Skip to main content
  • alt
  • 17.04.2014.

Treba raditi temeljito i s ljubavlju

Na uskršnjem će Fly 2 Moondance partyju u splitskome Mastersu nastupiti bosanski techno DJ i producent koji je u samo nekoliko godina stekao respektabilan status na sve zahtjevnijoj europskoj sceni, Forest People.

 
Tim smo povodom porazgovarali s Draganom Lakićem, momkom koji se krije iza imena Forest People koje pak je odabrao jer je  čitavo svoje djetinjstvo proveo u šumi, kuća mu je sa svih strana okružena šumom, a kao mali zamišljao je da bi se u njoj  mogao sakrivati neki narod koje nitko ne vidi, ali oni su oduvijek bili dio nje. Uz simpatično pojašnjenje imena, Forest People otkrio nam je svoj kreativni proces, glazbene uzore, a udijelio i izvrsne savjete svima koji žele sebe izraziti kroz glazbu.
 
Što te privuklo svijetu elektronske glazbe, odnosno tko je krivac za tvoje sudjelovanje u toj istoj?
U svijet elektronike su me uveli dva moja starija drugara iz kraja koji su u to vrijeme slušali trance i techno. Od njih sam dobio album Maura Picotta koji me oduševio. Nikad prije nisam čuo tako nešto i tad sam znao da je to to, znao sam da moram biti dio tog svijeta.
{youtube}pn73q9l3ILw{/youtube}
 
Ubrzo si se s DJ pulta prebacio u studio – možeš li nam reći što se u njemu nalazi i koliko ti treba za nastanak neke trake?
Mnoge moje kolege me često ispituju o tome što koristim u studiju, ustvari ja nemam studio. Imam Mac Mini s programom Logic Pro na njemu i dva zvučnika koja koštaju 30 eura. To je sve što ja koristim u produkciji za sad. Naravno da imam u planu da uvedem neke analogne stvari koje do sad nisam koristio,  ali da bi se napravila dobra traka nije neophodan skupi studio. Za nastanak trake mi treba nekad 7, a nekad 20 dana, ali bit  je u tome da ne trebamo žuriti. Trake treba raditi temeljito i s ljubavlju. Znam da će netko reći kako za dan može napraviti traku, ali da li je to uistinu nešto što može ispasti kvalitetno. Za kvalitetu je između ostalog potrebno posvećenje i vrijeme.
{youtube}VeQxqFq-9VE{/youtube}
 
Što te nadahnjuje te imaš li glazbene uzore?
Nadahnjuju me najviše stvari koje nemaju veze s fizičkim svijetom. Duhovne i neopipljive. Nešto što nije iskvareno tipičnim ovozemaljskim stvarima. Volim dosta istraživati vjerska pitanja i to mi daje dosta inspiracije za produciranje. Od uzora bih možda izabrao grupu Laibach, oduvijek sam volio njihov zvuk i stil. Uvijek je pokretački djelovala na mene.
{youtube}gwJH_vuVDJ4{/youtube}
 
Kako bi opisao svoju glazbu nekome tko te još nije slušao?
Mračan, dubok i hipnotičan techno zvuk koji je s ljubavlju stvaran za plesni podij.
{youtube}LKzjY94a6fc{/youtube}
 
Koji bi svoj nastup izdvojio kao najupečatljiviji i zašto te što pripremaš splitskim partijanerima?
Najupečatljiviji nastup je definitivno bio onaj iz berlinskog Tresora. Nastupao sam na eventu koji predstavlja nove ljude u svijetu techna, a zove se “New Faces”. Bila je srijeda i klub je bio pun. Atmosfera je bila nevjerovatna i po meni je to bio pečat koji je odobrio prolaz mojoj glazbi na techno sceni. Za Split spremam mješavinu dubokog i mračnog techna s primjesama dub techno stvari koje su suptilnije po prirodi. Mnogi ljudi to ne znaju, ali svaki moj nastup je DJ set koji je sastavljen samo od moje produkcije tako da će i ovaj nastup zasigurno biti posebno pripremljen.
{youtube}Ukr7OrLaEIc{/youtube}
 
I na kraju, poruka mladim producentima/producenticama koji se tek počinju probijati na scenu?
Imam 3 savjeta koje bih podijelio. Fokusirajte se na ono što radite. Ne dajte da vam bilo što odvlači pažnju od onoga što radite, sagnite glavu i na posao. Učite nove stvari iz područja u kojem radite. Vrlo je bitno da ste ukorak s vremenom i da naučite nove mogućnosti koje mogu vaš produkt rada učiniti boljim. Treća i najbitnija stvar koju su svi čuli toliko puta, ali se bojim da je mnogi uistinu ne shvaćaju, a to je da ne treba odustajati. Nekad smo samo jedan korak od velikog uspjeha, ali to ne znamo. Nikad ne treba odustati. Znam da je teško kad neke stvari ne idu i kad “padneš na pod“, ali uspješni ljudi su oni koji su ustali i nastavili dalje ka svom cilju s jos većom snagom!
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano