Trance je prva glazba koja se širila poput virusa
Engleski producent, DJ i live izvođač Seb Taylor iza sebe ima više od 20 godina produkcijskog iskustva, a posakrivao se iza brojnih aliaseva kao što su Shakta, Kaya Project, Hibernation, Digitalis, Chaos by Design, SE23, Radiate ili Subterfuge te slovi za pionira engleske goa trance scene.
Dosada je Seb snimio 14 albuma različitih glazbenih stilova, trenutno mu je inspiracija na najvišem nivou u chillout, world musici electronica te breakbeat sceni, a ujedno producira glazbu i zvukove za TV emisije, filmove i razne reklame. Seb uskoro dolazi u Zagreb i to s tri svoja projekta – Shakta, Digitalis i Kaya Project – te smo tim povodom porazgovarali s njime.
Produciraš pod brojnim aliasevima, možeš li nam otkriti razlog tome?
Mnogi me pitaju zašto imam toliko imena i odgovor je kako je u početku to tako moralo biti iz ugovornih razloga. Naime, u ranim devedesetima, kada sam prvi put potpisao za label, svi su htjeli nešto ekskluzivno, nešto samo za sebe. Tako da kad god sam htio izdati nešto na kojem drugom labelu, morao sam nadjenuti drugi pseudonim, ali to je onda bilo uobičajeno. A i inače mi je lakše ući u kreativni proces za određeni projekt jer imam više zvukovnih zadatosti negoli kad je preda mnom bijelo platno. Opasnost bijelog platna je ta da vas toliko mogućnosti može paralizirati. Nekoliko granica i samoograničenje može uvelike pomoći produktivnosti.
{youtube}dAZaejxpzIE{/youtube}
Ima li velike razlike u zvukovima tih projekata?
Postoji definitivna stilska razlika između svih mojih projekata. Kaya Project se temelji na mojim snimcima iz cijelog svijete s puno etničkih zvukova Indije i Bliskog istoka – veoma organski s malo elektronikih zvukova. Hibernation je moj najnoviji projekt i ima više glitcha u sebi, elektronski downtempo s mnogo jazz utjecaja poput bubnjeva ili trube koju nikad ne bih stavio u Kaya Project. Digitalis je moj prvi projekt uopće i on je izgrađen na breakbeatu, mislim da je čak bio jedan od prvih psybreak projekata kada se pojavio 1996. godine. Shakta je moj glavni trance projekt i mislim da je i moj najpoznatiji. Ovih dana ne produciram toliko trance te je Shakta koncipirana na old school goa tranceu koji isproducirah između 1995. i 1999. godine. Imam još nekoliko projekata, ali ne želim vam dosađivati, ha ha. Ajmo brzinski: Angel Tears, world music projekt u kojem surađujem s Momijem Ochionom, Biotone je više electro 4/4 projekt i pod njime radim uglavnom remikseve. Chaos by Design je rezerviran za drum & bass ili kreacije, C23 za dubstep, a dosta toga objavljujem i pod vlastitim imenom i to za tvrtke kao što su Shimano ili Red Bull. Tu su i Foxglove & Subterfuge na kojima vokalno gostuje moja supruga Natasha Chamberlain.
{youtube}kYZSqk8rbd0{/youtube}
Odakle crpiš nadahnuće?
Iz života, mislim. Tko zapravo zna otkud dolazi nadahnuće? Sve je to osobna ekspresija nečijeg jastva, unutrašnjosti.
Vješt si svirač gitare, ali sviraš i mnoga druga glazbala – koje bi izdvojio kao omiljeno?
Pa, nekoć sam zaista jako dobro svirao gitaru, ali nakon što sam toliko vremena koristio računalo za stvaranje glazbe mislim da nisam više tako dobar. Kad sam imao 18 godina svirao sam u death metal bendu i tada sam puno vježbao, ali sada samo odsviram što mi treba i tada to uredim na računalu. Sve dok sam zadovoljan s rezultatom, ne brine me toliko to kako sam ga postigao. Moje najdraže glazbalo koje sviram i posjedujem je kineski zheng.
{youtube}pdePRXPsjVg{/youtube}
Po čemu se, po tebi, trance razlikuje od ostalih žanreva elektronike?
Trance scena je zasigurna jedna od najinternacionalnijih scena uopće i takva je od samih početaka. Činjenica da je toliko povezana s kulturom putovanja znači kako je to ustinu bila prva glazba koja se širila s kontinenta na kontinent prije dolaska Interneta. Sjećam se kada sam jednom imao gažu u Tokiju u 1996. godini i potom tjedan dana kasnije u Izraelu i već su Izraelci imali ploče koje sam ja vrtio u Tokiju – nevjerojatno! Stvari su drugačije otkad se pojavio Internet, lakše je doći do glazbe i potom ju širiti dalje, ali trance je bio prva glazba na globalnoj razini koja se širila poput virusa.
{youtube}x7sEXhL9MGY{/youtube}
Radiš li trenutno na čemu?
Uvijek radim na nekoliko projekata isovremeno jer to je jedini način da se preživi i živi od glazbe ukoliko ne želite stalno biti na turneji. Baš sam završio album “Firedance” pod aliasem Kaya Project i izlazi 13. svibnja na Interchill Records. Završio sam i nekoliko remikseva, a kako volim producirati i za TV ili za film, uskoro izlazi i nekoliko reklama s mojoj glazbom. Ljeto je pred nama te radim i na nekoliko live setova za festivale kao što su BOOM, Tree Of Life i Free Earth Festival.
{youtube}2ODx5Y2k05o{/youtube}
U Zagreb dolaziš s 3 svoja projekta – možeš li nam ih ukratko dočarati? Nije li iscrpljujuće nastupiti tri puta u jednoj noći?
Haha, sigurno ću morati dugo spavati nakon svega. Veoma sam uzbuđen zbog svirke i siguran sam kako će me adrenalin držati sve do kraja posljednjeg seta. Tu su Kaya Project DJ set koji je mahom downtempo te donosi mnoge trake s novog albuma. Odvrtjet ću i Digitalis Psybreaks DJ set s mnoštvom svježih traka meni najdražih producenata, a završavam s The Shakta Retro Goa live setom. To će biti selekcija mojih najdražih Shakta traka između 1995. i 1999. godine, uglavnom mračni, ali melodični old school dragulji. Veoma se radujem ponovnom susretu s Dovlom, Joskeom (Anoebis), Kancom Coverom i Zmayom koji isto sviraju te noći. Jedva čekam!
{youtube}loyke_D0zpc{/youtube}
Naš sugovornik u Zagreb stiže 17. svibnja na party naziva Oddvod koji se odvija na 4 floora, u podrumu na Goa flooru (DHC3) uz Seba i Anoebisa setove će odvrtiti i Zg oldschool starine – Hip, Kanc Cover, M-run i Stevo. Na katu (DHC1) ćete imati prilike poslušati i elektro/psybreaks varijantu. Uz Digitalis tu su dečki iz Crobot Muzik Reca, Xed, Utilizer i Microslav, sa Zmayom iz Pistolera te Morphom i Revolverom iz Hypnodelix ekipe. Uvod u noć na ovom flooru odvrtjet će nam novi/stari Oddvodov fanatik Mirth. Između ova 2 floora, proći ćete kroz nezaobilazni plesni downtempo floor koji će biti linkan na 2 prostorije (zvučno). Uz 90-minutnu Kaya Project poslasticu, čut ćete i Anoebisa u downtempo izdanju, te jake domaće snage : PsiloCybian, Indra, Val Vashar, Majah, Dovla, Chillin Glow, Pipal i Atombased.
{youtube}2rDTdZ5kISA{/youtube}
Ulaznice za ovaj party možete kupiti u Ornament dućanima po cijeni od 50 kuna, a na dan partyja izdvojit ćete 60 kuna prije te 70 kuna nakon ponoći.