Skip to main content
  • 28.01.2018.

Proračun neovisnih izdavačkih kuća

Prognoziranje novčanog tijeka; kvalitetno predviđanje novčanog tijeka za jednu, dvije ili više godina iziskuje specifično ekonomsko znanje, sposobnost i educirano „pretpostavljanje“ o odvijanju procesa.


Za prvu godinu poželjno je napraviti stabilan proračun: osnivač već ima ideju o osnivačkim troškovima, a vjerojatno je i već postigao dogovor sa jednim ili više izvođača koji će biti na njegovoj etiketi tako da je lako procijeniti troškove vezane za brigu o izvođačima, a i predvidjeti koliko će oni biti sposobni novaca donijeti za tvrtku (nastupi uživo, autorska prava, mediji).

•    Na primjer, ova procjena se može temeljiti na trenutnom stanju popularnosti izvođača; kakva im je posjećenost na dosadašnjim nastupima, koliko sljedbenika imaju na Facebooku, a koliko na Twitteru te da li su već objavili svoje snimke na Youtubeu i kakva im je posjećenost. Sve su to faktori koji utječu na to koliko tvrtka mora ulagati u određeni sastav/izvođača te koliko će se brzo uložena sredstva povratiti.

•    Kako tvrtka dodaje više izvođača na svoju etiketu, tako joj raste i potencijal za zaradu (fiksni troškovi ostaju na istoj razini). Ukoliko osnivač planira 3-5 godina unaprijed, treba precizirati vrijeme u kojem je potrebno (ili moguće) potpisati ugovor sa još jednim izvođačem te kako ga promovirati. Ovdje stvari postaju nešto složenije- uspješan sastav na etiketi može olakšati promoviranje svih ostalih izvođača koji su na labeli i smanjiti ukupno ulaganje, a s druge strane određeni izvođač koji na tržištu ne prolazi dobro može zahtijevati ulaganja koja nisu bila predviđena te na taj način poremetiti daljnji novčani tijek.

Stvaranje tima: osim u slučaju da je osnivač iznimno nadaren za prodaju, marketing, glazbu, dizajn i pravo trebati će sastaviti skupinu ljudi koja će odgovarati potrebama tvrtke. Svaki posao pa tako i ovaj zahtjeva raspodjelu određenih uloga;

•    Marketing i prodaja; netko tko će promovirati labelu, tko poznaje industriju, ima osobne odnose sa izvođačima, vlasnicima klubova i ljudima koji vole financijski podupirati umjetnost. Ova osoba je od ključne važnosti za tvrtku- odgovorna je za otkrivanje i vrbovanje talenata te za njihovo plasiranje na tržište. Što je ova osoba uspješnija, uspješnija je i sama tvrtka.

•    Produkcija; također će biti potrebna i osoba koja dobro poznaje proces studijskog snimanja glazbe i koja može pronaći dobre inženjere, mix-majstore i producente koji nude kvalitetnu uslugu po cijeni koja ne narušava bilancu tvrtke.

•    Zakonska regulativa; osoba koja će biti upućena u zakonske okvire poslovanja, autorska prava i poreze također je od velike važnosti za indie izdavačku kuću.

•    Društvene mreže; stalne promjene na tržištu društvenih mreža (nove mreže i promjene postojećih) zahtijevaju konstantnu pažnju svakog ozbiljnijeg promotora današnjice. Ukoliko osoba zadužena za marketing i prodaju ne stiže pratiti i razvoj internetskih tehnologija te pronaći načine njihovog pametnog korištenja, u timu je potrebno imati samostalnog stručnjaka koji djeluje na tom području.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano