda. Također volim biti povezan sa svojim fanovima i ekipom u klubovima ili na festivalima, tako da mi je bila namjera da im ostanem što je više moguće dostupan.
 
2. Kakva je bila scena koja je tek izranjala u Njemačkoj na početku 90-ih? Koje ti se razlike čine najočitijima kada usporediš publiku sada i prije nekoliko desetljeća i kako te je put odveo iz trancea u techno i house? Kako je tvoj zvuk evoluirao?
boogaloo nye

 
Scena je na početku bila nevjerojatno gladna nove glazbe, novih izdanja, novih beatova. To je bilo u potpunosti drugačije vrijeme, kako nije postojao Soundcloud ili Youtube na kojima si mogao laku čuti sate i sate elektroničke glazbe. Kako bi čuo neke nove stvari morao si poći u klub i pričekati da ih DJ pusti. Scena nije bila industrijalizirana kako je danas. Više se vrtila oko same glazbe, ne oko onoga tko je pušta. I ovo je jedna od najvećih promjena koje sam zapazio u publici tijekom godina. Danas je publika više fokusirana na tipa iza pulta, bez obzira na to što svira. Ako je na stageu veliko ime, oni plešu…
 
3. Uvijek si rado surađivao s vokalnim talentima, tražiš li neku specifičnu vokalnu kvalitetu ili je ipak zanimljivije eksperimentirati s onime što možda ne bi bio najočitiji izbor?
 
Uvijek tražim posebne glasove. Ne volim imati vokale koji su preugodni. Glasovi koje biram su uvijek tamni i zadimljeni. Zvuče kao da osoba dolazi direktno iz puba nakon što je satima pušila i pila whiskey. Ovi glasovi imaju sjajnu osobnost i to je ono što tražim.

 
4. Koji su bili razlozi iza osnivanja Great Stuff Recordingsa? Na koja izdanja si se fokusirao i kako si birao što će biti izdano. Kako teče proces vlastite produkcije, koji ti je modus operandi? Radiš li bolje ujutro ili tijekom noći? Koliko si najduže proveo u studjiu bez pauze?
 
Nakon uspjeha trake Loneliness bilo je očito da bih trebao osnovati vlastiti label, kako bi imao mogućnost direktno objavljivati vlastitu glazbu kao i glazbu drugih umjetnika.
 
Moja motivacija za produciranje može doći u bilo kojem trenu dana. Nemam neki poseban način na koji se motiviram. Većinu vremena se osjećam jednostavno kao da me je udario grom i tada imam ideje u glavi, koje trebam primijeniti u studiju. 
 
Najduže što sam proveo u studiju bilo je dva dana i dvije noći za redom. Kada kreativnost teče ne treba je zaustavljati.

 
5. koje ti je najdraže sjećanja s svirke, jedno od onih kada ne možeš vjerovati da je to zaista tvoj život? Što pripremaš za ekipu u zagrebačkom Taboou? Možeš li nam baciti teaser neke trake na koji ćemo moći plesati do besvijesti?
 
2003. Loveparade. Svirao sam na skupu zatvaranja kod Stupova Pobjede pred milijun ljudi i bilo je fenomenalno. Publika je imala toliko energije i atmosfera je bila nevjerojatna, osjećaj koji nikada neću zaboraviti.
 
Za Taboo club spremam ono što i obično spremam: Iskopat ću neke sjajne nove trake koje volim puštati. Vidjeti kako ih mogu povezati s vlastitim trakama, a sve ostalo će doći na svoje dok ću svirati. Volim biti spontan i čitati publiku i birati sljedeću traku prema reakciji koju mi daju. Moj novi singl "Funcker" je definitivno traka koju ću pustiti u Taboou i otplesat ćete si stražnjice, noge i glave 😀
{youtube}FFP9ngmOdes{/youtube}
 
6. Wild Card pitanje: Koja je bila najveća pouka koju te je uspjeh do sada naučio i da se možeš vratiti u vremenu i  dati neki savjet mlađem Thomasu koji savjet bi mu dao?
 
Ostati prizemljen i prvenstveno ostati povezan s obitelji i prijateljima.  Ovo su ljudi koji će te voljeti i biti s tobom bez obzira na to jesi li uspješan ili ne.
 
I rekao bih mlađem Thomasu da nauči nešto razumno 😀
 
 
NAGRADNJAČA ZA NOĆ S TOMCRAFTOM!
 
Za sve vas koji sada namještate uši kako biste se prestali smijati oko glave od dragosti imamo iznenađenje. Navedi ime trake koja je 2002. pokosila svjetske podije i u subotu, 13. veljače u podne neosporivo znanstvenom metodom eci-peci prsta proglašavamo dobitnike 2×1 karte. Stoga baci se na tipkanje i sretno!
 
 
TABOO CLUB ZAGREB
Grgura Ninskog 2 / CRO
FACEBOOK:TABOO CLUB
boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano