Skip to main content
  • 21.02.2016.

Glazbena industrija danas (3. dio): Pirati su istinski..

Istraživanje instituta Norwegian School of Management nam pokazuje jednu zapanjujuću činjenicu s kojom nije upoznata većina zagovornika stare škole glazbenog poslovanja – „pirati“, odnosno slušatelji koji glazbu pribavljaju nezakonitim putem, podržavaju svoje omiljene izvođače te kupuju glazbu 10 puta više nego ljudi koji ju nikada nisu ilegalno preuzeli:


Grafikon 1. Izvori preuzimanja glazbenih datoteka u SAD-u

Izvor: Vlastiti rad autora na temelju grafikona objavljenog ovdje 15.9.2012

„Pirati“ su istinski ljubitelji glazbe. Oni su, htjeli veliki izdavači to ili ne, pokretači današnje glazbene industrije. Svi pokazatelji ekonomskog uspjeha branše su u porastu što uključuje prodaju memorabilije (merchandise), broj održanih koncerata, prodaju digitalnih zapisa, fizičkih medija te isplatu autorskih prava. Naravno, ako zanemarimo CD kao medij koji jednostavno kulturološki pada u zaborav jer je „u sredini“ (fizički, a digitalan) te mu je prodaja i u 2012. godini pala za 12.8% na svjetskoj razini .

No, pojavio se jedan novi trend u kojem leže brojne poslovne prilike za mlade izvođače i glazbene poduzetnike;

Zadnjih nekoliko godina događa se jako velik, konstantan porast prodaje gramofonskih ploča. Za to je najviše zaslužna popularizacija old-school DJ kulture i pojava tkz. hipstera koji mahom kupuju iste. Tako je Amazon.com objavio rast prodaje ploča u svom web-dućanu u 2013. godini za nevjerovatnih 745% u odnosu na 2008. godinu.

Prema istraživanju tvrtke Nielsen Soundscan stanje prodaje gramofonskih ploča od 1993. do 2013. godine na američkom tržištu izgleda kako je prikazano na sljedećoj stranici; 

Grafikon 2. Prikaz prodaje gramofonskih ploča u SAD-u

Izvor: Vlastiti rad autora na temelju grafikona objavljenog ovdje. 4.1.2013

Izvori za kolumnu:
Arstechnica
Huffington Post
 

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem