Discotheque Vol. 2
Teško je danas uopće zamisliti koliko je ljudima futuristički zvučala glazba koju su radili Pink Floyd, Kraftwerk, Tangerine Dream, Vangelis i slični u ono doba
Neki kasniji pravci disco glazbe, kao Hi-NRG, imaju istu viziju i energiju. To je ta čar “futurističkog” sintisajzera. Njegov zvuk nagovijestio je neko novo doba, budućnost, leteće atomobile, otkrivanje svemira, robote, kompjutere.
To je zvuk koji je stvorio kredibilitet svakom filmu koji je u to doba “predviđao budućnost”, ili se bavio nekom sličnom tematikom, ali i brojnim akcijama i komedijama. Nemoguće je zamisliti “Policajca s Beverly Hillsa” a da u glavi ne počne svirati glavna tema iz filma. U ovom “Discotheque” izdanju, predstavljam pet “futurističkih” disco stvari, od kojih je jedna preokrenula čitav svijet naglavačke.
Cerrone – Supernature (Full Length Album Version) (1977, Malligator)
Supernature je jedna od prvih disco stvari u kojima je korišten sintisajzer (legendarni ARP Odyssey ). Pjesma ima zanimljivu temu, zamišlja budućnost u kojoj korištenje umjetnih kemikalija u agrokulturi stvori “creatures down below” koja spremaju slatku osvetu čovječanstvu.
Prije 3 godine “Fact” magazin, izbacio je video u kojem Cerrone ukratko objašnjava kako je stvar nastala. U kratkom, ali poučnom filmiću se dotaknuo i paradoksa toga da unatoč tome što je danas toliko lako brzo naći zvukove za izgradnju pjesama, komponiranje i produciranje stvari oduzme puno vremena.
Donna Summer – I Feel Love (Original 12” Version) (1977, Casablanca)
Od Mouse T-evog remixa “Sing It Back” grupe “Moloko”, u kojem se glas Roisin Murphy valja preko valova delayja Moroderovih synthova, Underworldovog “King Of Snake”, Riva Starr-ovog remixa Fererovog hita “Hey Hey”, Joey Negro je koristio legendarni sample na stvari “Candidate For Love”, te se lista proteže u nedogled, što službenih – što neslužbenih kompozicija i remixeva. Čak je 1990. godine i Cerrone “maznuo” mali komadić i “ugradio” ga u svoju stvar “I Want Love”.
Od remixeva spomenuo bih 15 minutni mix koji potpisuje Patrick Cowley, te jedan jedini namjenjen dj-evima 21. stoljeća, te jedini koji je napravljen kako spada (za koji znam), a njega potpisuje Danny Howells.
“I Feel Love” je stvar za koju je Brian Eno rekao Davidu Bowieu da će promijeniti lice klupske glazbe idućih 15 godina, i tako je i bilo. Singl je utjecao na otkrivanje budućih stilova kao što su Hi-NRG, Italo, Synth Pop, itd.
Space – Magic Fly (Album Version) (1977, Disques Vogue)
Stvar sa istoimenog albuma francuskog benda “Space”. Prvi put sam je čuo na početku Dave Clarkeovog seta sa “I Love Techno” festivala iz 2000 godine. Zavrtio je cover koje je složio Felix Da Housecat. Original sam čuo nekoliko godina kasnije, dok sam preslušavao stare magnetofonske trake koje sam našao doma.
“Magic Fly” je originalno napisana 1976. godine za televizijski program koji se bavi astrologijom.
Harry Thumann – Underwater (12” Version) (1979, Baby Records)
Na ovoj stvari se osjeti Moroderov utjecaj, pulsirajući synthovi i valovi raznih zvukova koji se valjaju preko toga, i sve dobro povezano čvrstim repetitivnim bas linijama.
Dj Sneak je iskoristio sampleove na stvari “Nectar Lights” sa “Night Dish” E.P.-a objavljenog 2014. godine za “Exploited” label.
Divine – Native Love (12” Version) (1982, Break Records)
Pravim imenom “Harris Glenn Milestead”, američki je glumac, pjevač te “drag queen“. Između ostalih, glumio je u kultnom filmu “Pink Flamingos”. Bio je kultna figura LGBT zajednice. 1981 počinje se baviti disco glazbom, radeći na brojnim Hi-NRG izdanjima, od kojih je većinu napisao legendarni Bobby Orlando.
Tu sam stvar prvi put čuo u Dave Clarkeovom setu sa amsterdamskog “Innercity” festivala 2001. godine, u remixu kojeg potpisuje duo “Zombie Nation”.