Najbolje i najbolji u 2012. prema Sergeju
Kako kraj godine sa sobom donosi i razne preglede, kronologije ili liste stvari koje su nam se svidjele ili manje svidjele, i ja sam odlučio napraviti listu stvari koje su se meni svidjele i koju ću svakako poslati i Djedu Božićnjaku.
Konkretnije govoreći stvari koje su mi se svidjele u Hrvatskoj vezane uz el. glazbu. Dok ovo čitate evo jedan 100% Cro mix od mene, koji sam snimio davne 2004.
S obzirom na to da sam veliki fan hrvatske el. glazbe neka igre počnu. Autori kreću od slova A pa je pravedno da od njih krenemo:
RFMN je već dugo na sceni, tiho radi i stvara, nije pretenciozan, skroman, a bome kada sam ga slušao ovo ljeto u Mastersu bio je izrazito mastan i prepoznatljiv. Aftertaste njegovog seta mi je još u ušima. Što se tiče produkcije; ona je vrlo suha i analogna, ali se safta u debljini sounda. Deep s mudima kako neki vole slobodno reći za termin „raw house in its best“.
Novem
Kada mi se prije određenog vremena Emir javio i rekao da je počeo novi projekt, koji je više orijentiran prema deep tech houseu, zaintrigarao me rezultat tog projekta. Shuma projekt čiji je Novem dio, imao je vrlo dobar i kvalitetan sound, stoga u sound sam bio uvjeren, ali me zanimao završni proizvod, koji je ispao vrlo drive-ing i funkcionalan na plesnom podiju. Vjerujem da će projekt zaživjeti punim plućima
Davor
Ako nečija glazba dira slušatelja izravno u dušu onda je to Davorova. S jedne strane kompleksnija od globalne ekonomske situacije, istovremeno jednostavna u emotivnoj percepciji, odnosno daje do znanja slušatelju koliko god nešto bilo komplicirano, na kraju je jedino važno ono što mi osjećamo. A bome kada slušamo Davoru muziku, teško možemo ostati ravnodušni.
Live Acts
Homeboy – rekao bih da je ovo njegova godina. Nakon započete suradnje sa Hyper Colourom koji žari i pali svjetskim tržištem, nastupa na njihovom boat partiju ovo ljeto na Dimensions festivalu, te pokreće svoj vinil label. Homeboy je dokazao da se upornost i dosljednost bazirana na kvaliteti i ne pristajanje na kompromise na kraju isplati. Njegova glazba je bogata, iskrena i direktna, ali ima taj twist koji joj daje začin kako bi ostala visoko iznad prosjeka kojim se današnje društvo zadovoljava.
Dav
Za live nastupe bi se moglo reći ili jesi ili nisi. E tu Dav stvarno jest. Kada je svirao u Sirupu prije Deana Miličevića, taj groove u koji je donio u klub stvarno je za pamćenje. Direktno i beskompromisno rokanje tech housea u najboljem kontekstu. To iskustvo bih poželio svakome tko zna što je biti „locked in the groove“ na plesnom podiju.
Highland Brothers Inc.
Kada za nekoga Laurent Garnier kaže da mu mora biti predgrupa na Harteri, onda znate da je taj netko dobar. E to je bilo ove godine. Ne mogu vam opisati koliko mi je bilo drago to čuti, jer ako u nekoga vjerujem na sceni je Amor. Njegovu glazbenu, ali i životnu senzibilnost da mogu, proglasio bih državnim interesom. U suradnji s Kornijem, projekt Highland Brothers Inc. nakon par godina marljivog rada i produciranja, doveo je do rezultata da danas imaju iza sebe već preko 30 izdanja.
Label
Koga drugoga izdvojiti nego Pytzeka i Mislava s Burekom. Slobodan sam reći – gledaj i uči kako se radi od Bureka, jer Pytzek je zadnjih 15-ak godina u potpunosti svoj život, ali kada kažem u potpunosti tako i mislim, bez foliranja i ustručavanja, posvetio el. glazbi. Rezultat njegove posvećenosti el. glazbi već je i vidljiv. Danas je Burek i label, i DJ agencija, i mali simpatični blog o el. glazbi. U svakom slučaju srce grije toplina kada netko iz ove okoline uspije nešto napraviti na globalnom nivou.
Radio emisija:
Kada mi je Jan rekao da kreće s radio emisijom na 808-ici, bilo mi je drago jer sam znao da će se dati u tu emisiju kao i u sve što radi, ali da će se ta emisija pretvoriti u takav „must have“, u instituciju da se slobodno izrazim, nisam očekivao. Svak čast na predanom radu.
Party brand:
Ekstrakt je ime na koje spominjanje svim pravi clubberima u ZG prolaze trnci kroz leđa, jer je u zadnjih nekoliko godina sa svojom konzistentnošću, jasnom vizualnom porukom, te odličnom selekcijom bookinga – postavio jedan novi standard kako treba party brand izgledati. Iskreno se nadam da će ih klubovi diljem Hrvatske pozvati u goste kako bi im napravili jedan make over klupskog izričaja.
Album godine:
Petar Dundov – Ideas From The Pond
Ovim albumom Petar je dokazao da je Hrvatska zemlja struje, te da se je struja nešto što može djelovati na čovjeka na neki drugačiji način osim da ga grije, vozi ili osvjetljava. Ovaj album prosvjetljuje slušatelja. Naprosto je nevjerojatno koja ljepota se može dobiti iz mašina koje na prvi pogled izgledaju hladno i ne ljudski, a kada ih slušamo nakon Petrove manipulacije istima, dobivamo neki izvanzemaljski signal koji nas pogađa točno tamo gdje treba.
DJ godine
Iggy Dub je totalno atipični DJ za hrvatske razmjere. Već nekoliko godina ga tu i tamo poslušam i čujem, i nevjerojatno je to da nikada ne razočara. Istovremeno je i rezident u ljetnom klubu gdje bi da bi zaradio plaću mora puštati i komercijalu. Iskreno govoreći, mislim da bi svaki DJ koji misli biti DJ trebao biti stavljen u tu poziciju, kada mora glazbom zadovoljiti ne samo sebe nego i ljude na plesnom podiju. Istovremeno njegova selekcija kada pušta za ekipu je odlična. Svježa i razigrana ali istovremeno i masna i sočna. Njegov set iz Opiuma iz rujna u kojem svira tzv. raw house, mi je osobno nešto najinovativnije i najzanimljivije što sam čuo.
Za kraj samo bih dodao da je ova lista moja osobna, te ne predstavlja nikakvo opće mišljenje, nego isključivo ono što sam čuo i vidio tijekom ove godine. Istovremeno pozivam čitatelje da u komentarima daju svoje konstruktivne prijedloge o tome što je njima bilo zanimljivo, te što se u Hrvatskoj još događalo na području el. glazbe.
Peace love and beats
Sergej Snooze