Skip to main content
  • 2.06.2016.

Uto Karem: Uvijek sam volio znati kako stvari funkcioniraju

S talijanske čizme, s dva desetljeća iskustva u glavi, srcu i stopalima, s naramcima techno traka za koje se trgaju najveći globalni labeli i kao boss jednog gipkog Agile Recordingsa stiže nam Uto Karem.

 
Podij Tabooa još jednom postaje poprište zauzdavanja beštija bijesnih mašina metronomskim potpisima najboljeg od techna u petak 3. lipnja, a kako su priče najautentičnije upravo ispričane u prvom licu puštamo vas da zavitlate očnu jabučicu na retke niže u kojima smo sjeli s gospodinom Karemom i popričali o počecima, sredinama i horizontima. Enjoy!

 
1. Pozdrav Uto! Zadovoljstvo je imati te na našim stranicama. Reci nam ponešto o počecima. Kakva je bila talijanska scena kada si započinjao i kako se razlikovala od Londonske scene?
 
Napustio sam London u ranim teenagerskim godinama, pa sam tek po povratku u Italiju započeo sa svojim clubberskim godinama, i baš u Napulju u 90-ima klupska scena je bila vrlo aktivna. Događali su se fantastični partyji i na house i na techno sceni. U to vrijeme sam već bio više zainteresiran za techno i imali smo odlična gostovanja s čitavog svijeta.
 
2. Koliko napornog rada skriva anonimnost prije no što si zaista uspio?
 
Kada sam tek počinjao kao DJ trebale su mi godine da razvijem svoj zvuk i tehniku, ali ovaj period je bio vrlo produktivan za moju glazbenu pozadinu. Sviranje na mnogim zagrijavanjima za headlinere rezultiralo je time da imam otvoreniju perspektivu spram onoga što znači zaista pokrenuti ekipu i kako čitati ljude i ono što im je potrebno u svakom trenutku.

 
3. Koliko ti je uloga urednika oblikovala glazbeni put?
 
Moj pristup glazbi i glazbenoj produkciji uvijek je imao dozu znatiželje. Uvijek sam volio znati kako stvari funkcioniraju, kako synth ili kompresor rade ono što rade, ne samo kako ću baratati već namještenim presetovima. Radeći za kompjuterski glazbeni magazin, kao što sam činio mnoge godine, razvilo je moj interes i pružilo mi priliku da stavim ruke na svaki tip opreme i to je za mene tada bilo zaista inspirativno.
 
4. Misliš li da bi više obrazovanje, kao ono koje ti posjeduješ kao audio inženjer, trebalo biti preduvjet za svakoga tko ima aspiracije producirati i izlagati svoju glazbu?
 
Kada sam prvi puta počeo koristiti računalo kako bi stvarao glazbu bio sam zaista fasciniran beskonačnim mogućnostima ove platforme, tako da je za mene bilo uopće neupitno da želim naučiti kako da transformiram ideje koje nosim u glavi u glazbenu formu kroz glazbu i strojeve. Tako da da, to bi bio moj savjet. Neki oblik bazičnog znanja je važan za sve one koji žele početi glazbu shvaćati ozbiljnije.
 
5. Kako teče tvoj proces produkcije? Je li kiruški precizan ili se odvija u kreativnim mjehurićima ludila?
 
Pokušavam svoj proces održati što je više moguće kreativnim. Kroz godine je način na koji radim evoluirao i mijenjao se mnogo puta, a u posljednje vrijeme fokusiran je oko "live" načina stvaranja glazbe, što ga održava zanimljvim i funkcionalnim.

 
6. Kada bi jedan party trebao izdvojiti kao najdraži koji bi to bio? 
 
Imao sam prilike svirati u mnogim klubovima i na mnogim festivalima diljem globusa pa bi stoga bilo teško imenovati samo jedan kao najdraži, postoji nekoliko mjesta na kojima stvarno volim svirati i to je mješavina malih klubova i open air festivala.
 
7. Moći ćemo te čuti u zagrebačkom vlastitom Taboou 3. lipnja. Što pripremaš za svoje prekomorske susjede? Imaš li strogo planiran set ili samo slijediš flow plesača?
 
Kada stignem u klub uvijek volim doći ranije kako bi mogao pogledati podij, osjetiti vibru i dobiti ideju koji bi trebao biti glazbeni smjer. Pa tako unatoč tome što uvijek imam neke trake pripremljene ne volim previše programirati stvari unaprijed i volim se pustiti da me vodi flow i povratna informacija od ljudi, koja je moram reći uvijek bila sjajna kada sam svirao u Hrvatskoj, tako da moji zagrebački fanovi i prijatelji mogu zasigurno očekivati jedan zabavom i energijom nakrcan set.
 
 
boogaloo web
dobar house mobile
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem