Prednosti i nedostaci neovisnih izdavačkih kuća
Ako kritički sagledamo poslovanje malih labela, možemo primijetiti i određene nedostatke.
Financijska moć je u slučaju velikih labela najveća prednost, a ovdje je upravo suprotno – nezavisnim labelama često predstavlja najveći nedostatak. Neke indie labele, poput navedene XL Recordings kompanije financijski prilično dobro stoje zbog broja potpisanih uspješnih izvođača, ali ostalim malim labelama ova stavka predstavlja najveći nedostatak.
To znači da nemaju dovoljno novaca financirati sveobuhvatne medijske kampanje poput velikih izdavača pa ovaj nedostatak moraju kompenzirati sa pametnim korištenjem online servisa i vlastitom kreativnošću. Ukoliko osoblje ne posjeduje spomenute vještine, mala labela može pretstavljati loš odabir za glazbenika. Također, mala labela nije u mogućnosti financirati velike „zajmove“ za snimanje albuma, skupocjena pakiranja, podršku za promotivne turneje i ostale ključne djelatnosti koje velike labele sa lakoćom obavljaju.
Mala labela koja ima tendenciju potpisati veći broj izvođača na svoju etiketu često se može naći u situaciji da joj organizacija poslovanja predstavlja velik problem. Tu nastaje nezadovoljstvo potpisanih glazbenika jer se nađu u situaciji u kojoj ne dobivaju dovoljno personaliziranu uslugu, a moguće je da su se upravo zbog „bliskog kontakta“ s osobljem odlučili za varijantu potpisivanja sa malim izdavačem. Neovisne labele koje tek ulaze u poslovanje trebale bi se orijentirati na manji broj izvođača zbog nemogućnosti obavljanja velikog opsega djelatnosti (mali broj zaposlenih). Čak i relativno velike, uspješne indie labele poput spomenute XL Recordings izdaju manje od 6 albuma godišnje kako bi svakog izvođača mogle kvalitetno uslužiti. Dakle, fokus im ipak nije na konstantnom uvećavanju profita nego na kvaliteti glazbe i usluge, dok izvođači imaju dovoljno vremena za kreativni proces stvaranja glazbe bez kratkih vremenskih rokova za izdavanje albuma.
Veličina poduzeća, odnosno njegova trgovačka, pregovaračka moć pri dogovaranju poslova sa tiskarama, distributorima i oglašivačima također nije na strani malih labela. Iako je ovo stavka koja predstavlja prednost kada se radi o pristupačnosti vodećeg osoblja izvođačima, male izdavačke kuće ne mogu si priuštiti velike naklade za svoje naslove što se onda odražava i na trošak proizvodnje. Zbog konkurentnosti cijena nosača zvuka cijena ne smije biti viša pa je tako i zarada manja. Slabija kupovna moć, u usporedbi sa velikim labelama, ostavlja velik učinak na godišnju bilancu poduzeća.
Često je i slučaj da „glazboljupci“ ulaze u ovaj posao iz entuzijazma te zbog ljubavi prema određenoj glazbi. Unatoč dobroj volji, bez potrebitih ekonomskih i marketinških znanja, praktičnog iskustva i financijskog zaleđa gotovo je nemoguće poslovati pa se tako izvođači potpisani na ovakve „novopečene“ labele znaju naći u zaista nezavidnoj situaciji.
Prednosti:
• ljubav prema glazbi
• bliski odnosi sa glazbenicima
• „win-win“ ugovori
• kreativnost osoblja
• efikasno korištenje internet servisa
Nedostaci:
• slaba financijska moć
• problemi u organizaciji poslovanja
• mala kupovna moć
• nedostatak praktičnog ekonomskog znanja