Skip to main content
  • 12.11.2015.

Trick-C: Kada su ljudi nasmijani i zadovoljni znam da sam dobro odradila posao

Dva desetljeća neumornog rada, nebrojeni spakirani koferi i bezbrojne dočekane zore kasnije, dama koja je defibrilatorom techna oživjela slovensku scenu, baca veliki hard techno plesnjak 20. studenog.

 
Rezidentica BodyWork programa u X-Time Klubu u Ptuju, Trick-C, sa svojim alter egom Red Mama, u goste dovodi globalnu sujahačicu pulteva Julyukie i dvije žene za na čelu parade pokreću novu revoluciju na prvom ovakvom događaju na flooru X-Timea i u povijesti BodyWorka. No dok ura na otkuca početak partyja popričali smo s Trick-C koja je s nama podijelila priče o počecima, selidbama, poukama, ljubavi, snovima, trudu i glazbi. Enjoy!
 
 
1. Kakav je osjećaj nakon dva desetljeća rada dobiti potvrdu kvalitete nazivima poput "prva dama slovenskog techna"? Je li bilo trenutaka kada se san činio tako dalek da si poželjela odustati?
 
‘Prva dama slovenskog tehna’, ‘prva dama slovenske elektronike’, ‘prva dama podalpske klupske scene’ – 'kraljica slovenskog techna' – sve su to nazivi koji su se pojavili prije 10ak godina kada su me intervjuirali za elektronički glazbeni magazin Partyzan. Od tada je taj naziv medijima jako zanimljiv pa ga dosta upotrebljavaju, a mene to ne smeta 🙂 

 
Sretna sam da su moj kontinuirani 20-godišnji rad i moja strast za elektroničkom glazbom (posebno Technom) dobili priznanje pa i putem ovakve titule i da su moj rad prepoznali u širem slovenskom prostoru te izvan granica (najdraži nastup mi je bio Fuse Club u Bruxellesu – u Belgiji, 10 dana turneje po Turskoj te nastup na najvećem Belgijskom Lady festu gdje sam puštala ispred 1500 žena
 
Lijep je osjećaj biti među prvima, pionirima, osnivačima elektronike u Slovenij, no sama titula nikada nije bila moj cilj, već ju doživljavam kao rezultat svog rada. 
 
Moj san je oduvijek bio – ne putovati po svijetu – već dovesti taj "svijet" na moje lokalno područje tj. imati svoju rezidenciju u lokalnom okolišu gdje bih mogla sve te godine iskustva,putovanja po svijetu i nastupa uz najeminentnije DJ-eve dovesti na jedno mjesto i ostvariti "svoju" scenu. Taj san mi se ostvario ove godine kad su mi ponudili rezidenciju u klubu X-Time koji se nalazi u najstarijem slovenskom gradu Ptuju.
 
2. Nisi rođena u Sloveniji i imala si relativno flanerski nastrojeno djetinjstvo stalno se seleći. Misliš li da je konstantna prilagodba na nove situacije u ranom djetinjstvu velikim djelom oblikovala tvoj karakter i učinila te eklektičnim slušaocem svih žanrova i boljim čovjekom?
 
Seljenje me je pratilo ne samo u djetinjstvu gdje smo se selili iz Njemačke u Sloveniju i natrag (čak i unutar Njemačke) već i kasnije (u studentskim danima i nakon toga) kada sam se selila prvo u Maribor i Ljubljanu. Prije 5 godina sam, nadam se, napravila zadnju selidbu i preselila se iz Ljubljane natrag doma. Sve to je utjecalo na karakter i na moj razvoj – osobno i profesionalno. 
 
Gdje god sam se selila morala sam uvijek početi iz početka s mojim radom na sceni – seobe iz jednog grada u drugi donijele su pluseve i minuse, a sve minuse sam uzela kolekciju iz koje sam naučila korake za moje daljnje odluke i iskustva. Nije bilo lako svakih par godina početi iz početka – od sakupljanja nove fan baze oko sebe do organizacije evenata na nepoznatom terenu.
 
Nakon, nadam se zadnje seobe iz Ljubljane u moj domaći kraj, te 5 godina kontinuiranog truda i rada sretna sam i zadovoljna što sam ponovno uspjela postaviti temelje nove scene. Najprije kroz privatne underground evente na kojima sam udružila prijatelje i njihove prijatelje te time počela graditi ponovno scenu. Najviše posla bilo je s obrazovanjem ljudi o techno glazbi te dizanjem razine kvalitete evenata na domaćem području. Jednostavno mi je bilo dosta da se ta glazba povlači po flajerima na kojima se još uz to oglašavaju jeftine cijene pića, hostese, besplatni ulazi i sl. Željela sam ljudima pokazati razliku između takvih partija i kvalitetnih underground Techno evenata. 

 
Pozvana sam čak bila i po školama da promoviram posao DJ-a kao profesiju, radila sam tečajeve za mlade DJ-eve i producente. Sve te moje aktivnosti imale su za rezultat veliki revival scene i samog Techna. Pojavili su se novi mladi DJ-evi i organizatori partija. Tako da mogu reći da sam sretna jer se kvaliteta tehno evenata ponovno vratila na zavidan nivo. A za to sam isto zahvalna mojim fanovima i supporterima bez kojih DJ-i među njima i ja ne bi postojali. Ja volim reći da "Živimo dok imamo mlade iza sebe koji nas podupiru". I to je cijela mudrost ovog posla. 
 
Ali da se vratim na pitanje 🙂 Seljenje i stalno prilagodjavanje novim sredinama učinile su me snažnijom, otpornijom i još odlučnijom na mojem putu.
 
4. Kroz glazbu si pronašla i ljubav pa je tako životni suputnik ujedno i poslovni partner. Kažu da se poslovno i privatno ne miješa, ali ti uspijevaš i čini se da uživaš? U koje ste projekte upleteni zajedno i kako ste se upoznali? Pokapaju li vam se u potpunosti glazbeni ukusi?
 
Ja i moj suprug Ante (Zagrepčanin) upoznali smo se 1999. u Sloveniji u Kranju na partyju u klubu U-ban. Nakon mog nastupa, on je došao do mene i rekao “Ako tako dobro kuhaš kao što sviraš, ja ću se oženiti s tobom”. Zajednička velika ljubav prema glazbi, ne samo elektroničkoj, nas je spojila i u tome uživamo te se svakodnevno podržavamo – več 16 godina. Mi smo Yin i Yang – upotpunjujemo se, svako radi to što najbolje zna i daje 100% od sebe i to je ujedno i najbolja poslovna kombinacija na svakom području na kojem radimo – eventi, produkcija, DJ-anje, organizacija, promocija i zajednički život – u svemu iskorištavamo prednosti pojedinca u obostranu korist. 
 
3. Kako je zapaljena iskra? Sjećaš li se trake koja te uvela u elektroniku? Što se po tebi promijenilo od kada si započela i je li prelazak s analognog na digitalno i nove mogućnosti koje je donijela digitalna revolucija donio više dobrog ili lošeg?
 
1991. godine jedan moj prijatelj po povratku iz Münchena donio mi je jednu kazetu, stavio slušalice na glavu i rekao: “Carmen, imam nešto novo za tebe, ovakvu muziku još nisi čula.” Tada sam čula prve elektronske zvukove koji su me oduševili, i htjela sam čuti još. Ne sjećam se trake, ali vrsta tada je bila techno trance – tj. tada smo to zvali "rave". 

 
Prelazak s analognog na digitalno te internet revolucija otvorile su nove mogućnosti. U moje vrijeme nije bilo interneta niti MP3 formata. Morali smo se sjesti u auto i odvesti se u inozemstvo u potrazi za pločama (Beč i Graz, München) što je ako se mene pita imalo svoje čari 🙂 Oprema za stvaranje glazbe je zbog tehnološkog razvoja postala sofisticiranija i dostupnija nego prije – neki to iskoriste da razviju svoje projekte, produkciju, nastupe, a neki i na taj način manipuliraju masom (neukih) ljudi (unaprijed snimljeni setovi etc.) 
 
Internet revolucija s druge strane je otvorila nove puteve promocije i utjecanja na ljude kojih nekad nije bilo (social networks) a u isto vrijeme omogućeno je zajedničko stvaranje sa kvalitetnim umjetnicima bez obzira na udaljenost. 
 
5. Velik dio karijere posvetila si promoviranju ženske ruke za pultom? Koji je bio cilj projekta Urban Divas i vidiš li više žena u elektronici u posljednje doba? Jesmo li zaokrenuli kompas? Što misliš o mladim ljudima koji tek dolaze na scenu?
 
Urban Divas je bio samostalan projekt u kojem mlade DJ-ice po stažu pokažu svoj talent i dobiju kvalitetniju priliku za ostvarivanje karijere nego što sam je ja imala dok sam počinjala. Cilj je bio predstaviti ženske DJ-ice koje se ističu svojom kvalitetom u žanru što mi je otvorilo  prilike surađivanja s mnogim poznatim imenima (neka od njih: Mistress Barbara, La Di Da, Electric Indigo, Juliana Yamasaki, Daniela Haverbeck,…) Tada sam to radila pod samostalnim projektima Urban Divas, a i danas dajem puno na gostovanja umjetnica u okviru mojeg rezidencijalnog programa BodyWork.
 
Na mlade ljude koje koji dolaze na scenu utječe puno faktora. Okolina u kojoj se razvijaju i osobna zrelost su pokretači njihovog pogleda na profesiju DJa (ili je to neka modna muha ili je to nešto što stvarno žele od srca). Danas svako može biti DJ – tehnika je pristupačnija, a sa druge strane izostaje osnovno poznavanje povijesti glazbe, žanra i ključnih ljudi koji su zaslužni da je ta glazba danas tu gdje je. 
 
Danas je na slovenskoj elektroničkoj glazbenoj sceni sve više mladih djevojaka, koje čeka dugi put u njihovoj karijeru, a gdje će biti za 20 godina, to ćemo tek vidjeti. Za sada sam jedina koja je preživjela svoji prvih 20 godina na sceni.  

 
6. Kako je došlo od napuštanja karijere Human Resources Managera u velikoj kompaniji u korist glazbe? Smatraš li neke vještine transferabilnima s jedne na drugu poziciju?
 
Da, 10 godina sam radila kao Human Resources Manager u poznatoj multionacionalki u automobilskoj industriji. Bila sam odgovorna za edukaciju, osobni rast, karijerni razvoj i motivaciju zaposlenih po svim podružnicama i brzo sam shvatila da sam na jedan prirodan način dobra u odnosu sa ljudima kroz komunikaciju te da mogu na taj način utjecati na njihov život, a rezultat su uvijek zadovoljni, sretni ljudi. U glazbi je moj posao sličan – ljude razplesati i nasmijati i kada su ljudi nasmijani i zadovoljni ja znam da sam dobro odradila svoj posao. Sve to me je motiviralo da se još više posvetim ljudima te sam nakon par godina školovanja postala i trener na bazi tehnika neurolingvističkog programiranja (NLP coach).
 
A komunikacija u glazbi je povezana s vještinom kako upravljati energijom ljudi, što je jedna najvažnijih kvaliteta dobrog DJa. Ne riječi, nego glazba sama je univerzalan jezik koji utječe na osjećaje ljudi, a DJ mora znati tu glazbu protumačiti kroz sebe na taj način da energija kruži. Za to je potreban konstantan i determiniran rad na sebi i svojim viještinama.
 
Par godina rasla je želja za preseljenje iz Ljubljane u moj domači kraj – iz grada na selo, u mir i prirodu te da mogu sva znanja i iskustva početi i profesionalno razvijati na dugi rok (što mi je bila najveća motivacija), ali bio je naravno prisutan i strah kako ću sve to uspjeti bez nekakvog financijskog zaleđa pošto kraj iz kojeg potječem i u kojeg sam se vratila spada u  (ekonomski) nerazvijenije krajeve.

 
Nakon kratkotrajne bolesti koja me je na 6 mjeseci prikovala uz krevet i maminu opskrbu 🙂 pala je odluka da se preselimo iz Ljubljane natrag doma na selo. Danas se to pokazalo kao pametna odluka i dokaz da je treba ići za srcem, a ne glavom.
 
7. Reci nam nešto više o partyju 20. studenog.
 
Party 20. studenog za mene je jedna prekretnica u mojoj DJ karijeri (kao što je bila ove godine proslava 20 godina mojeg djelovanja na kojoj sam ugostila legendu Techna – Misjaha). 
 
Techno je oduvijek moja strast, a ja se nikada nisam bojala skočiti zvan okvira i tako je prije 2 godine nastao alter ego Red Mama. S tim alter egom sam se predstavila publici prvi put u svibnju 2015. na otvorenju rezidencije na Ptuju. Od tada sam razvijala Red Mamu i u Hard Techno žanru i testirala je pred izabranom publikom. Odazivi su bili odlični i zaključila sam, da je vrijeme zrelo, da naša scena dobije i svoju prvu Hard Tehno DJ-ku.
 
Zato sam za 20. studenog odlučila organizirati naš prvi Hard Techno event na Ptuju u X-Time Klubu i u goste pozvala svjetski poznatu DJ-ku i producenticu Julyukie, koja će premjerno nastupiti u Sloveniji. 

 
8. Kako dalje vidiš svoj DJ i produkcijski put? Što se finoga kuha u planovima za ovu jesen?
 
Želim istaknuti da sam oduvijek najviše voljela biti DJ. Biti među ljudima, puštati glazbu za njih i osjetiti njihovu pozitivnu reakciju je ono što me najviše usrećuje. Trenutačni prioritet je razvijanje naše nove rezidencije. Do sada smo u svih dvanaest edicija našeg programa ugostili nova domaća lica i poznata imena, koja kroje domaću i svjetsku scenu (Misjah, Juliana Yamasaki, Deh- Noizer, Electrorites, Miss Electric, GreenCross, Veztax, Gumja, Mary, Teo Harouda,…) no paralelno aktivno radim i na produkciji. Zadnje izdanje sam imala u rujnu 2015. za diskografsku kuću Different is Different iz Brazila. Imam još par projekata u "rukavu" za slijedeću godinu 🙂
 
9. Wild Card pitanje: Koja je najvažnija osobina za posjedovati u ovom ubrzanom svijetu i što cijeniš kod ljudi koje upoznaješ?
 
Najvažnija osobina? Biti vjeran sebi i svojim principima te uporno raditi na svojim snovima. Kod ljudi najviše cijenim iskrenost, lojalnost i pozitivan pogled na svijet oko sebe.
 
 
Dok 20. studeni ne sjedne na kalendare Trick-C i alternativnu hard techno personu, Red Mama, bez suzdržavanja slijedite na linkovima niže. Vidimo se u X-Time Clubu!
 
 
Foto by: Nejc Hötzl
 
 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano